کیفیت هوا

ساخت 6 ایستگاه جدید سنجش کیفیت هوا در تهران

تاریخ انتشار : 10 دی 1402کد مطلب : 21039زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ایجاد شش ایستگاه جدید سنجش کیفیت هوا در تهران خبر داد.

ایسنا: سیدمحمدمهدی میرزایی قمی درباره احداث و جایگذاری ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران اظهار کرد:بر اساس برنامه توسعه چهارم شهرداری تهران، شش ایستگاه سنجش کیفیت هوای جدید ساخته شده است که به تمام آنالایزرها مجهز هستند و آلاینده‌های معیار در شهر تهران از جمله آلاینده‌های گازی و ذرات معلق را اندازه‌گیری می‌کنند و پس از راه‌اندازی، اطلاعات آن‌ها نیز در محاسبه شاخص اندازه‌گیری کیفیت هوا لحاظ می‌شوند.

وی افزود:مکان‌یابی ایستگاه جدید نیز انجام شده است. از این شش ایستگاه جدید، سه ایستگاه در مکان‌های جدید و ایستگاه‌های دیگر نیز در نقاط قبلی به منظور نوسازی و به روزرسانی ایستگاه‌های قدیمی مستقر خواهند شد چراکه برخی از ایستگاه‌های شهر تهران که در سنوات گذشته احداث شدند، نیاز به نوسازی و به‌روزرسانی دارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اضافه کرد:وضعیت سخت‌افزاری و نرم افزاری تمام اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا که در اختیار شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران است، بر اساس دستورالعمل‌های استاندارد به‌صورت دقیق و کامل چک می‌شوند و به‌هیچ وجه عوامل انسانی در این داده‌ها دخیل نیستند و قابلیت تغییر نیز وجود ندارد. اطلاعات از طریق سرورها مبادله و بر اساس استانداردهای روز، محاسبات آن انجام می‌شود.

چرا دسترسی به داده‌های مربوط به کیفیت هوای ایستگاه‌های کیفیت هوا در تهران محدود شد؟

وی ادامه داد:نکته مهم و قابل توجه این است که شاخص نهایی کیفیت هوای شهر تهران بر اساس قانون باید به تایید سازمان حفاظت محیط زیست برسد و پس از تایید این سازمان به عنوان شاخص متوسط (میانگین) 24 ساعته شهر تهران اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره محدودیت در دسترسی به داده‌های سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حتی اطلاعات مربوط به کیفیت هوای ایستگاه‌ها در همان روز اظهار کرد:اطلاعات موجود در سایت شرکت به هیچ وجه از دسترس خارج نشده است و شهروندان می‌توانند به‌صورت 24 ساعته از تمامی اطلاعات موجود در سایت استفاده کنند. تنها آرشیو داده‌های تخصصی که مربوط به غلظت آلاینده‌ها طی سال‌های گذشته هستند با ثبت نام رایگان و دریافت کد پیگیری در همان قسمت قابل دسترسی است. این تغییر به منظور برقراری ارتباط دوسویه و مفید با افراد استفاده کننده از این داده‌ها که عموماً از جامعه علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی کشورمان هستند برقرار شده است.

میرزایی قمی در پایان تصریح کرد:این اطلاعات تخصصی هستند و مردم عادی از این اطلاعات استفاده‌ای نمی‌کنند و افرادی که به داده‌های آرشیو غلظت آلاینده‌های سال گذشته نیاز دارند، می‌توانند در این سایت ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کنند که با دریافت این کد، به‌صورت دائمی به اطلاعات دسترسی دارند. به همین دلیل می‌گوییم که به هیچ وجه دسترسی به آرشیو داده‌ها محدود نشده است و تنها به دلیل اینکه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بتواند در کلیه پروژه‌های تحقیقاتی جامعه هدف خود را شناسایی کند و با آن‌ها ارتباطات دوسویه مناسبی داشته باشد این اتفاق رقم خورده است.

انتهای پیام/م

ساخت 6 ایستگاه جدید سنجش کیفیت هوا در تهران

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی