اپیلاسیون موهای زائد
یکی از بهترین روش ها برای رفع موهای زائد اپیلاسیون است که باید قبل و بعد آن نکات مهمی را رعایت کنید تا پوستی زیبا و سالم داشته باشید.

اشتباهات اپیلاسیون موهای زائد

حذف موهای زائد بدن اگر با روشهای درست و اصولی اپیلاسیون صورت بگیرد مشکل چندانی ایجاد نمی کند. اما پیش از اپیلاسیون و بعد از آن نکاتی وجود دارد که رعایت آن باعث داشتن پوستی زیبا و عاری از هر گونه موهای زیرپوستی و جوش می شود.

یکی از مهم ترین روش ها برای داشتن پوستی صاف و لطیف اپیلاسیون موهای زائد است. روش های گوناگونی برای اپیلاسیون موهای زائد وجود دارد اما هیچ کدام از این روش ها دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد نیستند.

گاهی عادت های نادرست و رایجی که در زمینه اپیلاسیون موهای زائد وجود دارد که به پوست آسیب می رساند و می تواند باعث خشکی یا تحریک بیش از حد پوست شود. در این بخش از نمناک اشتباهاتی در اپیلاسیون را بازگو می کنیم که کمتر خانمی در مورد آن می داند ، با مطالعه این مطلبمی توانید با دانستن این اشتباهات از پوست تان محافظت کنید.

اپیلاسیون موهای زائد

اشتباهات رایج در اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون موهای نقاط حساس بدن با تیغ

هنگامی که پوست خشک است از تیغ یکبار مصرف برای اپیلاسیون نقاط حساس بدن استفاده نکنید. از کشیدن تیغ بر خلاف جهت رشد موها بپرهیزید زیرا موجب خراشیدگی و التهاب پوست و رویش موهای زیر پوستی می شود.

تست استفاده از موبرها برای اپیلاسیون موهای زائد

قبل از استفاده از موبرها برای اپیلاسیون موهای زائد آنها را امتحان و تست کنید تا هیچگونه حساسیتی به آن نداشته باشید .بهترین ناحیه برای تست این محصولات بازو است.

مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون با موم

مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون با موم اقدامی مناسب قبل از اپیلاسیون محسوب نمی شود زیرا مانع برداشتن موها با موم می شود.

مرطوب کردن پوست

مرطوب کردن پوست قبل یا بعد از اپیلاسیون موهای زائد؟

مرطوب نکردن پوست بعد از اپیلاسیون موهای زائد

احتمال خشکی و التهاب پوست در صورت مرطوب نکردن پوست بعد از انجام اپیلاسیون وجود دارد. استفاده از اپیلاتورهای برقی خشکی و التهاب پوست را بیشتر می کند.

اپیلاسیون روزانه موهای زائد

اپیلاسیون روزانه و استفاده از تیغ یا اپیلاتورهای برقی باعث سفت شدن پوست و آسیب آن و ضخیم شدن موها به خصوص در صورت می شود. بهترین انتخاب، برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از پمادهای کندکننده رویش مو و موم است.

استفاده از تیغ در اولین اپیلاسیون موهای زائد

استفاده از تیغ برای زدودن موهای زائد بدون درد و به صرفه تر است اما اگر می خواهید برای اولین بار موهای زائد خود را بزدایید به جای تیغ از موم برای اپیلاسیون استفاده کنید زیرا زمان رویش موها را به تعویق می اندازد.

استفاده از ژیلت

اپیلاسیون موهای زائد با تیغ

مواجهه با نور آفتاب بعد از اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون پوست را حساس می کند و موجب تحریک پوست هنگام مواجهه با نور آفتاب بلافاصله بعد از این کار می شود.

آماده نکردن پوست برای اپیلاسیون موهای زائد

قبل از اپیلاسیون بهتر است کیسه بکشید زیرا کیسه کشیدن به برداشته شدن سلول های مرده و خروج موهای زیر پوستی و نتیجه بهتر اپیلاسیون کمک می کند .

اپیلاسیون صبحگاهی موهای زائد

هنگام صبح موهای زائد پاهایتان را نزنید زیرا بعد از برخاستن از خواب پاها کمی ملتهب و حساس خواهد شد . اپیلاسیون بهتر است عصرها انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

اپیلاسیون در دوران قاعدگی

عصرها زمان مناسب برای اپیلاسیون موهای زائد

اپیلاسیون موهای زائد با موم در روزهای قاعدگی

از اپیلاسیون با موم در روزهای عادت ماهانه بپرهیزید زیرا در این زمان پوست حساس است و درد بیشتری را احساس می کنید.

تیغ زدن مو بعد از حمام گرم

در حمام موهای زائد خود را نزنید زیرا بالا بودن دمای آب باعث تورم مخصوصا در ناحیه پا می شود و نتیجه خوبی از اپیلاسیون به دست نمی آید.

استفاده مرتب از یک تیغ

اگر برای زدودن موهای زائد از تیغ استفاده می کنید ، مدت زمان و دفعات استفاده از تیغ به کیفیت آن بستگی دارد. اگر برای اپیلاسیون موهای زیر بغل بعد از چند مرتبه استفاده از یک تیغ آن را عوض کنید زیرا استفاده طولانی مدت از یک تیغ سبب بروز جوش های ریز و زیر پوستی شدن موها و آلودگی می شود.

استفاده از تیغ

عوارض پوستی استفاده زیاد از یک تیغ برای اپیلاسیون

تیغ کشیدن روی خال ها

هنگام تراشیدن موهای زائد به خال ها صدمه نزنید زیرا موجب بدخیمی آن و ابتلا به سرطان پوست می شود. از موچین برای برداشتن موهای روی خال استفاده کنید و از اپیلاسیون بپرهیزید تا آسیبی متوجه خال ها نشود.

اپیلاسیون موهای زائد با موم گرم بعد از 45 سالگی

اگر از موم برای اپیلاسیون استفاده می کنید ، بعد از 45 سالگی تغییر روش دید و از راه دیگری مانند استفاده از کرم های موبر موهای زائد خود را از بین ببرید زیرا پوست با افزایش سن خشک می شود و اگر جراحاتی در پوست ایجاد گردد سریعا بهبود نمی یابد .

نکات مهم در مورد اپیلاسیون

معایب اپیلاسیون موهای زائد در سنین بالا

رفع موی زائد در آرایشگاه

برای رفع موهای زائد به آرایشگاه ها مراجعه نکنید و بهتر است برای این کار پیش متخصص پوست بروید. برای رفع موی زائد با دستگاه های خانگی لیزر رعایت برخی نکات مانند ممنوع بودن استفاده از این دستگاه روی پوست برنزه لازم است زیرا این کار سبب ایجاد سوختگی شدید روی پوست می شود.

از این دستگاه برای حذف موهای زائد روی پوست صورت استفاده نکنید زیرا موجب افزایش رشد موهای زائد و صدمه دیدن پوست و آسیب به چشم ها خواهد شد.

اپیلاسیون موهای زائد ، اشتباهات اپیلاسیون موهای زائد

4.3314
این مطلب مفید بود ؟27143
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی