هما روستا

هما روستا|مادر هما روستا در مراسم تشییع دخترش

تاریخ انتشار : 14 مهر 1394کد مطلب : 21300زمان مطالعه : 5 دقیقه
هما روستا پس از چندین سال رنج بیماری سرطان برای همیشه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در کنار همسرش حمید سمندریان آرام گرفت.

مراسم ختم و تشییع پیکر هما روستا

بر اساس اعلام آکادمی استاد حمیدسمندریان، پیکر زنده یاد هما روستا با همراهی برادر و مادر این بازیگر فقید سینما و تئاتر ایران بامداد دوشنبه 13 مهر از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران و پس از انجام مراحل قانونی به بهشت زهرا (س) انتقال داده می شود.
 
هما روستا

زمان مراسم ختم و تشییع پیکر هماروستا

مراسم تشییع پیکر زنده یاد هما روستا ساعت 9 صبح سه شنبه 14 مهر از مقابل خانه هنرمندان ایران به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.
 
همچنین آکادمی استاد حمید سمندریان نیز مراسمی را پنج شنبه 23 مهر مقارن با اول ماه محرم، برگزار خواهد کرد که جزییات این مراسم نیز به زودی اطلاع رسانی می شود.
 
زنده یاد هما روستا روز 4 مهر سال جاری همزمان با هفتاد و یکمین زادروز خود، پس از تحمل چند سال بیماری سرطان در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا چشم از جهان فروبست.
 
هما روستا

هما روستا

 

 مراسم تشییع پیکر هما روستا بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در خانه هنرمندان تشییع شد.

در ابتدای سخنرانی این مراسم، مجید سرهنگی مدیر عامل خانه هنرمندان برای بیان جملاتی در مراسم تشییع بانوی تئاتر ایران به روی صحنه آمد.

وی گفت:از این که برای بدرقه بانوی بزرگوار تئاتر گردهم آمدیم، خرسندم. در گذشت این بانو را به خانواده ایشان و اهالی تئاتر تسلیت می گویم و باید بگویم روز پردردی است اما خوشحالیم که روح حمید سمندریان در کنار روح هما روستای عزیز آرام می گیرد. چند سال پیش در همین جا پیکر حمید سمندریان را تشییع کردیم و حالا همسرش را.
 
وی افزود:او کسی بود که سال ها درد کشید اما لبخند از لبانش دور نشد. از طرف خانه هنرمندان درگذشت این بانوی بزرگوار را تسلیت می گویم. روحش شاد و قرین غفران الهی.
 
تشییع پیکر هما روستا

مراسم تشییع پیکر هما روستا

 
وی پس از تقاضای آمرزش برای هما روستا، درگذشت زائران ایرانی در حادثه منا را تسلیت گفت.
 
مجری برنامه محمودرضا رحیمی بیان کرد:هما روستا از سال 89 درگیر این بیماری بود و در سال 94 راهی ابدیت شد.
 
وی با بیان این جمله از رخشان بنی اعتماد دعوت به سخنرانی کرد. رخشان بنی اعتماد که در حال اشک ریختن بود و بغض در گلویش مانع صحبت های طولانی می شد، گفت:هما، همایی بر پرده سینما و صحنه تئاتر بود و نیاز به تکرار و گفتن مداوم ندارد. من هیچ وقت شانس همکاری با او را نداشتم و رفیق گرمابه و گلستان هم نبودیم. دیدارهایی گه گاه با هم داشتیم؛ آن هم نه در مهمانی و تفریح بلکه در ناکجاآبادی دور.
 
تشییع پیکر هما روستا

هنرمندان در تشییع پیکر هما روستا

بنی اعتماد اظهار داشت :هما از خودنمایی و خودنمایشی دور بود. هر وقت در این سال ها به او نیاز داشتم، همیشه حاضر شد و از من یک اشاره و از او به سر دویدن. از تامین هزینه جراحی قلب یک کودک تا نجات یک زن از طناب دار. بی آنکه بخواهد در مقابل دوربین عکاس ها باشد تا بروند تیتر بزنند؛ برای سپاس از بانوی بزرگ تئاتر.
 
پس از صحبت های بنی اعتماد و بیان جملاتی از مجری برنامه در خصوص فعالیت مدرسه تئاتر حمید سمندریان توسط هما روستا، از ابراهیم حقیقی استاد گرافیک و دوست دیرینه حمید سمندریان و هما روستا دعوت به سخنرانی کرد.
 
وی پس از قرائت یک متن ادبی خطاب به هما روستا گفت:هما سال ها رنج بیماری را دور از حمید تاب آورد، همیشه سفارش کارهایی که باید می کرد را به اطرافیانش داشت تا اینکه فرشته مرگ که همزاد همه ماست، در جایی دور از وطن و در آن سوی آب ها دستش را گرفت و به باغ آلبالو برد.
 
مراسم تشییع پیکر هما روستا

تصاویر تشییع پیکر هما روستا

پس از صحبت های حقیقی محمد حسن معجونی، بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون برای بیان جملاتی در خصوص هما روستا آمد.
 
وی گفت:قول دادم وقتی برگشتی دیگر خانم روستا صدایت نکنم بگویم هماجان.
 
وی پس از بیان این جمله قطعه ای از نمایش محمد چرمشیر را که برای بازی مرحوم هما روستا آمده کرده بود، خواند.
 
وی در حالی که بغض گلویش را می فشرد، در خصوص این نمایشنامه جملاتی خطاب به روستا گفت و جای خود را به مادر هما روستا داد.
 
خوش آمدگویی مادر هما روستا به حاضران مراسم تشییع

مادر هما روستا گفت:از همه شما ممنونم که گوشه گوشه های غم من را گرفتید و سنگینی آن را از دوشم کم کردید من از همه شما متشکرم. من همیشه به دنبال او می دویدم اما همیشه از من دور بود و امروز نیست و کاملا از من دور شده است. همای دردانه من «خداحافظ».
 
مجری برنامه با بیان این که سالروز تولد و روز پرواز هما روستا به جهان ابدی در یک روز بود، گفت:صحبت پایانی را به پسر هما روستا می سپارم تا در این خصوص صحبت کند.
 
مراسم تشییع پیکر هما روستا

تشییع پیکر هما روستا

پسر هما روستا و حمید سمندریان بیان کرد:مادر من همه شما را دوست داشت و همه شما او را دوست داشتید. از همه شما ممنونم که اینجا گرد هم آمدید.
 
پیکر هما روستا بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون امروز در خانه هنرمندان تشییع و همسایه ابدی حمید سمندریان شد.
 
بانو هما روستا بعد از مدت ها درگیری با بیماری سرطان، در چهار مهر همزمان با سالروز تولدش دار فانی را وداع گفت.

 

مادر «هما روستا» که سال هاست در خارج از ایران زندگی می کند، همراه با پیکر دخترش به ایران بازگشت و امروز در مراسم تشییع این بازیگر سینما و تئاتر شرکت کرد.
 
مادر مرحوم «هما روستا» در این مراسم گفت:«هما همیشه از من دور بود. همیشه به دنبال او دویدم. او امروز برای همیشه دور شد. هما را به خدا و حمید می سپارم.»
 
مراسم تشییع پیکر هما روستا

مادر هما روستا

او از حاضران در این مراسم سپاسگزاری کرد و گفت:«هما همه شما را دوست داشت و من پای همه تان را می بوسم»

هما روستا پس از چندین سال رنج بیماری سرطان برای همیشه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در کنار همسرش حمید سمندریان آرام گرفت.

پیکر این بازیگر با سابقه تئاتر،سینما و تلویزیون ، پس از بدرقه از خانه هنرمندان با همراهی جمعی از هنرمندان تئاتر به قطعه هنرمندان منتقل شد.

هنرمندانی همچون حمید لبخنده ، احمد ساعتچیان ، حسن معجونی ، حمید پورآذری ، میکائیل شهرستانی ، همایون غنی زاده،محمودرضا رحیمی و... در کنار مدیرانی مانند مجید سرسنگی ، شهرام گیل آبادی و مدیر روابط عمومی بهشت زهرا(س) هما روستا را تا خانه ابدی اش بدرقه کردند.

مادر این هنرمند که در آخرین لحظه زندگی هما روستا در کنار او بوده و روستا سر بر سینه او جان سپرده است به دخترش گفت:همای من خانه جدیدت مبارک.

مراسم یادبود این هنرمند روز پنجشنبه از ساعت 18:30 تا 20 در مسجد «جامع» شهرک غرب برگزار می شود.

هما روستا ، مادر هما روستا در مراسم تشییع دخترش

4.748
این مطلب مفید بود ؟453
منبع : نمناک - / ن - ک
برچسب : هما روستا
وبگردی