مهدی پاشازاده

انتقاد تند پاشازاده به نظرسنجی برنامه نود

تاریخ انتشار : 30 فروردین 1392کد مطلب : 2134تعداد نظرات : 5 نظر
مهدی پاشا بر عکس سایر استقلالی ها که در مقابل مسابقه پیامکی 90 حرفی نزدند زبان گشود و به انتقاد از کارشناسان این برنامه پرداخت. پاشازاده گفت: مسئولان باید بروند در کوچه و خیایبان ببینند چه کسی محبوبتر و بهتر است نه در مسابقه پیامکی.

پاشازاده در این باره می گوید:« نمی شود از این 5 بازیکن ایراد گرفت. همه جزو بهترین های ایران بودند و یکی از یکی موفق تر. من انتقادم به نوع برگزاری مسابقه پیامک بود. چرا 5 گزینه برای نظرسنجی انتخاب کردند؟ مثلا چرا 6 گزینه انتخاب نکردند یا 7 گزینه؟ به نظرم باید 11 گزینه انتخاب می کردند. یعنی یک تیم کامل. سپس  می گفتند یکی از بین بازیکنان این تیم را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کنید. ضمن اینکه به این مسابقه پیامکی نمی توان زیاد دل بست و استناد کرد. چرا که پرسپولیسی ها بیشترند و معلوم است به بازیکنان پرسپولیس رای می دهند. دیدید که خداداد نه بازیکن استقلال بود و نه پرسپولیس. به همین خاطر کمتریت رای را آورد. سوالی می پرسم. مگر خداداد کم در این فوتبال تاثیر گذاشته؟ مسئولان باید بروند در کوچه و خیایبان ببینند چه کسی محبوبتر و بهتر است نه در مسابقه پیامکی. بروند از مردم معمولی بپرسند و بعد رای گیری کنند نه اینکه همه پرسپولیسی ها به یک نفر رای بدهند و بقیه کمتر رای بیاورند»

مهدی پاشازاده صحبتهایش را اینگونه ادامه می دهد:« در دو دهه اخیر فدراسیون و سرمربی پرسپولیسی بودند . خب معلوم است به ما استقلالی ها اجازه خودنمایی نمی دادند.به عنوان مثال خود من دو سال تمام به ناحق پشت خط تیم ملی ماندم. اصلا یک سوال دیگر. اگر پرسپولیسی ها اینقدر خوب بودند که در نظرسنجی باشند و حتی یک استقلالی هم نباشد چرا 7 سال در حسرت بردن ما به سر می بردند. اگر ما خوب نبودیم پس چطور 7 سال اجازه ندادیم آنها رنگ برد را ببینند؟ »

پاشازاده در ادامه می گوید:« نمی دانم کارشناسان برنامه 90 چه کسانی هستند. فکر می کنم زمان بازی ما آنها تلویزیون نداشتند که فوتبال ببینند. من در 2 بازی با استرالیا و 3 بازی جام جهانی خودم را ثابت کردم. مردم می توانند در این باره قضاوت کنند. در این 5 بازی اندازه 20 سال خوب بودم و افتخار کسب کردم. اجازه ندادم میاتوویچ نفس بکشد . در بازی با استرالیا عابدزاده که گلر بود 4 توپ گرفت و من که دفاع وسط بودم 2 توپ. البته در خوب بودن احمدرضا شکی نیست. بحث من این است که حتی خیلی از نام ها را آوردند که می توانستند در بین گزینه ها باشند الا من و چند نفر دیگر. یعنی ما در فوتبال ایران بازی نمی کردیم. یعنی برد مقابل امریکا، استرالیا و بازی درخشان در بالاترین سطح جام جهانی مقابل آلمان و یوگسلاوی موفقیت حساب نمی شود؟بابا ما هم زحمت کشیدیم در این فوتبال اما نمی دانم این کارشناسان چه کسانی هستند که این نظرسنجی ها را ترتیب می دهند.»

از پاشازاده می پرسیم اگر در مسابقه پیامکی 90 شرکت می کردی به کدام گزینه رای می دادی که در جواب می گوید:« ما همه با هم رفیقیم و همه برای تیم ملی زحمت کشیدند. هر کدام به نوبه خودشان تاثیرگذار بودند . مثلا اگر خداداد ومهدی پاس نمی دادند علی گل نمی زد یا برعکس. همه به هم وابسته بودند و هر کس یک خصوصیتی داشت. به نظر من اگر یک تیم را انتخاب می کردند بهتر بود. فقط هنوز نمی دانم چرا 5 نفر؟ مگر فوتیال است که 5 گزینه را انتخاب کرده اند؟ شاید هم واقعا فوتسال بوده. چون من در فوتسال افتخاری نداشتم که جزو گزینه ها باشم. ضمن اینکه اگر ما در بازی های جام جهانی 98 و مسابقات مقدماتی آن نقش نداشتیم یکدفعه اسم ما را از بایگانی در بیاورند تا خیالشان راحت شود. فکر می کنم همه چیز به گذشته برگشته. همان زمانی که همه پرسپولیسی بودند و استقلالی ها پشت خط می ماندند. حالا هم  این نظرسنجی چنین چیزی را نشان می دهد»
 

مهدی پاشازاده درباره لیگ برتر می گوید:« اگر بلد نیستند لیگ را برنامه ریزی کنند حداقل یک سوال بپرسند. می توان یک برنامه ریزی راحت انجام داد که هیچ تیمی به مشکل نخورد. متاسفنه نه فرهنگش را داریم و نه زورش را تا در 3 جبهه لیگ، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی بجنگیم. باید کاری کنیم آخر فصل که بازیکنان فرسوده می شوند و لیگ قهرمانان هم به مراحل حساس می رسد بازیکنان بیشتر استراحت کنند. در عوض می توانیم ابتدای لیگ برتر را فشرده برگزار کنیم.مسئولان فدراسیون  یک بار ما را صدا کردند تا درباره نوع قراردادهای بازیکنان در لیگ حرف بزنیم.تمام شد و رفت. دیگر نه کسی پیگیری کرد ونه چیزی از ما پرسیدند. کارشان این است وقتی که به مشکل می خورند جون من ، جون تو و من بمیرم و تو بمیری راه بیندازند و با کدخدامنشی کار را پیش ببرند. وقتی قانون برای همه تیمها یکسان باشد و برنامه ریزی اصولی انجام دهند دیگر نیازی نیست برنامه یک بازی را هزار بار تغییر بدهند و در آخر هم با کدخدامنشی همه چیز را حل کنند»

پاشازاده که سابقه بارها بازی روبروی تیمهای عربی را در ترکیب استقلال و تیم ملی دارد درباره مشکلات بوجود آمده میان فوتبال ایران و تیمهای عربی می گوید:« با اینکه می گویند عرب ها کشورهای برادر ما هستند اما واقعا نمی توانند فوتبال ما و موفقیت تیمهای ایرانی را ببینند. البته شنیدم انها به تیمهای ما در سفر احترام گذاشتند. پس ما هم باید بهترین پذیرایی را از انها انجام می دادیم. به نظر من پرتاب ترقه در سال 2013 اصلا جالب نیست. این مساله هم به ضرر باشگاه های ما تمام می شود و هم برای فرهنگ ما در جهان خوب نیست. ضمن اینکه برای خیلی ها خطر هم دارد. نمونه اش سربازی که در اصفهان چشمان خود را از دست داد. به نظر من مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش باید بیشتر تلاش کنند. مثلا بلیت فروشی بازی ها را اینترنتی کنند و برای ورزشگاه ها دوربین های زیاد به کار ببرند. آنوقت خیلی راحت می توانند فرد خلافکار را پیدا کنند. اینجاست که خلافکار از کسی که خلافی انجان نداده جدا می شود و برخورد با او درس عبرتی می شود برای دیگران. الان در دنیا سعی می کنند نرده های کنار زمین را بردارند تا بازیکن با تماشاکگر تنها یک متر فاصله داشته باشد اما در ایران هنوز ترقه می اندازند و .....البته عربستانی ها هم همیشه دنبال بهانه هستند و اتفاق کوچک را با یک کلاغ 40 کلاغ بزرگ می کنند. قدرتشان هم در آسیا زیاد است . البته تیمهای ایرانی از نظر فنی باید خود را بالاتر ببرند و به روز کنند تا مقابل تیمهای عربی تا این حد به مشکل نخوریم. در ایران هر کسی حاشیه را بلد باشد موفق می شود اما همین آدم های موفق می روند آسیا و نتیجه نمی گیرند. »

انتقاد تند پاشازاده به نظرسنجی برنامه نود

2.483
این مطلب مفید بود ؟4043
برگرفته از gol.ir
برچسب : برنامه نود
5 نظر به ثبت رسیده است
رضا مهدوی کیان1396-02-20
شما گفته بودی اگر سرمربی استقلال شوی ۹۰ دقیقه به تمهای حریف حمله میبری واجاز نفس کشیدن به انها نمیدهی پس چطور نتوانستی تیمت به لیگ برتر بیاری
00
محمد1396-02-19
آقای پاشازاده بین مردم کوچه خیابون و هرجای دیگه بازهم پرسپولیسیها بیشترند و هرکس که پیام میده از بین افراد جامعه هست ولی فرقش اینه فقط فوتبال دوستان نود رو نگاه میکنن و مردم کوچه خیابون همه اهل فوتبال نیستند
00
بنی1396-02-12
آقای فردوسی پور لطفا عادلانه برنامتونو اجرا کنید سعی نکنید الکی پرسپولیس و بزرگ نشون بدید
10
یوسف وظیفه مند1395-09-23
با سلام و درود فراوان بر شما عادل فردوسی پور و دست اندر کاران برنامه نود .پیشنهاد بنده : خواهشمندیم در صورت امکان برنامه نود . با این همه بینده پنجشنبه شبها یا از ساعت 9 شب اجرا نمایید . تا تمام برنامه رو ببینیم .
21
جلالی1395-02-09
سلام. جناب پاشازاده با اینکه خود از اصحاب فوتبال است اما اظهار نظرهای غیرکارشناسانه وی عجیب است!!! چراکه برنامه نود درباره میزان هواداران پرسپولیس و استقلال نیز نظر سنجی گذاشت و هر کدام از طرفین دارای رأی میلیونی بودند و تفاوت بین آنها کم بود. به علاوه برنامه نود درباره بهترین دفاع راست بعد از انقلاب هم نظرسنجی گذاشت که مردم به جواد زرینچه رأی دادند که استقلالی بود. پس آقایان تا کسی برنده نظرسنجی میشود فورا بحث استقلال و پرسپولیس را مطرح نکنند. اگر پرسپولیس هفت سال نتوانست استقلال راشکست دهد پس از این دوران استقلال نیز پنج سال متوالی نتوانست پرسپولیس را شکست دهد و الان هم چهار سال است که موفق به شکست پرسپولیس نشده است. اینها که حرف و دلیل منطقی نیست.بله باید دلیل و منشأ اصلی گزینش افراد در برنامه نود مشخص شود و این برنامه هم پاسخگو باشد اما نباید شخصیتی مثل پاشازاده اینطور غیر منطقی مسأله را ریشه یابی کند و رأی ملت را بی ارزش تلقی کند.
51
وبگردی