کپی کارت بانکی

مراقب کپی شدن کارت بانکی در خریدهای نوروزی باشید

تاریخ انتشار : 3 فروردین 1402کد مطلب : 21811زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرمانده پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در خصوص نحوه تامین امنیت کارت‌های بانکی در خریدهای نوروزی توصیه‌هایی را مطرح کرد.

ایلنا:سرهنگ «داود معظمی گودرزی» با توصیه به شهروندان برای رعایت نکات ایمنی در برابر سارقان سایبری گفت:یکی از راه‌هایی که مجرمان سایبری می‌توانند به اطلاعات حساب بانکی شما دست پیدا کنند کپی کردن کارت یا همان اسکیمر است.

وی ادامه داد:در خریدهای نوروزی که اغلب در مسیر و جاده مجبور به خرید می‌شوید سعی کنید کارت خود را به فروشنده ندهید و اگر کارت را دادید سعی کنید رمز کارت را خودتان وارد کنید.

رئیس پلیس فتا فاتب ادامه داد:توصیه مهم دیگری که از شهروندان درخواست داریم رعایت کنند اینکه کارت خرید را از کارت پس‌انداز جدا کنید و رمز هر دو را هم به تناوب تغییر دهید.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به کلاهبرداری‌های پیامکی هم گفت:در روزهای اخیر که موضوعاتی مانند سود سهام عدالت، یارانه و باز کردن حساب وکالتی داغ است مراقبت کنید که سارقان با همین عنوان‌ها برای شما پیامک ارسال می‌کنند که اگر غفلت کنید حساب‌تان را خالی می‌کنند.

او با بیان اینکه «سازمان‌های دولتی با شماره‌های شخصی پیامک ارسال نمی‌کنند» افزود:اگر پیامک‌هایی با این عناوین برای شما ارسال شد اصلا نه روی لینک‌های ارسالی کلیک و نه نرم‌افزاری نصب کنید که همین دو موضوع گشودن حساب بانکی به روی سارقان است.

سرهنگ معظمی گودرزی اضافه کرد:اگر روی یکی از این لینک‌ها کلیک کردید قبل از اینکه به حساب شما دسترسی پیدا کنند به سرعت گوشی را بررسی و اگر برنامه جدیدی نصب شده بود سریعا آن را پاک کنید.

او ادامه داد:شهروندان پس از کلیک احتمالی می‌توانند با شماره 096380 تماس بگیرند و راهنمایی لازم را از همکاران ما در پلیس فتا که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند دریافت کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان تاکید کرد:این توصیه‌ها نه برای ایام نوروز بلکه همیشه باید مورد توجه مردم قرار داشته باشد زیرا که کلاهبرداران همیشه از روش‌های مشخص و از غفلت ما کار خود را انجام می‌دهند و در زمان‌های مختلف روی موضوعات مختلف اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/م

مراقب کپی شدن کارت بانکی در خریدهای نوروزی باشید

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی