خال سرطانی
در تازه ترین مطالعات، محققان به نتایجی جالب در زمینه رابطه خال سرطانی با یکی از دستها دست یافته اند که شاید یکی از علائم تشخصی سرطان توسط خود فرد بتوان محسوبش کرد.

کدام خال روی دست خال سرطانی است؟

برای شناخت خال های سرطانی راه و روش های گوناگونی در علم پزشکی وجود دارد که در تازه ترین یافته های محققان رابطه ای جالب بین خال روی دست راست و خال های سرطانی وجود دارد.
بررسی ها نشان می دهد در حالی که سرطان رنگ دانه های پوستی 2درصد از تمام موارد سرطان پوست در آمریکا را شامل می شود این مورد سرطان مسئول اکثر قریب به اتفاق از مرگ و میر سرطان پوست است.
 
خال روی دست

رابطه خال روی دست راست با خال های سرطانی

 
خال ها یک عامل هشداردهنده برای این نوع سرطان پوست هستند که هرچه تعداد خال ها بر روی بدن یک فرد بیشتر باشد احتمال مبتلا شدن او به این نوع سرطان بیشتر است.
 
بر اساس این گزارش هر خال اضافی 4.2 درصد خطر افزایش به سرطان رنگ دانه های پوستی را افزایش می دهد.
 
گفتنی است حداقل 11خال بر روی بازوی راست می تواند خطر ابتلا به این نوع سرطان را افزایش دهد.
 
خانم هایی که 7خال بر روی دست راست خود دارند به طور میانگین 50خال در تمام بدن خود دارند و خانم هایی که 11خال روی دست راست خود دارند حداقل 100خال روی تمامی بدن دارند این مورد احتمال وقوع سرطان رنگ دانه های پوست را در این افراد 5 برابر بیشتر می کند.
 
این یافته ها می تواند تأثیر قابل توجهی برای مراقبت های اولیه داشته باشد و اجازه می دهد پزشکان به راحتی افرادی که در معرض این نوع از سرطان پوست هستند را شناسایی و تحت نظر قرار داد.

خال سرطانی روی کدوم دست ظاهر می شه؟

4.334
این مطلب مفید بود ؟295
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگاران /ن
وبگردی