افزایش کاریزما
کاریزماتیک بودن یا تاثیرگذاری، از صفاتی است که همه ما به نحوی به آن علاقمند هستیم و این در حالی است که راه های افزایش کاریزما بودن خیلی ساده می باشند.

روش افزایش تاثیرگذاری و کاریزماتیک بودن در جمع

نگاه اول همیشه در ذهن افراد باقی می ماند  بنابراین بسیار مهم است که برای جذاب بودن، خودتان را به گونه ای ارتقا دهید که در نگاه اول جذاب تر جلوه کنید. برای این که در نگاه اول تاثیر مثبتی را القا کنید، باید کاریزماتیک باشید اما چگونه باید کاریزما را در خود ایجاد کرد ؟ در این قسمت از نمناک در این باره توضیح خواهیم داد پس برای افزایش تاثیرگذاری روی اطرافیان خود با ما همراه شوید.

چطور کاریزماتیک و جذاب باشم ؟

برای اینکه در خودتان کاریزما ایجاد کنید و دیگران را به خود جذب کنید، باید فعالیت هایی را در زندگی حرفه ای انجام دهید. بعضی از تغییرات هستند که توانایی شما را ارتقا می دهند و باعث می شود که ذهن و قلب افراد را تسخیر کنید. کاریزما را می توانید با انجام  موارد زیر در خودتان ایجاد کنید : 

1. احساس امیدواری 

افراد خوش بین معمولاً در هر حوزه ای از جمله سیاست، خرید و فروش و تعاملات اجتماعی افراد جذاب تری هستند. سعی کنید نگاه خوشبینانه خود نسبت به آینده را به دیگران انتقال دهید و اعتماد به نفس خود را نشان دهید. 

کاریزماتیک بودن

2. شوق و انگیزه

افرادی که در زندگی سرشار از شور و شوق هستند، می توانند این حال خوب را به دیگران انتقال دهند، نگاه مثبت خود را با آن ها به اشتراک بگذارند و انرژی مثبت بالاتری داشته باشند. 

3. ارتباط قوی 

سعی کنید که همیشه ارتباطات مثبت را در خودتان ایجاد کنید. از طرفی زبان بدن را با الگو های کلامی خود متناسب کنید و مهارت های ارتباطی تان را از هر جنبه ارتقا بخشید.

4. تناسب بین کلام و عمل 

زمانی که بین حرف هایی که می زنید و کاری که انجام می دهید، تناسب وجود داشته باشد، به فرد قابل اعتمادی تبدیل خواهید شد و این یکی از جذاب ترین ویژگی های افراد کاریزماتیک است. 

5. کلام تاثیرگذار 

سعی کنید از کلمات صحیحی در جملات خود استفاده کنید و نوع احساس دیگران را تغییر دهید. از کلماتی که می توانید با استفاده از آن ها احساسات خود را ابراز کنید، استفاده کنید تا تاثیر زیادی روی دیگران بگذارید. 

افزایش کاریزما

6. پاسخ های مهربانانه 

پاسخ های یک کلمه ای در مکالمه با دیگران ، هرگز راه به جایی نمی برد. به جای آن سعی کنید جزئیات و احساسات مهم را با آن ها به اشتراک بگذارید و همیشه در کمال مهربانی و وضوح به آن ها پاسخ دهید. 

7. سوالات صحیح 

سوال صحیح نه تنها از لحاظ نوشتاری و شفاهی درست است، بلکه کمی احساس هم در آن دخیل می باشد. سوالاتی از افراد بپرسید که باعث به اشتراک گذاری تجربیات مثبت در آن ها می شود و به آنها قدرت و اعتماد به نفس می دهد. 

8. داستان گویی 

توصیه و ارائه نظر، راهکاری عالی است اما باید سعی کنید کلام خود را به گونه ای تغییر دهید که مهارت داستان گویی در شما افزایش پیدا کند و کاریزمای شما بالاتر برود. 

9. غافلگیری 

سعی کنید که همیشه دیگران را با کارهای خوب، سوپرایز و غافلگیر کنید. از عبارات غافلگیرکننده، داستان ها یا فعالیت های مفید استفاده کنید که دیگران نتوانند در برابر خوشحالی مقاومت کنند. 

کاریزما بودن

10. شنونده خوبی باشید

همیشه سعی کنید به مخاطب خود احترام بگذارید و شنونده خوبی باشید و وسط حرف دیگران نپرید. بیش از حد به دنبال بیان تجربه خود نباشید و به جای آن به حرف های فردی که صحبت می کند، با دقت گوش دهید. 

11. طرز ایستادن خود را اصلاح کنید 

یکی از راهکارهای ساده کاریزماتیک بودن، این است که درست راه بروید، درست بایستید و بنشینید و به طور کل حرکات بدنی خود را به شکل استاندارد در بیاورید. بیش از حد خمیده راه نروید و سعی کنید که پوزیشن مناسبی داشته باشید تا دیگران حس بهتری نسبت به شما پیدا کنند. 

افزایش تاثیرگذاری

12. اهمیت تماس فیزیکی را بدانید 

فرق افراد کاریزماتیک با دیگران، این است که می دانند چه زمانی از تماس فیزیکی استفاده کنند و آن را به شکل موثر در افراد پیاده کنند. مثلا اگر یکی از دوستانتان گریه می کند یا نگران است، دست خود را روی شانه او بگذارید یا او را در آغوش بکشید تا بتوانید در او تاثیر مثبت ایجاد کنید. 

13. سرنخ های غیرکلامی را بشناسید 

معمولا زمانی که کسی در اطراف شما حال خوبی نداشته باشد و شما حالش را بپرسید، سعی می کند که بگوید " حالم خوب است " اما در عین حال  باید به علائم غیر کلامی مثل حالت چهره، زبان و بدن او توجه کنید و سپس  بگویید که او را می شناسید و می دانید که به خاطر حالت چهره اش سرحال نیست. 

14. بدانید که چه زمانی شوخی کنید 

بخش مهمی از کاریزماتیک بودن، این است که بدانید چه زمانی از شوخ طبیعی خود استفاده کنید. حتماً بدانید که چه زمان هایی برای جوک گفتن مناسب است. پس مراقب باشید که در شوخی زیاده روی نکنید. 

15. تا جایی که می توانید نام دیگران را به خاطر بسپارید 

انجام این کار بسیار ساده و کوچک است اما به شدت شما را کاریزماتیک می کند. به یاد سپردن نام دیگران، راهی عالی برای انتقال انرژی مثبت می باشد و آن ها به طور ناخودآگاه حس بهتری راجع به شما پیدا می کنند. 

16. یاد بگیرید که با استفاده از دستان خود صحبت کنید 

استفاده از حالات مناسب دست ها  هنگام صحبت کردن به شدت شما را کاریزماتیک می کند. بدانید که چه موقع از دستان خود استفاده کنید و حالات خود را به طرف مقابل نشان دهید. البته مراقب باشید که در این زمینه زیاده روی نکنید  زیرا نتیجه عکس خواهد داشت. 

تاثیر گذاری بر دیگران

17. از آوا های متوقف کننده استفاده نکنید 

بعضی از افراد هنگام صحبت کردن مدام مکث می کنند و آواهایی مثل "امممم" را به کار می برند تا حرف هایشان یادشان بیاید و دوباره ادامه جملات را بیان کنند. سعی کنید که این آواها را از ذهنتان حذف کنید، زیرا اصلاً در جذابیتتان نقشی ندارد. 

18. تیزهوش باشید 

اگر می خواهید به انسان کاریزماتیک تبدیل شوید، باید استرس خود را کاهش دهید و جذابیت و موفقیت خود را آشکار تر کنید. چنانچه پیش از این هم در نمناک اشاره شد، منظور از جذابیت، جذابیت فیزیکی نیست، بلکه باید باهوش تر رفتار کنید. حواستان به همه چیز باشد و خیلی تیز عمل کنید. افراد کاریزماتیک و باهوش به خودشان اعتماد دارند، حرف خود را با صراحت بیان می کنند و عاشق یادگیری هستند و همیشه برای زندگی انگیزه دارند.  

19. به خاطر بسپارید و تکرار کنید

هنگامی که نام دیگران را به خاطر بسپارید و آن را به زبان بیاورید، راهی عالی را برای ارتباط برقرار کردن ایجاد کرده اید و در نتیجه آن ها بیشتر به شما احترام می گذارند و از این که اطلاعاتی که در اختیارتان قرار داده بودند را به یاد دارید، به شدت خوشحال می شوند و همین عاملی برای جذابیت شما خواهد بود.

یک عامل دیگر جذابیت این است که اول خودتان را معرفی کنید و منتظر نباشید که دیگران به سمت شما بیایند. همین موضوع اعتماد به نفس شما را نشان می دهد و باعث می شود که دیگران به شما حس بهتری داشته باشند. 

20. چشم ها گویای همه چیز هستند

افرادی که اعتماد به نفس دارند، از چشمانشان مشخص است. سعی نکنید فیلم بازی کنید. یاد بگیرید که اعتماد به نفس واقعی را در خودتان ایجاد کنید و همیشه ارتباط چشمی خوبی با دیگران داشته باشید و از چشمانتان مهربانی و عشق را ابراز کنید.

کاریزما بودن

21. بیش از حد گله و شکایت نکنید

یکی دیگر از راهکارهای کلیدی افزایش کاریزما این است که از گفتگوهای منفی دور باشید، تلاش خود را بکنید اما هر روز گله و شکایت نکنید. سعی کنید گفت وگو را مثبت نگه دارید. افراد منفی نگر همیشه به دنبال ایجاد حس بد در شما هستند اما افراد کاریزماتیک از گله شکایت بیش از حد اجتناب می کنند. 

22. با دیگران مثل یک دوست رفتار کنید

همه ما با دوستانمان راحت و صمیمی رفتار می کنیم و به آن ها خورده نمی گیریم. تا جای که می توانید ، با دیگران هم شبیه به یک دوست رفتار کنید، در کنار آن ها بخندید، شوخی کنید، حس مثبت را ایجاد کنید و راحت باشید. سپس قطعاً به یک انسان جذاب تبدیل خواهید شد. 

23. اعتماد به نفس و راحتی خود را ابراز کنید

ذهن و بدن ما به طور مداوم اطلاعات را از دیگران می گیرد و آن را تبادل می کند. یک ذهن عالی از یک بدن عالی نشأت می گیرد. پس سعی کنید که همیشه کلام خود را موثر کنید اما در کنار آن به جسم خود نیز اهمیت دهید تا اعتماد به نفس و سلامت در شما بالاتر برود.

24. تمرین کنید 

تقویت ارتباط اجتماعی، مانند هر چیزی نیاز به تمرین و مداومت دارد. 

25. روی درونیات خود کار کنید 

اعتماد به نفس از درون شما برخاسته می شود. خودتان را باور داشته باشید. همیشه احترام بگذارید. دیگران را به خاطر قابلیت هایی که دارند تحسین کنید. عزت نفس را انتشار دهید. زیبایی های زندگی را ببینید، قدردان محبت های دیگران باشید و روابط سمی را از خودتان دور کنید. از سلامت خود مراقبت کنید. کارهایی را انجام دهید که واقعا دوستشان دارید. زندگی را برای خودتان رقم بزنید که واقعاً به آن علاقه دارید و بیش از حد به دنبال حاشیه های منفی نروید. یک محیط مثبت با کتاب های انگیزشی و ویدئوهای مثبت نگری داشته باشید تا ذهنتان شادتر شود و کاریزماتیک بودن و جذابیت به درون شما نفوذ کند.

25 تکنیک افزایش کاریزما و تاثیرگذاری بر اطرافیان

4.851
این مطلب مفید بود ؟492
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن /ف.ن
برچسب : جذب افراد
وبگردی