توده گردوخاک

توده گردوخاک در اغلب شهرها از فردا کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار : 21 فروردین 1401کد مطلب : 22462تعداد نظرات : 1 نظر
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز آینده در اغلب شهرها از میزان گردوخاک کاسته می‌شود.

فارس:صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:روز گذشته شاخص آلودگی هوا در پایتخت به عدد 480 و حتی برخی لحظات به 500 هم رسید اما امروز از عدد 177 بالاتر نرفته است و شرایط نسبت به دیروز بهتر است، اما گردوخاک روی تهران ادامه دارد.

وی گفت:احتمال می‌دهیم با توجه به رشد ابرهای همرفتی و وزش باد شدید، غبار محلی در تهران افزایش یابد و در ساعاتی کوتاه بعدازظهر امروز افزایش آلودگی هوای پایتخت و سپس کاهش آلودگی هوای پایتخت را داشته باشیم، اما در کل از روز آینده توده گردوخاک در آسمان تهران به تدریج کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:روز آینده ‌در نوار غربی کشور و استان‌های کرمانشاه، ‌ایلام و خوزستان گردوخاک‌ ادامه دارد.

ضیائیان گفت:از صبح امروز (یکشنبه 21 فروردین) بارش‌های پراکنده و رگباری در شمال غرب و استان‌هایی نظیر کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و اردبیل آغاز شده است و در ادامه بعدازظهر امروز در زنجان، قزوین و ارتفاعات تهران و البرز بارش پراکنده داریم.

وی اظهار داشت:روز آینده همین وضعیت بارش پراکنده و رگباری بهاری در خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز آینده در اغلب شهرها از میزان گردوخاک کاسته می‌شود، گفت:روز آینده در نوار غربی کشور شدت گردوخاک بیشتر خواهد بود.

ضیائیان افزود:روز سه‌شنبه 23 فروردین روند افزایش دما را در کشور را شاهد خواهیم بود که شدت افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر بیشتر است و بین 10 تا 12 درجه برآورد می‌شود.

انتهای پیام/م

توده گردوخاک در اغلب شهرها از فردا کاهش می‌یابد

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : هواشناسی
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی