محمود بصیری
تصاویر بی نظیری از گریم های سنگین بازیگران ایرانی که در فیلم ها و سریال ها حضور داشته اند می تواند علاوه بر تداعی خاطره ها بسیار جالب باشد.

گریم های سخت و سنگین بازیگران ایران

بهترین گریم های فیلم های سینمای ایران مربوط به چند چهره پردازی است که از قدیم در صنعت گریم و چهر پردازی فعالیت داشته اند.هر گاه گریمی فوق العاده در یکی از فیلم و سریالها دیده می شود محال است که نامی ازعبدالله اسکندری به میان برده نشود چرا که درصد زیادی از گریم های سنگین در فیلم های تاریخی و یا زمینه های دیگر کار استادانه ایشان است. 

البته در سالهای اخیر برخی از چهر پردازان گریم های سنگین ومتفاوتی رو روی بازیگران انجام داده اند که قابل تحسین می باشند. در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک برخی از گریم های سنگین بازیگران را مشاهده می کنید.

گریم های سنگین بازیگران ایرانی در برخی از فیلمها

گوهر خیراندیش

گوهر خیر اندیش بازیگر پیشکشوت کشورمان تاکنون گریم های سنگین بسیاری را در کارهای خود پذیرفته است. نقش خانم خیر اندیش با گریم بسیار متفاوت در فیلم بانو به کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی در سال 1370 هنر عبدالله اسکندری گریمور مطرح کشورمان است.

گوهر خیراندیش

عزت الله انتظامی

عزت الله انتظامی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون مطرح کشورمان بود که در فیلم بانو به کارگردانی و نویسندگی داریوش مهرجویی در سال 1370 حضور داشت. عزت الله انتظامی در فیلم بانو شخصیت قربان سالار را با گریمی متفاوت بر عهده داشت. تصویر زیر تست گریم استاد انتظامی توسط عبدالله اسکندری را نشان می دهد.

عزت الله انتظامی

آزاده صمدی

آزاده صمدی بازیگر سینما و تلویزیون با گریمی دیدنی و حیرت آور که توسط سارا اسکندری اجرا شده است در تئاتر آن دیگری به کارگردانی سمانه زندی نژاد به روی صحنه رفت.

آزاده صمدی

محسن تنابنده

محسن تنابنده یکی از بازیگران دیگری است که با گریم های متفاوت خود توسط عبدالله اسکندری در سریال شاهگوش به کارگردان داوود میرباقری در سال 1392 مقابل دوربین قرار گرفت.

محسن تنابنده

پژمان بازغی

پژمان بازغی در فیلم راند چهارم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته که محصول سال 1398 است با گریم عبدالله اسکندری مقابل دوربین قرار گرفت.

پژمان بازغی

نهال دشتی

نهال دشتی بازیگری که با سریال شهرزاد در میان مخاطبان شناخته شد با گریم مانی اسکندری و چهره ای متفاوت در فیلم "خورا" به کارگردانی امیرحسین غیاثوند نقش آفرینی کرد.

نهال دشتی

مریم پالیزبان

مریم پالیزبان در فیلم لانتوری به نویسندگی ، کارگردانی و تهیه کنندگی رضا درمیشیان در سال 1394 با گریم سنگین عبدالله اسکندری مقابل دوربین رفت. مریم پالیزبان در نقش مریم مقابل پاشا (نوید محمدزاده) بازی می کرد که مورد اسید پاشی قرار گرفت.

مریم پالیزبان

آیدین خطایی

آیدین ختایی، در نقش پهلوان شامی در سریال مختارنامه با گریم سنگین عبدالله اسکندری مقابل دوربین قرار گرفت. این بازیگر که قهرمان پرورش اندام و یکی از قویترین مردان ایران است در سالهای اخیر در فیلم و سریال های مختلفی بازی کرده است.

آیدین خطایی

حسین پاکدل

حسین پاکدل مجری و بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در فیلم مسافرری به کارگردانی داودمیرباقری در سال 1379 حضور داشت که نقش پسر شیرخان با گریم عبدالله اسکندری را بازی می کرد. این فیلم داستان زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی را روایت می کرد.

حسین پاکدل

لادن مستوفی

لادن مستوفی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در فیلم گذر موقت به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه کنندگی مهدی رحمانی در سال 1394 حضور داشت که با گریمی متفاوت در نقش همدم قدیمی مقابل دوربین قرار گرفت.

لادن مستوفی

رضا کیانیان

رضا کیانیان در نقش عبدالله بن زبیر خلیفه بزرگ زبیری درسریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری حضور داشت که یکی از ماندگارترین نقش های او با گریم عبدالله اسکندری است. رضا کیانیان نیز مانند بسیاری از بازیگران تاکنون گریم های سنگین و متفاوتی را تجربه کرده است.

رضا کیانیان

اکبر عبدی

اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون که بارها در نقشهای مختلف شاهد گریم های متفاوت او بوده ایم در فیلمهای زیادی نقش زن و مادربزرگ را بر عهده داشته است اما اولین کار اکبر عبدی در نقش زن مربوط به فیلم آدم برفی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری است که در سال 1376 اکران شد. عبدالله اسکندری طراح گریم بازیگران این فیلم بود.

اکبر عبدی

آزیتا حاجیان

آزیتا حاجیان در فیلم دزد عروسک ها با چهره پردازی عبدالله اسکندری، گریم بسیار متفاوتی را تجربه کرد. در گریم صورت آزیتا حاجیان، آنقدر اغراق بود که مخاطب نمی توانست چهره واقعی بازیگر را تشخیص دهد.

آزیتا حاجیان

محمود بصیری

محمود بصیری بازیگر سینما و تلویزیون نقش پیرزنی 120 ساله را در فیلم دستفروش محسن مخملباف بازی کرد که گریم او توسط عبدالله اسکندری انجام شده بود. عبدالله اسکندری با این گریم به یکی از 10 گریمور برتر دنیا در سال 1999 تبدیل شود.

محمود بصیری

گریم های سنگین بازیگران در تئاتر و سینما و تلویزیون

4.6166
این مطلب مفید بود ؟15412
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ف
وبگردی