دکوراسیون منزل
در دکوراسیون منزل نیازی به صرف هزینه های زیاد نیست. اگر شما هم به باغ و باغبانی علاقه دارید می توانید با وسایل باغبانی که دیگر استفاده نمی کنید منزل خود را به صورت مدرن تزئین کنید.

دکوراسیون منزل با ابزار های باغبانی دور ریز

رویای داشتن یک باغ بزرگ برای مردم آپارتمان نشین امروزی رویایی دست نیافتنی به حساب می آید در حالی که می توان با استفاده از وسایل ازکارافتاده باغبانی در فضای سبز محدود خانه هم حال و هوای یک باغ بزرگ را داشت. کافی است کمی خلاق باشید. گاهی یک بیل ساده هم می تواند کلی به درد بخور باشد. بیل و بیلچه را دست کم نگیرید!

تزئین و دکوراسیون منزل

دل تان یک ساعت خاص در حیاط خانه یا پارکینگ می خواهد؟ دست به کار شوید و هرچه وسیله باغبانی و سبزی کاری دارید روکنید. هر کدام را هم به رنگی خاص درآورید. قیچی باغبانی، داس، ماله خط انداز، بیلچه و هرچه که فکر می کنید تنوع بیشتری به کارتان می بخشد را روی یک زنبه باغبانی (کاسه فلزی برای جابه جایی نشاء و خاک و. . . ) پیچ و مهره کنید. برای عقربه ها هم از دو میخ ساده می توانید استفاده کنید. این ساعت هیچ وقت زمان درست را نشان نمی دهد اما دکور خانه تان را حسابی خاص می کند.

تزئین و دکوراسیون منزل

خیلی ساده با یک دستگاه جوش ابزارهایی که دیگر کاربردی برای تان ندارد را به هم متصل کنید. سر بیل ها به جای نشیمن صندلی و ماله خط انداز و سرند برای پشتی. کافی است یک بار شکل صندلی را پیش خودتان مرور کنید و بعد اجزای دلخواه تان را روی هم قرار دهید.

تزئین و دکوراسیون منزل

یک بیل ساده با یک صفحه آلومینیومی یا فلزی گرد با قطری که خودتان دوست داشته باشید. ترکیب این دو با هم برای تان یک میز کاربردی وسط باغچه درست می کند.کافی است بیل را از سرش توی زمین قرار دهید و بعد وسط صفحه فلزی را با آهن بر بریده و به اندازه قطر دسته در بیل جا دهید. بیل را می توان با کمی سیمان در زمین ثابت کرد.

تزئین و دکوراسیون منزل

در هر باغچه ای داشتن یک لانه ساده برای پرنده ها نشانه خوبی است. این وسط با استفاده از وسایل خاص باغبانی مانند بیل های دسته بلند و شیارکش ها و... می توانید هم لانه ای برای پرنده های باغچه تان داشته باشید و هم نمای جالبی به فضای سبزتان دهید. تیر و تخته ها که لانه می شوند و وسایل باغبانی اضافی هم پایه شان.

تزئین و دکوراسیون منزل

 


اگر شیلنگ های بلند باغبانی تان تاخورده و خشک شده اند یا اینکه سوراخ های زیادشان دیگر امان تان را بریده بهتر است آنها را دور نیندازید. فقط دیگر از آنها انتظار آبیاری نداشته باشید. با بریدن شیلنگ ها به قطعه های متناسب می توان یک پادری پلاستیکی برای دم در پارکینگ یا انباری تان درست کنید. اولین قطعه یعنی درونی ترین لایه را به اندازه دلخواه ببرید و باقی قطعات را متناسب با آن جدا کنید. این شیلنگ ها را می توان یا روی یک تکه موکت چسباند یا با سیم های فلزی به هم وصل کرد.

تزئین و دکوراسیون منزل

 


حتی لازم نیست که واشرهای سر و ته شیلنگ را هم جدا کنید؛ این طوری فضای باغ و باغبانی تان بیشتر به نظر می رسد. فقط کافی است یک شیلنگ خوشرنگ انتخاب کنید با طول نه چندان زیاد. بعد از چند بار پیچیدن آن را با طناب یا نخ محکم به هم ببندید و هرطور که می خواهید رویش را تزیین کنید؛ طوری که طناب گره خورده دیده نشود.

تزئین و دکوراسیون منزل

 

این ایده فقط مختص باغ و باغچه نیست حتی در گوشه حیاط آپارتمان های امروزی هم جواب می دهد. برای این کار کافی است چند نفر از همسایه های باذوق جمع شوند و با شیلنگ ها در و دیوار خشک خانه را به صورت گل و درخت تزیین کنند.

تزئین و دکوراسیون منزل

 


اگر زمانی خواستید از وسیله ای مخصوص باغبانی در خانه استفاده کنید آن را رنگ نزنید. بگذارید بیل یا بیلچه یا هر وسیله ای دیگر به همان شکل طبیعی خودش باشد. وسایل باغبانی ابزاری مناسب برای قراردادن تصاویر خانوادگی هستند.

تزئین و دکوراسیون منزل

 


چنگک های خاص باغبانی را می توان به سادگی روی یک تخته چوب چسباند و از آن به عنوان آویز وسایل دیگر استفاده کرد. کافی است هر چنگک را از دو نقطه به تخته بچسبانید و آن را روی دیوار پارکینگ یا انباری نصب کنید. این چنگک های آویزدار حتی در خانه هم کلی کاربرد دارند.

تزئین و دکوراسیون منزل

 



کافی است بیل و خط انداز و. . . به یک اندازه باشند. آن وقت آنها را از یک نقطه مرکزی به هم وصل کرده و روی در فلزی ساده باغ تان نصب کنید. این درها بیشتر جنبه تزیینی دارند و نمی توان برای محافظت از آنها استفاده کرد

تزئین و دکوراسیون منزل

 


اگر دنبال ایده خاصی برای چراغ پارکینگ هستید، می توانید از یک بیل از کارافتاده استفاده کنید. برای این کار فقط لازم است سرتاسر بیل را رنگ کرده و از پشت آن یک رشته سیم رد کنید. بعد هم با قرار دادن یک لامپ در آن کار را تمام کنید. نمای این چراغ بیلی خیلی ها را وسوسه کرده تا آن را به اتاق های خانه هم بیاورند.

تزئین و دکوراسیون منزل

 



سر یک چنگک کشاورزی را خوب سنباده بزنید و به رنگی که می خواهید درآورید. بعد از این فقط یک دیوار خالی نیاز است و نصب چنگک برای نگه داشتن قاشق ها و کفگیرها.

تزئین و دکوراسیون منزل

 


اگر یکی، دو تا از این سربیل های شکسته دارید می توانید چندتایی دیگر تهیه کنید و همه را به یک لوله فلزی یا میلگرد جوش دهید. برای برگ های گل فلزی باغ تان هم می توانید از سربیل های باغبانی به جای کشاورزی استفاده کنید. برای نصب آن هم در باغچه کافی است کمی سیمان پایش بریزید؛ البته حواس تان باشد که سیمان در باغچه پخش نشود.

 
تزئین و دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل با وسایل باغبانی

3.99
این مطلب مفید بود ؟72
برگرفته از مجله منزل-/ف
وبگردی