کراکت قارچ

کراکت | طرز تهیه کراکت قارچ

کد مطلب : 22885زمان مطالعه : 2 دقیقه
کراکت غذایی است که سریع آماده نمی شود اما بسیار خوش طعم است و می توان با هر نوع ماده اصلی آن را تهیه کرد. در این مطلب قارچ را انتخاب کرده ایم که تقریبا همه دوست دارند.

مواد لازم برای کراکت قارچ


¼ پیمانه روغن زیتون
سه پیمانه قارچ خرد شده
یک ساقه کرفس خرد شده
یک عدد موسیر رنده شده
1 ¼ پیمانه + 6 قاشق غذاخوری آرد کامل
دو قاشق غذاخوری کره
کمی جوزهندی
1.5 پیمانه آب مرغ
4 ورق نان سفید ساندویچی
یک پیمانه شیر
3 عدد تخم مرغ بزرگ
روغن گیاهی
سس خردل (برای سرو)
 
کراکت
 

 طرز تهیه کراکت قارچ

روغن زیتون را داخل تابه روی حرارت بالا داغ کنید. قارچ ها را اضافه کنید و 4 دقیقه و تفت دهید تا طلایی شوند. حرارت را کم کنید و نصف قاشق چایخوری نمک، فلفل سیاه، کرفس و پیازچه را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند. حدود 25 دقیقه کافی است. 6 قاشق غذاخوری آرد، کره و جوزهندی را اضافه کنید و حدود 1 تا 2 دقیقه هم بزنید. آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت، نیم جوش و غلیظ شود. سپس از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود. روی آنها را بپوشانید و دو ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.
نان ها را داخل غذاساز بریزید تا خرد شوند. سپس داخل بشقاب گود بریزید. 1 ¼ پیمانه آرد را نیز در بشقاب دیگری بریزید. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید. با قاشق مقداری از مخلوط قارچ سرد شده را داخل آرد بریزید، آن را بغلتانید تا آرد همه سطح آن را بپوشاند. سپس داخل تخم مرغ فرو کنید و بعد در خرده های نان بغلتانید و روی ورقه روغنی قرار دهید. همه کراکت ها را به همین ترتیب درست کنید و سپس به مدت 30 دقیقه دوباره در یخچال بگذارید.
روغن گیاهی یا سرخ کردنی را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم گرم کنید. کراکت ها را داخل روغن داغ بریزید و 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی شود. آنها را روی دستمال حوله ای بگذارید و با سس خردل سرو کنید.
 
کراکت قارچ

نکات تکمیلی در مورد کراکت

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
کراکت را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

کراکت ، طرز تهیه کراکت قارچ

45
این مطلب مفید بود ؟41
برگرفته از نون و آب/ ش
وبگردی