آرامگاه قیصر امین پور

آرامگاه قیصر امین پور کجاست و طراح این مقبره کیست؟

کد مطلب : 2300تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
آرامگاه شاعر فقید قیصر امین پور، با طراحی حسین خسروجردی ساخته و در سال 1389 مصادف با سومین سالگرد درگذشت این شاعر در گتوند(یکی از شهرهای بختیاری نشین استان خوزستان) رونمایی شد.

اطلاعات مهم درباره آرامگاه و مقبره قیصر امین پور

آرامگاه قیصر امین پور، شاعر معروف و محبوب قرن معاصر هر ساله محل بازدید گردشگران و مسافرانی است که علاقه به ادب و شعر فارسی دارند. پس از مطلب بیوگرافی قیصر امین پور، در این بخش از نمناک به معرفی مقبره ایشان اشاره ای خواهیم داشت.

آرامگاه قیصر امین پور کجاست؟

آرامگاه قیصر امین پور در مرکز شهرستان گتوند از نمادهای فرهنگی استان خوزستان است که در ایام سال پذیرای گردشگران و دوستداران فرهنگ و شعر و ادب از سراسر کشور می باشد.

معمار بنای آرامگاه قیصر امین پور که بود؟

آرامگاه قیصر امین پور به مناسبت هشتمین سالگرد درگذشت این شاعر معاصر در مرکز شهرستان گتوند با زیربنای 2 هزار و 200 متر مربع افتتاح شد. این آرامگاه با معماری زیبا و تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و الهام گرفته از شخصیت و آثار قیصر امین پور توسط معمار، حسین خسروجردی طراحی و ساخته شده است.

آرامگاه شاعر قیصر امین پور

در طراحی این بنا، سنگ قبر قیصر به شکل یک مروارید تشبیه شده است و قبر او در صدفی زیبا و مدور در داخل گنبدی قرار دارد. این مدوری بودن قبر نمایانگر تشبیه قیصر به مروارید در مفهوم و طراحی آرامگاه است.

آرامگاه قیصر امین پور علاوه بر نقش برجسته‌ای که در حفظ آثار این شاعر دارد، به عنوان یک نماد از هنر و ادب معاصر ایران نیز شناخته می‌شود و مکانی معنوی برای دوستداران ادب و شعر است.

مختصر بیوگرافی قیصر امین پور از تولد تا فوت

قیصر امین پور، شاعر قرن معاصر ایرانی که در دوم اردیبهشت ماه سال 1338 در گتوند متولد شد و پس از مصدوم شدن در یک حادثه رانندگی در سال 1378، در تاریخ هشتم آبان 1386 در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند، خوزستان، به خاک سپرده شد. او به عنوان یکی از شاعران معاصر مهم ایران به شهرت رسیده است و از موارد مهم زندگی و ادبیات ایران بوده است. او به عنوان یکی از نویسندگان جوان و پیشرو در زمینه شعر معاصر ایران شناخته می‌شود و شعرهایی با مضامین نوآورانه و اندیشه‌های جدید ارائه داده است. زبان او در شعرها به طور معمول ساده و روان است و از وزن‌های متنوعی بهره می‌برد.

آرامگاه قیصر امین پور کجاست و طراح این مقبره کیست؟

4.4154
این مطلب مفید بود ؟13519
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ن/ن.ح
1 نظر به ثبت رسیده است
باران1395-01-12
مرسی خیلی کمک کرد
50
وبگردی