شستشوی کلاه گیس
کلاه گیس ها برای عمر طولانی تر به شانه زدن و شستشوی منظم نیاز دارند اما این کار اصول و روش خاصی دارد که باید بدانید.

آموزش دقیق طرز صحیح شستشوی کلاه گیس

کلاه گیس هایی با موهای طبیعی بسیار گران هستند اما در مقایسه با کلاه گیس های مصنوعی از مقاومت بیشتری در انجام اقدامات زیبایی مانند صاف کردن ، فر کردن، رنگ کردن و ... برخوردارند.

همانند سایر انواع کلاه گیس ها ، کلاه گیس های طبیعی باید به طور منظم شسته شوند . انجام صحیح این کار نقش به سزایی در دوام آن ها خواهد داشت . در این قسمت از نمناک به ارائه راهکار های مناسب برای شستن کلاه گیس خواهیم پرداخت .

قسمت 1:شستن کلاه گیس

1. موهای کلاه گیس را از نوک شروع به شانه زدن کنید :

به آرامی شانه بزنید و گره ها را باز کنید و به تدریج به سمت ریشه های مو برسید . برای کلاه گیس های دارای مو صاف از برس های معمولی و برای انواع فر آن ، از برس های دندانه دار استفاده کنید .

کلاه گیس

2. سینک ظرفشویی خود را از آب سرد پر کنید و مقداری شامپو درون آن بریزید :

از شامپویی مناسب با نوع الیاف کلاه گیس استفاده کنید . برای مثال اگر الیاف کلاه گیستان مجعد است از شامپوی مخصوص موهای مجعد استفاده کنید و یا اگر الیاف کلاه گیستان رنگ شده است ، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده برای آن استفاده کنید . از استفاده از شامپو به طور مستقیم بر روی الیاف کلاه گیس خودداری کنید و حتما آن را درون آب مخلوط کنید .

3. کلاه گیس را به داخل بچرخانید و آن را درون آب قرار دهید :

سپس با کمک دستانتان به الیاف کلاه گیس فشار ملایمی بیاورید و آن را کمی درون آب تکان دهید تا شامپو به خوبی به درون الیاف آن نفوذ کند. این امر همچنین به از بین رفتن گرد و غبار موجود درون الیاف آن کمک خواهد کرد.

4. اجازه دهید که کلاه گیس به مدت 5 دقیقه درون آب باقی بماند و از اعمال فشار و چرخش بیش از حد بر روی آن خودداری کنید ، در غیر اینصورت احتمال در هم تنیده شدن الیاف آن وجود خواهد داشت .

شستشوی کلاه گیس

5. کلاه گیس را با استفاده از آب سرد شستشو دهید :

همچنین می‎توانید آن را درون ظرفی پر از آب سرد قرار دهید تا کف موجود بر روی آن از بین برود. بسته به مقاومت کلاه گیس و پرپشتی الیاف آن، ممکن است لازم باشد دو بار آن را شستشو دهید تا به خوبی تمیز شود .

6. برای از بین بردن گره های ایجاد شده در الیاف کلاه گیس از نرم کننده با کیفیت بالا استفاده کنید :

از اعمال این مواد بر روی ریشه های الیاف خودداری کنید .

7. اجازه دهید که نرم کننده به مدت 2 دقیقه بر روی الیاف کلاه گیس باقی بمانند :

این امر به آبرسانی و تغذیه الیاف طبیعی کلاه گیس کمک می‎ کند . پس از گذشت دو دقیقه ، کلاه گیس را با آب سرد شستشو دهید .

شستشوی پوستیژ

قسمت 2 :خشک کردن کلاه گیس

  1. کلاه گیس را بر روی سینک نگه داشته و الیاف آن را به آرامی درون مشت خود فشار دهید. از اعمال کردن فشار بیش از حد بر روی الیاف خودداری کنید ، در غیر اینصورت ممکن است باعث حالت گرفتن و یا شکسته شدن آن ها شود . از شانه کردن الیاف کلاه گیس در زمانی که هنوز مرطوب است خودداری کنید، این امر باعث صدمه دیدن و ریزش الیاف آن خواهد شد .
  2. کلاه گیس را بر روی یک حوله بزرگ قرار دهید و همانطور که بر روی آن قرار دارد، حوله را رول کنید . در هنگام قرار دادن کلاه گیس بر روی حوله، الیاف را مرتب کنید تا بعد از رول کردن حوله ، تغییر شکل و حالت پیدا نکند .
  3. با استفاده از اسپری های حالت دهنده، به الیاف کلاه گیس حالت بدهید. به خاطر داشته باشید که در هنگام استفاده از اینگونه اسپری ها، آن در فاصله 25 تا 30 سانتی متری از کلاه گیس قرار دهید . در صورتی که الیاف کلاه گیس مورد نظر، فرفری است، از اسپری موس برای حالت دادن به آن استفاده کنید .
  4. کلاه گیس را بر روی پایه مخصوص آن قرار داده و در مقابل نور خورشید قرار دهید تا الیاف آن به خوبی خشک شوند و تا زمانی که کاملا خشک نشده آن را شانه نکشید . اگر کلاه گیستان دارای الیاف فرفری است، با دستان خود به آن حالت دهید .
  5. در صورتی که برای خشک کردن الیاف کلاه گیس عجله دارید ، آن را بر روی سر خود قرار داده و با استفاده از باد ملایم سشوار آن را خشک کنید .

مراقبت از کلاه گیس

قسمت 3:حالت دادن و نگهداری از کلاه گیس

  1. با استفاده از یک شانه مناسب و متناسب با نوع الیاف آن ، الیاف را از نوک شانه کرده و به تدریج به سمت ریشه های آن بروید و در صورت نیاز برای شانه کردن آن ، از محصولی به منظور برطرف کردن گره های آن استفاده کنید .
  2. برخی کلاه گیس ها دارای الیاف طبیعی فر هستند و برخی دیگر دارای فرهای مصنوعی هستند که هنگام شستشو، باز می ‎شوند . برای فر کردن مجدد الیاف کلاه گیس از دستگاه های مخصوص فر کردن مو استفاده کنید و به یاد داشته باشید که نباید از درجه حرارت بالا برا فر کردن موها استفاده کنید .
  3. در صورتی که تمایلی به استفاده از کلاه گیس ندارید ، آن را بر روی پایه مخصوص خود قرار دهید و آن را از هرگونه گرد و غبار دور نگه دارید .
  4. اگر هر روز از کلاه گیس خود استفاده می ‎کنید ، هر 2 الی 4 هفته یک بار آن را شستشو دهید و اگر به ندرت از آن استفاده می ‎کنید، شستشوی آن به صورت ماهانه کافی است .
  5. اگر همیشه از کلاه گیس استفاده می کنید ، از مراقبت از موهای خود غافل نشوید . تمیز نگه داشتن موها و پوست سر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نقش اساسی در تمیز ماندن طولانی مدت کلاه گیس خواهد داشت. اگر دارای موهای خشک هستید ، آن را مرطوب نگه دارید که این کار بر روی کلاه گیس تاثیری نمی ‎گذارد اما موهای شما را سالم نگه خواهد داشت .

آموزش کامل روش شستشوی کلاه گیس و مراقبت از آن

4.417
این مطلب مفید بود ؟152
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : شامپو زدن
وبگردی