درمان سرفه
گاهی پس از اتمام سرماخوردگی سرفه ها برای مدت زمان طولانی باقی می مانند برای درمان و بهبود این سرفه های مزمن از مواد طبیعی و میوه ها استفاده کنید.

 درمان سریع و طبیعی سرفه کردن با نوشیدنی و شربت های گیاهی

سرفه یکی از رایج ترین بیماری ها است زمانی که انسداد یا سوزش در گلو و یا قسمت های بالایی هوا وجود دارد، مغز فکر می کند یک عنصر خارجی وجود دارد و به بدن می گوید که آن عنصر را حذف کند. سرفه نیز می تواند ناشی از عفونت ویروسی، سرماخوردگی، آنفولانزا و سیگار کشیدن یا مشکلات سلامتی مانند آسم، سل و سرطان ریه باشد.

برخی از علائم سرفه، خارش گلو، درد سینه و گرفتگی است. به جای استفاده از شربت ضد سرفه، می توانید برخی از درمان های طبیعی که در این بخش از سلامت نمناک آورده ایم را با استفاده از مواد خام موجود در آشپزخانه درست کنید.

قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان و بزرگسالان با عسل :

کودکان، به ویژه زیر 6 سال، بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی هستند، زیرا سیستم های ایمنی آن ها به اندازه کافی قوی نیست که بتوانند در برابر بیماری ها دفاع کنند. اگر کودک در خانه دارید، این شربت سرفه خانگی خوب است.

در این نسخه از عسل، لیمو و روغن نارگیل استفاده می شود لیمو به تقویت ایمنی کودک کمک خواهد کرد چون غنی از ویتامین ث است همانند لیمو، عسل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی دارد که عوامل بیماری زا مهاجم را می کشد.

هم چنین برای سرفه های ناشی از آلرژی مفید است. به عنوان درمان خانگی سرفه کودکان ، روغن نارگیل یک ضد میکروب موثر دیگر است و تعداد گلبول های سفید بدن را بهبود خواهد داد تا به طور طبیعی به مبارزه با این عفونت کمک کند

چیزهایی که برای تهیه معجزه سرفه خشک کودکان به آن نیاز دارید:

  • عصاره لیمو که تازه فشار داده (افزایش ایمنی)
  • 4 ق عسل (ضد میکروبی)
  • روغن نارگیل خالص 2 قاشق سوپ خوری

عسل ، لیمو و روغن نارگیل را ترکیب کنید. 2 قاشق سوپ خوری روغن نارگیل خالص را با 4 ق آب لیمو تازه و 1/3 فنجان عسل را داخل شیشه ترکیب کنید و به صورت روزانه مصرف کنید.

1 قاشق چای خوری از این مخلوط را 2 تا 3 بار در روز به کودک بدهید تا سرماخوردگی را درمان کنید. برای بزرگسالان، روزانه 1 قاشق سوپ خوری مصرف کنند تا سرفه رفع شود.

می توانید این شربت سرفه را به عنوان بهترین شربت برای سرفه خلط دار کودکان، در دمای اتاق یک هفته نگه دارید اگر می خواهید بیشتر نگه دارید، می توانید آن را به مدت 3 تا 4 هفته در یخچال نگه دارید. فقط کمی قبل از مصرف آن را گرم کنید.

خلاصی از سرفه

درمان خانگی سرفه با مواد طبیعی

شربت درمان سرفه با سرکه:

سرکه سیب، می تواند در شربت سرفه بزرگسالان استفاده شود. سرکه سیب خام و فیلتر نشده، حاوی آنزیم هایی هستند که ضد میکروبی هستند و به پاک سازی عفونت کمک خواهند کرد. هم چنین این کار به از بین بردن خلط کمک می کند.

دراین نسخه از زنجبیل که یکی از بهترین ها در لیست درمان سرفه صبحگاهی کودک است، استفاده کنید که به عنوان خلط آور طبیعی برای خارج کردن خلط عمل می کند.فلفل قرمز به کاهش درد گلو کمک می کند، در حالی که عسل و روغن زیتون، گلو را تسکین خواهد داد.

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

  • سرکه سیب خام و فیلتر نشده 2 قاشق سوپ خوری 
  • روغن زیتون - 2 قاشق سوپ خوری
  • عسل خام 6 قاشق سوپ خوری
  • پودر فلفل قرمز (رهایی از درد)- ⅛ قاشق چای خوری
  • زنجبیل، 1 قاشق سوپ خوری

همه مواد را در شیشه ترکیب و نگه دارید تا روزانه مصرف کنید از مخلوط کن استفاده تا همه مواد خوب ترکیب شوند درپوش بطری را بگذارید تا 8 ساعت بماند.

برای استفاده، به راحتی مایع را گرم کرده تا قبل از مصرف آن را به دمای اتاق برسانید. یک قاشق چای خوری را روزانه 2 یا 3 بار در روز بخورید تا این که سرفه درمان شود.ماندگاری این شربت سرفه 4 تا 6 هفته است که در یخچال نگهداری می شود.

درمان سرفه با شربت آویشن:

این شربت ضد سرفه برای سرفه و برونشیت عالی است. ترکیبی از گیاهان دارویی، زنجبیل ، آویشن و فلفل همراه با عسل است فلفل سیاه گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خلط را تسهیل می کند زنجبیل انسداد ریه ها را رفع و آویشن دارای خواص ضد میکروبی است و به آرام کردن مجاری تنفسی کمک می کند عسل به عنوان ضدمیکروب برای کشتن عفونت و یک ضد التهاب برای تسکین گلو عمل می کند.

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

  • پودر فلفل سیاه 1 ق چ
  • آویشن 1 ق چ
  • زنجبیل 1ق چ
  • عسل خام 4 ق

گیاه را در آب بریزید بگذارید بجوشد و سپس صاف کرده و عسل را اضافه کنید یک قاشق چای خوری این شربت را روزانه 2 تا 3 بار مصرف کنید تا سرفه را درمان کنید.

شربت سرفه با آناناس :

در پاسخ به سوال یکی از شما کاربران نمناکی در مورد درمان سرفه خانگی با آناناس، باید بگوییم که این میوه حاوی بروملین یک ترکیب ضد التهاب است و به تسکین گلو و شل کردن خلط کمک می کند. آن ها همچنین غنی از ویتامین ث هستند که به مبارزه با عفونت کمک می کند. می توانید مقداری نمک دریایی اضافه کنید که به عنوان ضد عفونی کننده و عسل به مبارزه با عفونت کمک خواهد کرد.

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

  • آب آناناس تازه
  • 1 ق عسل (ضد میکروبی)
  • ⅛ قاشق چای خوری نمک دریا

عسل و نمک دریایی را با آب آناناس مخلوط کنید تا شربت سرفه خانگی درست کنید داخل شیشه مخلوط کرده و آن را در یخچال نگه دارید.

وقتی می خواهید مصرف کنید آن را از یخچال بیرون آورید و بگذارید چند دقیقه طول بکشد تا به دمای اتاق برسد 2 تا 3 قاشق چای خوری شربت را در طول روز برای تسکین سرفه و رهایی از عفونت.

مصرف کنید.

میوه مفید سرفه

طرز تهیه شربت سرفه خانگی

شربت درمان سرفه با پیاز :

پیاز به عنوان دارو برای جذب بیماری ها به کار می رود آن ها درمانی خوب برای تسکین سرفه نیز هستند. مقدار گوگرد بالای آن خواص ضد التهابی می دهد ، نیز غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به خلاص شدن سموم از بدن کمک می کنند.

شربت سرفه پیاز را با میخک مصرف می کنند که به تسکین درد و زنجبیل به کاهش خلط کمک می کند. عسل طعم شیرینی دارد و سوزش گلو را تسکین می دهد لیمو باعث افزایش ایمنی کلی برای دفع عفونت می شود.

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

  • پیاز بزرگ
  • عسل خام 2/3 فنجان
  • میخک 10 عدد
  • زنجبیل 1 پینچ
  • نصف آب یک لیمو

برای تهیه این درمان فوری سرفه کودکان و بزرگسالان، همه ی مواد را با هم ترکیب کنید بگذارید 20 دقیقه بجوشد سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود آن را داخل شیشه صاف کنید وقتی به دمای اتاق رسید داخل یخچال قرار دهید مدت ماندگاری آن 1 ماه در یخچال است هر دو یا سه ساعت این شربت را بخورید

نوشیدنی درمان سرفه با زردچوبه :

زرد چوبه در سرفه، به ویژه سرفه های خشک، اثر درمانی دارد.

نصف فنجان آب را بجوشانید یک ق چ پودر زرد چوبه و یک ق چ خوری فلفل سیاه اضافه کنید همچنین می توانید چوب دارچین را اضافه کنید و حدود دو یا سه دقیقه بجوشانید یک قاشق سوپ خوری عسل را اضافه کنید و این معجزه سرفه خشک کودکان و بزرگسالان را روزانه جوشانده و میل کنید تا سرفه را درمان کنید.

دمنوش درمان سرفه با زنجبیل:

زنجبیل یکی از رایج ترین درمان های طبیعی برای سرفه است.

زنجبیل تازه را به صورت تکه های کوچک ببرید و کمی آن ها را خرد کنید آن ها را در یک فنجان آب بگذارید و بجوشانید این محلول گیاهی را 3 تا 4 بار در روز برای تسکین گلو درد، سرفه بدون توقف و حتی انسداد بنوشید هم چنین می توانید کمی عصاره لیمو و عسل اضافه کنید

زنجبیل برای سرفه

درمان گیاهی سرفه با بهترین مواد

معجزه درمان سرفه با لیمو:

لیمو می توانند در انواعی از روش ها برای درمان سرفه استفاده شوند لیمو ها دارای خواصی هستند که التهاب را کاهش می دهند و هم چنین با ویتامین ث موجود با عفونت مبارزه می کنند.

شربت سرفه ساده می تواند با ترکیب دو قاشق سوپ خوری عصاره لیمو و یک قاشق سوپ خوری عسل درست شود. این شربت سالم را چندین بار در روز بنوشید .راهی دیگر ترکیب عصاره لیمو را با کمی عسل و کمی فلفل قرمز است .

روش درمان سرفه با سیر:

سیر خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد که به درمان سرفه کمک می کند دو تا سه حبه سیر را در یک فنجان آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری پونه به آن اضافه کنید بگذارید در دمای اتاق خنک شود، کمی عسل به آن اضافه کنید و آن را بنوشید این کار به تنفس بهتر کمک خواهد کرد

مقداری سیر له شده را با چند قطره روغن میخک و مقداری عسل برای تسکین گلو و سرفه کمک خواهد کرد. همچنین می توانید از سیر در آشپزی استفاده کنید.

نسخه درمان سرفه با پیاز:

یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای سرفه کردن پیاز است. تنفس بخار پیاز می تواند به توقف سرفه کمک کند.

همچنین می توانید شربتی از عصاره آب پیاز پخته شده ، چای و عسل درست کنید روزانه بنوشید تا سرفه های خشک را تسکین دهید .راه دیگر ترکیب آب پیاز و عسل است آن را بنوشید تا گلو درد تسکین پیدا کند

درمان سرفه با شیر داغ با عسل:

شیر داغ با عسل می تواند سرفه های خشک و درد سینه را تسکین دهد و یک نسخه عالی برای سرفه طولانی کودک است. ممکن است سرفه های مداوم را تجربه کنید برای نتیجه بهتر قبل از خوابیدن آن را بنوشید. برای مزیت بیشتر از خواص ضد درد عسل بهره ببرید یک ق چ عسل ساده را با شکم خالی قورت دهید این کار به تمیز کردن خلط و تسکین گلو کمک می کند.

درمان سرفه با فلفل:

فلفل قرمز به کاهش درد سینه به خاطر سرفه های مداوم کمک می کند. هم چنین سینه را گرم و تحریک می کند . چنانچه در بخش سلامت نمناک و در غالب درمان سرفه با موادط بیعی و خانگیگفته شده است با مخلوط کردن 1/4ق چ خوری فلفل قرمز، 1/4ق چ عسل،1/4 ق چ زنجبیل، 1/4 ق چ سرکه سیب و دو قاشق آب مخلوط کنید و این شربت را 2 یا3 بار در روز بنوشید .

درمان سرفه با آب هویج :

هویج دارای ویتامین ها و مواد مغذی زیادی هستند که می توانند به تسکین علایم مختلف سرفه کمک کنند.

برای درمان سرفه کودکان و بزرگسالان، آب چهار تا پنج هویج تازه را بگیرید و کمی آب اضافه کنید تا رقیق شود برای طعم و مزیت بیشتر یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید این نوشیدنی 3 یا4 بار در روز اضافه کنید تا این که علائم بهبود پیدا کند.

درمان سرفه با انگور:

انگور خواصی دارد که به عنوان خلط آور عمل می کند و خلط را از بخش های آسیب دیده سیستم تنفسی بیرون می کند هرچه زودتر از خلط خلاص شوید، سرفه سریع تر خوب خواهد شد می توانید به سادگی انگور و یا آب پرتقال تازه بخورید عصاره انگور با یک قاشق عسل می تواند موثر باشد.

میوه مفید سرفه

درمان طبیعی سرفه با میوه های مفید

درمان سرفه با بادام :

بادام دارای خواص تغذیه ای هستند که نقش فعالی در بهبود علایم سرفه ایفا می کنند.

5تا 6 عدد بادام را در آب به مدت 8 تا 10 ساعت خیس کنید پوست آن را بکنید و به همراه کمی کره 3 یا4 بار روزانه بخورید .

درمان سرفه کودکان و بزرگسالان با نوعی شربت گیاهی مخصوص

4.3221
این مطلب مفید بود ؟19130
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : fabhow / myhealthykiddo / lifehack / healthywithhoney / amandacook / top10homeremedies / medicalnewstoday / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
2 نظر به ثبت رسیده است
تبریزی1402-07-04
آقا عسل عسل عسل فقط با همین سرفه‌هاتونو درمان کنید
01
چکاوک1402-07-04
قرقره آب نمک با آب گرم خیلی تاثیر داره
00
وبگردی