هواشناسی

بارش برف و باران در 18 استان

تاریخ انتشار : 10 بهمن 1400کد مطلب : 23431تعداد نظرات : 1 نظر
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی طی دوشنبه از بارش برف، باران و وزش باد شدید به همراه کاهش دما در 18 استان کشور خبر داد.

همشهری آنلاین:بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است.

از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و ارتفاعات غربی اصفهان باعث ابرناکی و بارش برف و باران می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه با تشدید بارش‌ها در مناطق ذکر شده، در استان‌های اصفهان، شمال بوشهر، فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، یزد، شمال کرمان، قم، سمنان، بخش‌هایی از استان تهران و به‌تدریج در خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز بارندگی روی می‌دهد.

بارش‌ها در استان‌های جنوبی در برخی ساعات همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید است. روز چهارشنبه با عبور این سامانه از کشور در استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارندگی پیش‌بینی شده و به‌تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/م

بارش برف و باران در 18 استان

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی