بازیگران مرد
بازیگران مرد امسال بیشتر در یک فیلم بازی کرده اند که باید دید آیا این فیلم ها به جشنواره فیلم فجر می رسند یا خیر؟ در ادامه نگاهی به فیلم های در حال ساخت برای جشنواره فیلم فجر خواهیم داشت.

بازیگران مرد این روزها در چه فیلمهایی بازی میکنند؟

در حالی که نزدیک به دو ماه دیگر به برگزاری سی و چهارمین دوره از جشنواره فیلم فجر باقی است، با بازیگران مرد سینما و پروژه های آنها آشنا شوید.

از جمله اتفاقات جالب توجه درباره حضور بازیگران مرد، می توان به ایفای نقش عزت الله انتظامی در فیلم "کفش هایم کو" به کارگردانی کیومرث پوراحمد اشاره کرد؛ بازیگری که در سینما حضور کمرنگی در سال های اخیر داشته است. همین می تواند نوید این اتفاق باشد که حضور بازیگران قدیمی و پیشکسوت در سینما، چراغ جشنواره ها را پر نورتر از قبل کند.

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی بازیگر توانمند و صاحب نام سینمای ایران پس از ایفای نقش های به یاد ماندنی در فیلم های سینمایی "آژانس شیشه ای"، "روبان قرمز"، "موج مرده"، "به نام پدر" و سریال تلویزیونی "خاک سرخ"، برای ششمین بار در مقام نقش نخست فیلم سینمایی مقابل دوربین ابراهیم حاتمی کیا قرار گرفته است. او در "بادیگارد" تازه ترین فیلم حاتمی کیا بازی کرده است که شاید به جشنواره برسد.

پرستویی تا کنون نقش های متفاوتی را در سینما ارائه کرده است، گاهی هم در اوج درخشش فعالیت بازیگری اش از سینما فاصله می گیرد و مدت ها در هیچ فیلمی به ایفای نقش نمی پردازد. این بازیگر سینما در مصاحبه ای گفته بود که به خاطر شرایط بد سینما بازیگری را رها کرده است و دیگر در هیچ فیلمی بازی نخواهد کرد، پرستویی اما این مصاحبه را تکذیب کرد و گفت به محض اینکه اولین پیشنهادی که او را جلوی تماشاگر خجالت زده نکند دریافت کند دوباره به بازیگری روی خواهد آورد. او سال گذشته در مقام تهیه کننده با فیلم "دو" به کارگردانی سهیلا گلستانی و در مقام بازیگر با فیلم "مهمان داریم" محمدمهدی عسگرپور حضور داشت.


بابک حمیدیان

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان دیگر بازیگر سینما امسال در دو فیلم "بادیگارد" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم "هلن" به کارگردانی علی اصغر ثقفی بازی کرده است. اگر چه حمیدیان با فیلم "مزرعه پدری" به کارگردانی زنده یاد رسول ملاقلی پور وارد عرصه بازیگری شد اما نتیجه تلاش او بعد از دریافت سیمرغ بلورین برای نقش های مکمل مرد در فیلم های "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم " رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش بود. این بازیگر سینما در ابتدای دهه 90 یکی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران لقب گرفت.

فیلم های "شکاف" به کارگردانی کیارش اسدی زاده، "روباه" به کارگردانی بهروز افخمی، "اعترافات ذهن خطرناک من" به کارگردانی هومن سیدی، "من دیگو مارادونا هستم" به کارگردانی بهرام توکلی و "مرگ ماهی" به کارگردانی روح الله حجازی از جمله فیلم هایی بودند که حمیدیان سال گذشته با آن ها به جشنواره فیلم فجر آمده بود.

این بازیگر سینما اگرچه جز فعال ترین بازیگران سینمای ایران است اما در مصاحبه ای گفته بود که " من خانه ندارم و تازه بعد از دو سال ماشین خریدم. بحث مالی خیلی جذاب است ولی سال 93 در مجموع به اندازه فیلمی که قرار است سال جدید بازی کنم دستمزد نگرفتم."

حمیدیان در فیلم "هلن" مقابل طناز طباطبایی و پژمان بازغی به ایفای نقش پرداخته است. همچنین در فیلم "بادیگارد" در نقش یک دانشمند هسته ای ظاهر است. بابک حمیدیان در فیلم "آبجی" به کارگردانی مرجان اشرفی زاده نیز بازی کرده است که اطلاعات زیادی در خصوص حضور این بازیگر در این فیلم منتشر نشده است.


شهاب حسینی

شهاب حسینی

شهاب حسینی از جمله بازیگرانی است که همچنان در عرصه سینما فعال است. او با اینکه اولین تجربه کارگردانی خود را با فیلم "ساکن طبقه وسط" به سینما عرضه کرده بود، اما دیگر فیلمی برای کارگردانی در دست ندارد و دوباره در عرصه بازیگری به فعالیت می پردازد. 

حسینی پیش از این در فیلم های "درباره الی..." و "جدایی نادر از سیمین" با اصغر فرهادی کارگردان موفق سینما همکاری داشته است و ترانه علیدوستی هم پس از فیلم های "شهر زیبا"، "چهارشنبه سوری" و "درباره الی..." چهارمین تجربه همکاری خود را با این کارگردان در پیشرو دارد. این دو که در فیلم "درباره الی..." تجربه مشترک حضور مقابل دوربین فرهادی را داشته اند، دو نقش اصلی "فروشنده" فیلم جدید فرهادی را برعهده دارند. 

حسینی سال گذشته در دو فیلم "دوران عاشقی"، "طعم شیرین خیال" و این اواخر با بازی در فیلم "سایه های موازی" به ایفای نقش پرداخت؛ فیلم هایی که در کنار دیگر فیلم های این بازیگر در درجه کیفی متوسط قرار دارد.

اکنون باید دید حسینی با فیلم "فروشنده" موفقیت های بازی خود در فیلم های "درباره الی ..." و "جدایی نادر از سیمین" را تکرار خواهد کرد یا خیر.

 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است، "فروشنده" به زندگی زن و شوهری می پردازد که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته "آرتور میلر" هستند. لازم به ذکر است که ناصر هاشمی پس از مدت ها دوری از بازیگری در سکانس هایی همراه با بیتا فرهی مقابل دوربین رفته است. البته باید یادآور شد که حسینی علاوه بر بازی در فیلم فرهادی در فیلم دیگری با نام "برادرم خسرو" هم به کارگردانی احسان بیگلری به ایفای نقش پرداخته است. شهر فرش سرمایه گذاری این فیلم را با مدیریت فرهنگی و هنری شهاب حسینی برعهده گرفته است.


بهرام رادان

بهرام رادان

بهرام رادان بازیگر سینما برای دومین بار بعد از فیلم "عصر یخبندان" قرار است در فیلمی به کارگردانی مصطفی کیایی بازی کند. این فیلم "صاف کننده" نام دارد. رادان سال گذشته با فیلم های "عصر یخبندان" و حکایت عاشقی" در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

رادان در "صاف کننده" مقابل محسن کیایی و سحر دولتشاهی بازی خواهد کرد که این فیلم بنا به گفته های کارگردان از سبک خاصی در ژانر کمدی برخوردار است. در خلاصه داستان "صاف کننده" آمده:پشت هر آدمی یه داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم، بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم.

رادان در اکثر فیلم هایی به ایفای نقش پرداخته که آن فیلم ها جز پرفروش ترین فیلم های سینمایی هم بوده اند، از "آتش بس 2" به کارگردانی تهمینه میلانی تا "آواز قو" که جز اولین فیلم های این بازیگر سینما به شمار می رود.

حالا باید دید فیلم اجتماعی "صاف کننده" هم می تواند موفقیت بازی رادان در فیلم "عصر یخبندان" را تداعی کند یا خیر.


علی مصفا و همسرش لیلا حاتمی

علی مصفا

علی مصفا هم از جمله آن بازیگرانی است که سعی می کند نقش هایش را با حساسیت های خاصی انتخاب کند. این بازیگر گزیده کار سینما، سال پیش به اتفاق همسرش لیلا حاتمی در فیلم "در دنیای تو ساعت چند است؟" به کارگردانی صفی یزدانیان به ایفای نقش پرداخت. او علاوه بر این فیلم در دو فیلم "مرگ ماهی" به کارگردانی روح الله حجازی و نیز فیلم " چاقی" به کارگردانی راما قویدل بازی کرده است. دو فیلمی که هنوز اکران عمومی نشده اند.

اما مصفا این بار هم در فیلمی بازی کرده که کارگردان آن، فیلم های خاص را در سینما ساخته است. بهنام بهزادی امسال با فیلم "وارونگی" و با بازی مصفا به جشنواره فیلم فجر خواهد آمد.

در ارتباط با داستان "وارونگی" شنیده می شود که قصه فیلم مربوط به بیماری تنفسی و ریوی مادری است که بنا به توصیه پزشک باید به علت آلودگی هوا، مابقی عمر خود را خارج از شهر تهران سپری کند، همین امر سبب مشکلاتی بین دو دختر وی می شود.

مصفا به جز "وارونگی" به زودی مقابل دوربین فیلم “خانه ای در خیابان چهل و یکم” هم خواهد رفت.

در این فیلم، مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی و علیرضا کمالی به ایفای نقش می پردازند. همچنین مانی رحمانی و مانیا علیجانی به عنوان بازیگران کودک در این فیلم حضور دارند.


مجید مظفری و رضا کیانیان

مجید مظفری

فیلمبرداری فیلم سینمایی "کفش هایم کو؟" در حالی به کارگردانی کیومرث پوراحمد آغاز شد که رؤیا نونهالی جایگزین فاطمه معتمدآریا و با حضور مجید مظفری خواهد بود.

"کفش هایم کو؟" نوزدهمین فیلم بلند سینمایی پوراحمد به تهیه کنندگی سیدعلی قائم مقامی است که فیلمبرداری خود را در لوکیشن های واقع در خیابان نیاوران آغاز کرده و پیش بینی می شود، فیلمبرداری در حدود 40 جلسه به طول بیانجامد تا گروه بتوانند، فوری با طی مراحل فنی، فیلم را به جشنواره فجر برسانند.

آخرین حضور مظفری در اکران سینماها به فیلم "وقتی همه خوابیم" به کارگردانی بهرام بیضایی بر می گردد. با این حال به نظر می رسد فیلم پوراحمد فیلمنامه ای داشته که این بازیگر سینما را بعد از سال ها به سینما فراخوانده است.

مظفری بارها گفته است اگر موقعیت مناسبی به وجود به یاد، قطعاً کارگردانی در سینما را هم تجربه خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم "کفش هایم کو" که هیچ ارتباطی با شب یلدا ندارد آمده است:فیلمی در ارتباط با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر.


نوید محمدزاده

نوید محمدزاده با بازی در فیلم "عصبانی نیستم" به کارگردانی رضا درمیشیان در عرصه سینما دیده شد و درخشید؛ بازیگری که دراین فیلم مقابل باران کوثری به ایفای نقش پرداخت اما این فیلم بنا به دلایلی به اکران عمومی در نیامد.

نویدزاده سال گذشته در فیلم "ناهید" به کارگردانی آیدا پناهنده بازی کرد که نقش او در مقایسه با نقشش در فیلم "عصبانی نیستم" خیلی متفاوت بود.

محمدزاده از میان نقش هایی که به او پیشنهاد شده بود، بازی در فیلم دیگری از درمیشیان با نام "لانتوری" را پذیرفت. این فیلم در سکوت کامل خبری، فیلمبرداری اش به پایان رسید و به احتمال زیاد برای اولین نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد. محمدزاده علاوه بر فیلم "لانتوری" در فیلم "خشم و هیاهو" به کارگردانی هومن سیدی هم بازی کرده است.

او پیش از این در فیلم های "سیزده" به کارگردانی هومن سید و "در میان ابرها" به کارگردانی روح الله حجازی هم بازی کرده است. او بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و بیشتر از آن که در این عرصه بازی کند، در سینما به ایفای نقش می پردازد.

نوید محمدزاده


حامدبهداد

حامد بهداد به تازگی در فیلم "هفت ماهگی" به کارگردانی هاتف علیمردانی مقابل باران کوثری به ایفای نقش پرداخته است. به تازگی هم خبرهایی مبنی بر فیلمی به نام "رند" شنیده شده که چهار کارگردان سینما این فیلم را می سازنند. بهداد در اپیزود دوم این فیلم به کارگردانی و نویسندگی هادی نائیجی است. البته هنوز خبری مبنی بر رسیدن این فیلم به جشنواره فیلم فجر شنیده نشده است.

در فیلم "هفت ماهگی" بازیگرانی چون فرشته صدرعرفایی، باران کوثری، حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، احمد مهرانفر، هانیه توسلی، محمدرضا علیمردانی، رضا بهبودی و... به ایفای نقش پرداخته اند و تاکنون همه آنها جلوی دوربین رفته اند.

بهداد سال گذشته با بازی درفیلم های "خانه دختر" و "پل خواب" به ایفای نقش پرداخت و این روزها با فیلم "چهارشنبه خون به پا می شود" روی پرده سینما حضور دارد.

او با فیلم "جرم" به کارگردانی مسعود کیمیایی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم فجر به دست آورد.


فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی که یکی از پرکارترین بازیگران در این چند سال اخیر به شمار می رود برای بازی در فیلم سینمایی "دختر" به کارگردانی رضا میرکریمی اعلام آمادگی کرده است. پیش تولید این فیلم مدتی است که آغاز شده است و گفته می شود به تازگی حضور اصلانی در فیلم "دختر" قطعی شده است. بعد از "یه حبه قند"، این دومین همکاری میرکریمی و اصلانی در یک پروژه سینمایی است.

اصلانی سال گذشته با سه فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دشت. از فیلم "عصر یخبندان" به کارگردانی مصطفی کیایی تا فیلم های "دوران عاشقی" به کارگردانی علیرضا رئیسیان و نیز فیلم "کوچه بی نام" به کارگردانی هاتف علیمردانی. او برای بازی در فیلم های "خرس" و نیز "زندگی خصوصی" موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین شد.

او همچنین یکی از بازیگران موفق مجموعه شبکه نمایش خانگی با نام "شاهگوش" بود و پیش از آن در مجموعه "ساخت ایران" هم بازی کرده بود


رضا کیانیان

رضا کیانیان امسال در دو فیلم " کفش هایم کو" به کارگردانی کیومرث پوراحمد و نیز فیلم "قشنگ و فرهنگ" به کارگردانی وحید موسائیان به ایفای نقش پرداخته است.

او این روزها با مجموعه تلویزیونی "کیمیا" روی آنتن شبکه دوم سیما است و در کمپین های مختلف برای یاری به مردم حضور دارد. کیانیان در بخشی از حرف های خود که یک ماه پیش منتشر شد، اطلاع داد که در فیلم "بادیگارد" ابراهیم حاتمی کیا بازی نخواهد کرد.


رضا عطاران و یکتا ناصر

رضا عطاران

نام این بازیگر سینما سال گذشته بر سردر سینماهای تهران ثابت مانده بود و اغلب فیلم هایی که اکران می شد، در آن نام رضا عطاران هم به چشم می آمد.

عطاران با داشتن 34 فیلم سینمایی در کارنامه خود که اغلب آن ها نیز کمدی هستند در اینگونه نقش ها تثبیت شده و تبدیل به چهره ای پولساز برای صعنت سینمای ایران شده است که حضور او در هر فیلمی علاقه مندانش را برای دیدن وسوسه می کند. مخاطبان سینما عطاران را به ویژه با فیلم های "ورود آقایان ممنوع"، "استراحت مطلق" و سریال های "خانه به دوش" و "متهم گریخت" به خوبی به یاد می آورند. فیلم هایی که حضور عطاران در آنها نه تنها نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او، بلکه عامل پرمخاطب شدن و محبوبیت این آثار نیز بوده است.

عطاران چند ماه گذشته در پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما "نهنگ عنبر" به کارگردانی سامان مقدم به ایفای نقش پرداخت.

در حالی که چند روز گذشته فیلمی با بازی رضا عطاران به نام "من سالوادور نیستم" به کارگردانی منوچهر هادی با مشکل اکران روبرو شد، این بازیگر سینما این روزها مشغول ساخت فیلمی به نام "دراکولا" است که خود او هم همانند فیلم قبلی اش "خوابم می آید" در آن به ایفای نقش پرداخته است.

این بازیگر سینما که چند مجموعه تلویزیونی را هم کارگردانی کرده است می گوید فعلاً قصد ندارد سریال جدیدی برای صداوسیما بسازد.


فریبرز عرب نیا و آتیلا پسیانی

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا در فیلم "آخرین بار کی سحر را دیدی" به کارگردانی فرزاد مؤتمن به ایفای نقش پرداخته است.

بازیگر گزیده کار سال های اخیر سینما آخرین بار سه سال قبل در فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا ایفاگر نقش شهید دکتر مصطفی چمران بود و پس از آن با ساخت مینی سریال "رنگ شک" برای اولین بار کارگردانی را تجربه کرد.

عرب نیا در "آخرین بار کی سحر رو دیدی؟" ایفاگر نقش بازپرس اداره آگاهی است. این سومین همکاری مؤتمن و عرب نیا پس از "باج خور" و "هفت پرده" است.

فیلمنامه "آخرین بار کی سحر رو دیدی؟" به قلم امیر عربی به نگارش درآمده و سرمایه گذار و مجری طرح فیلم جدید مؤتمن سعید عصمتی است. در خلاصه داستان فیلم آمده است:صبح است، مادری سراسیمه وارد کلانتری می شود و به افسر نگهبان می گوید دختر جوانش، سحر، دیشب به خانه بازنگشته است...


مهران احمدی

مهران احمدی

مهران احمدی دیگر بازیگر سینما با دو فیلم "ماحی" و نیز فیلم " نفس" مشغول فعالیت بازیگری است.

فیلم "نفس" به کارگردانی نرگس آبیار است که فیلمبرداری آن به تازگی به پایان رسیده و احمدی در این فیلم در نقش پدر خانواده به ایفای نقش پرداخته است. احمدی برای بازی در مجموعه "پایتخت 4" انتخاب شده بود اما همزمانی بازی او در فیلم "نفس" باعث شد تا پیشنهاد بازی اش در این مجموعه پربیننده را نپذیرد.

این بازیگر سینما نیز در فیلم "ماحی" به کارگردانی داوود خیام در مقابل همایون ارشادی هم بازی کرده است. باید دید موفقیت فیلم قبلی آبیار با حضور بازیگرانش در فیلم جدید او هم در جشنواره فیلم فجر تکرار خواهد شد یا خیر.


حمید فرخ نژاد و رویا نونهالی

حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد در فیلم "مشکل گیتی" به کارگردانی بهرام کاظمی مقابل دوربین رفته است.

فرخ نژاد در بیش از 25 سال فعالیت بازیگری اش در سینما در حدود 30 فیلم به ایفای نقش پرداخته که از جمله آن ها می توان به "ارتفاع پست"، "به رنگ ارغوان"، "چهارشنبه سوری"، "آتشکار"، "شب واقعه"، "در انتظار معجزه"، "گشت ارشاد"، "روزهای زندگی"، "زندگی خصوصی آقا و خانممیم"، "استرداد" و "زندگی مشترک اقای محمودی و بانو" اشاره کرد.

فرخ نژاد تجربه کارگردانی فیلم "سفر سرخ" را نیز در کارنامه هنری اش دارد که این فیلم پس از حدود 10 سال از ساختش در جشنواره 29 فجر به نمایش درآمد، اما هنوز موفق به اکران عمومی نشده است.


مصطفی زمانی و رضا یزدانی

مصطفی زمانی

"آه ای عبدالحلیم" سومین ساخته احسان عبدی پور است که این فیلم با بازی مصطفی زمانی، رضا یزدانی، پگاه آهنگرانی و جمعی از بازیگران بومی بوشهر ادامه دارد که برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش می شود.

این فیلم با فیلمنامه ای از احسان عبدی پور به زندگی یک گروه موسیقی جوان بوشهری می پردازد.

مهتاب کرامتی سرمایه گذاری این فیلم را بر عهده دارد.

این کارگردان که اولین ساخته سینمایی اش به نام "تنهای تنهای تنها" مورد توجه قرار گرفت، فیلم دومش با عنوان "پاپ" موفق به اکران نشده و "آه ای عبدالحلیم" سومین فیلم سینمایی او محسوب می شود.

کدام یک از بازیگران مرد برنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر 94 می شوند؟

3.113
این مطلب مفید بود ؟85
برگرفته از هنرانلاين - / ک
وبگردی