هواشناسی

امروز منتظر بارش برف و باران باشید

تاریخ انتشار : 12 دی 1400کد مطلب : 2488زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و وزش باد شدید در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 دی‌ماه) خبر داد.

ایسنا، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره پیش­‌بینی بارندگی در کشوراظهارکرد:یکشنبه (12دی ماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی استان‌های یزد و اصفهان بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌­بینی می‌­شود.

وی افزود:در استان‌های جنوبی و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وقوع رگبار و رعد و برق و در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده مورد انتظار است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:‌دوشنبه (13دی ماه) در غالب مناطق کشور بارش رخ خواهد داد. شدت بارش یکشنبه (12دی ماه) در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و دوشنبه (13دی ماه) در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:سه شنبه (14دی ماه) عمده بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان خواهد بود و در شمال شرق، شرق، مرکز، جنوب و شمال غرب کشور بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد:چهارشنبه (15دی ماه) دوباره در غالب مناطق کشور بارش رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در استانهای ساحلی خزر است. پنجشنبه (16دی ماه) سامانه بارشی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان سبب بارش می‌شود.

وی با اشاره به مواج بودن دریای خزر در سه روز آینده اظهار کرد:در دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید است. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در سه روز آینده و دریای خزر در روزهای دوشنبه (13دی ماه) و چهارشنبه (15دی ماه) مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد:آسمان تهران فردا (13دی‌ماه) ابری و در بعضی ساعات بارش باران و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای5 و حداکثر دمای8 درجه سانتیگراد و طی سه­ شنبه (14 دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت:طی امروز و فردا (12و13 دی‌ماه) بندرعباس با دمای 21 و 22 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/م

امروز منتظر بارش برف و باران باشید

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی