پوستر جشنواره فیلم فجر
پوستر جشنواره فیلم فجر که به تازگی رونمایی شده است با سالهای پیش متفاوت است. پوستر جشنواره سی و چهارم با تصویر زنده یاد خسرو شکیبایی آماده شده است که کار بسیار جالبی است.

چگونه خسرو شکیبایی تصویر پوستر جشنواره فیلم فجر شد

با نزدیک شدن به بهمن ماه و زمان برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از پوستر مربوط به این جشنواره رونمایی شده است که این پوستر با سالهای پیش متفاوت است و بسیار زیبا طراحی شده است.

در بسیاری از جشنواره های دنیا عکس بازیگران مهم روی پوستر اصلی قرار می گیرد مثلاً در جشنواره فیلم کن عکس مارچلو ماسترویانی روی پوستر قرار گرفته بود یا یک پلان از یک فیلم مشهور تبدیل به پوستر می شود. امسال در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای اولین بار تصویر خسرو شکیبایی روی پوستر جشنواره قرار گرفته است.

خسرو شکیبایی

 مجید برزگر که پیش از این در جشنواره فیلم فجر ؛ مسئولیت برگزاری اختتامیه و افتتاحیه های جشنواره و همچنین طراحی پوستر و جلد کتاب را برعهده داشت؛ امسال نیز به عنوان ایده پرداز و طراح این پوستر جشنواره سی و چهارم انتخاب شده است.

وی درباره روند طراحی این پوستر گفت:باتوجه به تجربه ای که در سال های گذشته داشتم؛ محمد حیدری به من پیشنهاد داد که طرح خودم را برای امسال ارائه کنم و من به دنبال ارائه یک کار متفاوت بودم.

برزگر ادامه داد:در بسیاری از جشنواره های دنیا عکس بازیگران مهم روی پوستر اصلی قرار می گیرد مثلاً در جشنواره فیلم کن عکس مارچلو ماسترویانی روی پوستر قرار گرفته بود یا یک پلان از یک فیلم مشهور تبدیل به پوستر می شود.

وی ادامه داد:در ابتدا پیشنهاد کردم یک سکانس از یک فیلم مشهور روی پوستر جشنواره امسال قرار بگیرد اما از آنجا که شاید انتخاب یک سکانس باعث تعابیر و حرف و حدیث های مختلفی می شد؛ از اجرای این پیشنهاد منصرف شدیم.

برزگر افزود:در مرحله بعد به فکر این افتادیم که عکس یک بازیگر که سابقه خوبی در سینمای ایران دارد و آثار خوبی را بازی کرده؛ روی پوستر قرار بگیرد و بعد از مطرح شدن این فکر به سرعت به خسرو شکیبایی به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین بازیگران سینمای ایران رسیدیم زیرا وی در بیشتر فیلم هایی که بازی کرده همچون هامون ، پری ، یک بار برای همیشه و... خوش درخشیده و یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد:شکیبایی از جمله بازیگرانی است که اعتدال و نجابت در کار هایش دیده می شود و تقریباً همه ویژگی های خوب در او جمع بود به همین دلیل بعد از اینکه وی را پیشنهاد کردیم با استقبال مسئولان همراه شد.

برزگر ادامه داد:در روند اجرایی طراحی پوستر به این نتیجه رسیدیم به جای آنکه از عکس به صورت مستقیم استفاده کنیم از یک نقاشی بهره ببریم و به بزرگمهر حسین پور به عنوان یکی از کاربلدهای این حرفه پیشنهاد دادیم. او هم طراحی را قبول کرد و اجرای ایده را پذیرفت و تمام خلاقیت ها و کیفیتی که در پوستر وجود دارد را مرهون زحمات بزرگمهر حسین پور هستیم.

برزگر ادامه داد:از آنجا که می خواستیم نقاشی براساس شمایلی از خسرو شکیبایی طراحی شود و کاملاً تخیلی نباشد از یکی از عکس هایی که در دوران طلایی بازیگری خسرو شکیبایی در پشت صحنه فیلم درد مشترک به کارگردانی یاسمین ملک نصر توسط امیر عابدی برداشته شده بود؛ الهام گرفتیم.

وی ادامه داد:با امیر عابدی تماس گرفتیم و ایشان عکس را در اختیار ما گذاشت و امروز فرمی که در نگاه و صورت خسرو شکیبایی در پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر وجود دارد؛ الهام گرفته از آن عکس است و بخش های دیگر همچون فیزیک و بدن وی توسط بزرگمهر حسین پور طراحی شده است.

برزگر ادامه داد:برای طراحی این پوستر دو هفته وقت گذاشتیم و بعد از دو هفته نسخه اصلی تحویل دفتر جشنواره شد.

پوستر جشنواره فیلم فجر با تصویر خسرو شکیبایی

 

پوستر جشنواره فیلم فجر 94 با تصویر خسرو شکیبایی

4.315
این مطلب مفید بود ؟132
برگرفته از ایلنا -/ ن.م
وبگردی