قیمت ارز

پیش‌بینی جدید از قیمت ارز در روزهای آینده

تاریخ انتشار : 7 آبان 1401کد مطلب : 25430زمان مطالعه : 2 دقیقه
بررسی عملکرد یک هفته‌ای قیمت دلار در بازار نشان می‌دهد که دلار در طول یک هفته گذشته در حدود 400 تومان گران شده است.

خبرآنلاین:بررسی عملکرد یک هفته‌ای قیمت دلار در بازار نشان می‌دهد که دلار در طول یک هفته گذشته در حدود 400 تومان گران شده است.

بر همین اساس، هر دلار آمریکا از حدود 32 هزار و 600 تومان به 33 هزار تومان در پایان هفته افزایش یافته است. این حاکی از آن است که از ابتدای آبان‌ماه، بازار ارز تمایل با صعود قیمت‌ها دارد.

البته از ابتدای پاییز تاکنون، دلار دوبار وارد کانال 33 هزار تومان شده و دوباره ریزش کرده است. یک‌بار یازدهم مهرماه کانال 33 هزار تومان را لمس کرد و پس از دو روز، از این کانال پایین آمد. یک‌بار دیگر نیز در بیست و چهارم مهرماه هر دلار آمریکا 33 هزار و 50 هزار تومان شده بود.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند که در حال حاضر اخبار منفی برجامی بی‌تاًیر در تغییرات قیمتی بازار ارز نبوده است. بر همین اساس، کارشناس عنوان می‌کنند که در حال حاضر بانک مرکزی با افزایش حجم تزریقات خود به معاملات بازار، در مقابل اخبار منفی برجامی ایستادگی کرده و از افزایش هیجانی و چشمگیر نرخ دلار جلوگیری کرده است.

در این میان، بررسی‌ها حاکی از آن است که قیمت دلار در بازارهای موازی مثل معاملات توافقی و بازار متشکل نوسان قابل توجهی نداشته است که این مساله می‌تواند دال بر تداوم تقویت بازار توسط نهاد بازارساز باشد.

در این شرایط، هفته گذشته علی صالح‌آبادی رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که در حوزه بازار ارز شاهد آرامش خوبی هستیم.

او گفت:منابع صادرات نفتی و غیرنفتی به گونه‌ای است که حجم عرضه هر روز فزونی دارد و امیدواریم تا پایان سال تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بازار متشکل ارزی شاهد افزایش حجم معادلات اسکناس هستیم، عنوان کرد:ابتدا این بازار داخل صرافی‌ها بود، بعدا در تابلوی بازار متشکل ارزی معاملات را انجام می‌داد. نرخ ارز صرافی‌ها هم به گونه‌ای است که چند هفته‌ای است هر صرافی قیمت عرضه و تقاضای خود را در سایت بازار متشکل ثبت می‌کنند.

رییس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد:با اقدامات بانک مرکزی شاهد عمق خوب بازار هستیم.

صالح‌آبادی تصریح کرد:علی رغم شرایط مختلف، نوسانات ارز در بازار کم بوده است. در بازار آزاد نیز نوسانات محدود بوده و در سامانه نیما هم نوسانات محدودی وجود دارد. امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌های مقرراتی و مکانیزمی در بازار شاهد این آرامش در بازار باشیم.

حالا باید دید در نخستین روز کاری هفته جدید، تحرک دلار در کانال 33 همچون پاییز گذشته بی‌نتیجه خواهد ماند یا این‌که بازارساز دست از مقاومت خود خواهد کشید.

انتهای پیام/م

پیش‌بینی جدید از قیمت ارز در روزهای آینده

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی