آموزش استفاده از گوگل مپ آفلاین
برنامه گوگل مپ یکی از کاربردی ترین و شناخته شده ترین برنامه ها برای مسیریابی است که در این گزارش از نمناک با نحوه استفاده از “گوگل مپ آفلاین” آشنا خواهید شد.

آموزش استفاده از گوگل مپ آفلاین

یکی از قابلیت هایی که مجموعه گوگل برای تمام کاربران خود به صورت رایگان ارائه کرده است، برنامه گوگل مپ می باشد که بصورت پیش فرض در گوشی های هوشمند نصب شده اند و به عنوان یک نقشه یاب مرجع با قابلیت های کاربردی می باشد. برنامه گوگل مپ، همان گونه که گفته شد یک برنامه جامع و کامل به همراه ده ها قابلیت مختلف است که حتی شما هم می توانید از نقشه های موجود در این برنامه بصورت آفلاین نیز استفاده کنید.

اما گاها به دلیل تعرفه های اینترنت، به ذهنمان دانلود نقشه های گوگل مپ میرسد تا برای رسیدن به مقصد از دیتای گوشی استفاده نکنیم. از این رو برای استفاده آفلاین از گوگل مپ، نیاز به طی کردن یک سری مراحل است که شما می توانید با استفاده از این آموزش از بخش تکنولوژی نمناک اقدام به دانلود آخرین نسخه از نقشه های منطقه خود کنید. همراه ما باشید.

دانلود نقشه آفلاین گوگل مپ

 1- ابتدا وارد برنامه گوگل مپ "google map" شوید. بعد از وارد شدن به برنامه، همانند تصویر زیر بر روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک کنید.

گوگل مپ

 2- در این قسمت اگر پائین صفحه نمایشگر گوشی را مشاهده کنید، می توانید گزینه Offline maps را مشاهده نمائید. اکنون این گزینه را انتخاب کنید.

گوگل مپ

3- در صفحه باز شده، شما می توانید بر اساس منطقه ای که هستید و در این برنامه با استفاده از Location خوانده می شود، اقدام به دانلود منطقه ای نقشه کنید که در هر بار استفاده، دیگر نیازی به روشن کردن دیتای گوشی نداشته باشید. از این رو بر روی گزینه "Select your own map" کلیک کنید.

گوگل مپ آفلاین

4- برای دانلود نقشه آفلاین محدوده ای که زندگی می کنید، بر روی دکمه Download در پایین سمت راست کلیک کنید تا آخرین نسخه موجود برای شما دانلود شود.

گوگل مپ

 هم اکنون آخرین نسخه آپدیت شده از محدوده منطقه شما در گوشی شما دانلود شده است.


مدیریت نقشه های دانلود شده

 گاها ممکن است بعد از گذشت مدتی از انتخاب و دانلود نقشه آفلاین منطقه ای که در آن زندگی می کنیم، آپدیتی از آن منتشر شده باشد که ما موفق به دانلود آن نشده ایم و هنوز از نقشه آفلاین قبلی استفاده می کنیم. برای مدیریت نقشه های آفلاین دانلود شده از قبل تنها کافی است که توسط دو مرحله بالا وارد Offline Maps شوید و سپس همانند تصویر ذیل، در بخش Downloaded Maps، نقشه های قدیمی را با استفاده از گزینه های مربوطه مدیریت کنید.

Google map

برای دانلود آخرین نسخه برنامه گوگل مپ برای اندروید و iOS بر روی لینک های ذیل که از فروشگاه گوگل پلی و اپ استور هستند، کلیک نمائید؛

 

آموزش استفاده از برنامه گوگل مپ به صورت آفلاین

4.49
این مطلب مفید بود ؟81
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : گوگل
وبگردی