جام جهانی یخ نوردی

جام جهانی یخ نوردی در کره جنوبی

تاریخ انتشار : 24 دی 1394کد مطلب : 25526زمان مطالعه : 2 دقیقه
مسابقات جام جهانی یخ نوردی با حضور بهترین یخ نوردان جهان از 26 دی ماه در کره جنوبی برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران هم با 6 نفر در این رقابت ها حضور پیدا می کند.

برگزاری رقابت های جام جهانی یخ نوردی در کره

در مسابقات جام جهانی یخ نوردی که از سطح کیفی بالایی برخوردار است بهترین های این رشته ورزشی حضور پیدا می کنند. این رقابت ها در 4 مرحله در سال 2016 برگزار میشود. نخستین مرحله مسابقات جام جهانی یخ نوردی آذر سال 94 در آمریکا برگزار شد که تیم ملی یخ نوردی کشورمان در آن شرکت نکرد.

برگزاری رقابت های جام جهانی یخ نوردی در کره
 
این مسابقات که زیر نظر اتحادیه جهانی کوهنوردی برگزار می شود با هدف توسعه و ترویج این رشته مهیج که از ورزش های کوهنوردی می باشد است و این که یخ نوردی وارد بازی های المپیک 2022 ژاپن شود.
مرحله دوم مسابقات جهانی یخ نوردی و رقابتهای قهرمانی قاره کهن از 26 دی به مدت دو روز در شرق آسیا ( کره جنوبی ) برگزار خواهد شد و یخ نوردان مطرح دنیا به دیواره یخی صعود خواهند کرد.
 
این رشته ورزشی در دو بخش سرعت و سختی مسیر انجام می شود و هدف فدراسیون جهانی گسترش یخ نوردی در دنیا و حضور این ورزش جوان در المپیک است.
 کشورهای صاحب نام این رشته در آسیا ژاپن، چین هستند اما در اروپا کشورهای روسیه، کانادا، سوییس فرانسه از قدرتهای یخ نوردی هستند.
 
ایران با توجه به قدمهای خوبی که فدراسیون برداشته است و با وجود سابقه کم، قهرمانان خوبی دارد و در میادین بین المللی حرفهای زیادی برای گفتن دارند و در تیم یخ نوردی ایران مسعود زینالی ، مجتبی ثقفی ، محمد رضا صفدریان، مهدی پهناور در بخش مردان و زهره عبداله خانی و زینب کبری موسوی در بخش بانوان حضور دارند.
 ایتالیا و سوییس مقصد بعدی این مسابقات است و با انجام ان چهار مرحله رقابتهای جام جهانی یخنوردی با شناخت نفرات برتر و تیمهای مدعی در سال جاری به کار خود پایان می دهد. 

جام جهانی یخ نوردی در کره جنوبی

3.36
این مطلب مفید بود ؟42
برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان -/ ن.م
وبگردی