کاهش دما

کاهش دمای هوا و بارش شدید در 6 استان کشور

تاریخ انتشار : 7 اسفند 1399کد مطلب : 25553زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها در کشور طی امروز و فردا (7 و 8 اسفند) خبر داد و گفت: بارش ها طی امروز در شش استان شدت خواهد داشت.

ایسنا: صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (7 اسفند) سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور به جز سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان فعال خواهد بود، اظهار کرد:طی امروز بارش در نوار مرکزی کشور از جمله استان های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان و ارتفاعات مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد:شدت بارش ها طی امروز (7 اسفند) نیز در استان های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان است همچنین در استان گیلان بارش برف و باران و در استان مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی فردا (8 اسفند) در جنوب کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال شرق هرمزگان بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می شود، تصریح کرد:طی روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز دوشنبه (11 اسفند) مجدد در استان های جنوبی و شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارندگی پیش بینی می شود.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد:طی امروز و فردا (7 و 8 اسفند) ضمن ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا در دامنه های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، جنوب شرق، جنوب، شرق و شمال شرق کشور بین هفت تا 12 درجه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج است، گفت:امروز (7 اسفند) همچنین در جنوب شرق، شرق، بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و طی روز جمعه (8 اسفند) نیز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق منجر به گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد:آسمان تهران فردا (8 اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (9 اسفند) نیز صاف تا کمی ابری با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام/م

 

کاهش دمای هوا و بارش شدید در 6 استان کشور

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : هواشناسی
وبگردی