سلامتی بدن
سایت نمناک روزانه برای شما نکاتی را بیان می کند که با رعایت کردن آنها می توانید تندرست و سالم باشید - سری سیزدهم این نکات را بخوانید.

نکاتی بسیار مفید برای حفظ سلامتی بدن

 از مهمترین منابع غذایی فسفر می توان به گوشت،آجیل،حبوبات،لبنیات،تخمه آفتابگردان،برنج،سیب زمینی و نخود اشاره کرد.


مصرف غذاهای فرآوری شده یا حاوی میزان بالایی ادویه جات و نمک در این ماه توصیه نمی شود چرا که بدن مواد قندی را به سرعت تجزیه کرده و احساس گرسنگی سریعتر به سراغ فرد می آید.


سیب زمینی از ویتامینها و مواد معدنی غنی میباشد سیب زمینی حاوی ویتامین B6 ، ویتامین c ، مس ، پتاسیم ، منگنز و فیبر غذایی است


قبل از استفاده از خمیر دندان، به مدت 30ثانیه، مسواک خشکی را روی دندان بکشید. این کار جرم دندان را تا 60درصد و خون ریزی لثه را به نصف کاهش می دهد


عمیق و کامل نفس بکشید


آنان که از بادهای دردناک و شدید در بدن خود می ترسند، هفته ای یکبار سیر بخورند

"قسمتی از سخنان گوهر بار حضرت امام رضا علیه السلام در مورد رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی بدن"


مصرف روزمره بادام باعث کاهش کلسترول و خطر بیماریهای قلبی و همچنین روشن تر شدن پوست می شود


تحقیقات نشان داده است که چربی دور شکم مصرف کنندگان دایمی چای سبز و چای معمولی متناسب است. چای سبز و چای عادی دارای ترکیباتی هستند که موجی اکسیداسیون چربی می شود.


جوانه ها باعث می شوند که دفع غذا به راحتی صورت بگیرد. می پرسید چرا؟ به خاطر این که جوانه ها سرشار از فیبر هستند و فیبرها نیز به هضم غذا کمک زیادی می کنند.


ظرف غذا را مقابل تان نگذارید بلکه به اندازه ای که متخصص تغذیه برای تان مشخص کرده در بشقاب تان غذا بکشید و سعی کنید با هوشیاری تمام، از خوردن غذای تان لذت ببرید. شاید لقمه های غذای شما در دوره رژیم کمتر از قبل باشد اما اگر هر کدام را درست مزه مزه کنید و آرام بجوید، می توانید لذت زیادی از خوردن همین غذای کم ببرید.


نارنگی میوه ای است که جزء منابع خوب ویتامین ‍C است و غیر از آن حاوی مواد ضروری دیگری مثل:قند، فیبر، پتاسیم و ویتامین B6 نیز می باشد ضمن اینکه اصلی ترین ماده مغزی که در نارنگی انرژی محسوب می شود کربوهیدرات است
نارنگی یکی از منابع خوبی ویتامین C است به همین دلیل طول مدت سرماخوردگی و شدت آن را کاهش می دهد همچنین در جلوگیری از پیشرفت سرطان و بیماری


صبحها با چه حالتی از خواب بیدار می شوید؟
سعی کنید به هنگام برخواستن ازجای خود بدون استرس و آهسته بلند شوید، در هنگام شستن دست و صوت و مسواک زدن خیلی خمیده نایستید


نتایج تحقیقات نشان می دهد از هر 5 نفر حداقل یک نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شود. علت این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیم است. با مصرف روزی حدود یک پیمانه آب گوجه فرنگی که سرشار از پتاسیم است، خطر بروز گرفتگی های دردناک عضله در عرض 10 روز کاهش می یابد.


آسان ترین روش برای حفظ سلامت قلب و مغز، خوردن ماهی است. مصرف حداقل هفته ای 3 وعده ماهی، خطر مرگ ناگهانی را کاهش می دهد

ورزش و تندرستی

نکات مهم سلامتی بدن


با توجه به اینکه برای زیبا تر شدن میوه هایی مانند؛ سیب و نارنگی از مواد شیمیایی همانند پارافین استفاده می شود، اکیدا توصیه می شود پوست سیب را پوست کنده مصرف کنید!


چای سیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و با فشارخون بالا نیز مقابله کند. نتایج یک پژوهش نشان می دهد که خواص چای سیاه به اینجا ختم نمی شود و برای مقابله با دیابت نیز مفید است.


کسی که نمی خواهد گوش هایش سست و فرو آویخته باشد یا اینکه از افتادن و بزرگ شدن لوزه های خود بیمناک هست، بهتر است هر وقت که شیرینی می خورد، به دنبالش اندکی سرکه غرغره کند

" سخن گوهر بار حضرت امام رضا علیه السلام در مورد رعایت نکات بهداشتی "


در ماه مبارک رمضان از مصرف میوه ها و سبزی های ترش پرهیز کنید، زیرا این مواد غذایی سبب کاهش ترشح بزاق و خشکی دهان می شوند. به طور کلی، خوردن غذاهای خشک به همراه نزدن مسواک و افزایش جرم های دندانی، غدد ترشحی بزاق را مسدود کرده و ترشح بزاق را به شدت کم می کنند. لذا بوی بد دهان تشدید می شود.


بالا بردن انرژی و سلامت



نخود فرنگی یکی از مهمترین غذاهایی است که اگر شما معمولاً احساس خستگی و بی حالی می کنید، می تواند جزء رژیم غذایی شما قرار گیرد. نخود فرنگی به این دلیل که مواد مغذی موجود در آن سلولهای تولید کننده انرژی و سیستم های بدن را حمایت می کند و برای رفع خستگی مهم می باشد.


بهترین روش لاغری استفاده از تمام گروه های غذایی یعنی نان و غلات، سبزیجات، میوه ها، لبنیات، گوشت ها وچربی هاست. تعداد وعده های غذایی خود را به 5 وعده در روز (3 وعده اصلی و 2 میان وعده) افزایش دهید و حجم هر وعده را کم کنید و در ضمن اصل تعادل و تنوع در رژیم غذایی را نادیده نگیرید


نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که نوشیدن شیرشکلات پس از یک تمرین ورزشی سخت برای عملکرد بهتر پس از ورزش و بازسازی ماهیچه ها تاثیر مفیدی دارد.


چند اشتباه رایج در مورد آلرژی
-پنجره ها را باز می گذارید
-در زمان نادرستی ورزش می کنید
-دستگاه تصفیه هوا را دست کم می گیرید
-علائم را نادیده می گیرید
-یک حیوان خانگی دارید
-فکر می کنید پرنده ها مشکلی ندارند


جویدن هسته انگور باعث کاهش کلسترول میشود.



کارشناسان نه آب سرد را برای شستن صورت افراد توصیه می کنند و نه آب گرم را، بلکه پیشنهاد آنها شستن صورت با آب ولرم است. همچنین دوش آب داغ می تواند به پوست آسیب برساند


برای سوزاندن چربی اگر سعی نمائیم نرم بدویم بسیار مفید تر است تا اینکه تند بدویم.

نکاتی برای حفظ سلامتی بدن - سری 13

45
این مطلب مفید بود ؟41
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک - /م
وبگردی