شارژر تقلبی

آموزش تصویری تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی

کد مطلب : 25668تعداد نظرات : 9 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
در صورت خراب شدن شارژر گوشی بنابر دلایل مختلف، حتما باید اقدام به خرید شارژر کنیم که در این گزارش از نمناک شما را با تشخیص شارژر تقلبی از اصل آشنا خواهیم کرد.

فرق شارژر تقلبی با اصلی

شارژر گوشی یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم جانبی هست که بدون آن می توان قاطعانه گفت که گوشی هیچ ارزشی ندارد چرا که منبع تغذیه گوشی توسط شارژر شارژ می شود. از این رو نقش مهمی را دارا هستند و باید در خرید آنها دقت کنیم. اما لازم به ذکر است که میزان ولتاژ شارژر گوشی بنابر باتری گوشی تعیین می شود و به همین دلیل زمانیکه میزان ولتاژ ورودی به گوشی تغییر کند، اولین چیزی که آسیب می بیند باتری است.

و سپس به مراتب گوشی و سخت افزار آن نیز حتی ممکن است تحت آسیب قرار بگیرند و تمامی این موارد ناشی از شارژر اشتباه و تقلبی ایجاد خواهد شد. از این رو حتما و حتما برای خرید شارژر باید دقت و توجه کافی را بکار بگیریم تا به گوشی ما آسیبی وارد نشود. با این وجود شاید در حین خرید شارژر دچار افراد سودجویی شویم که برای بفروش رساندن شارژرهای تقلبی خود دست به هر کاری میزنند.

اما تکلیف چیست؟! چگونه می توانیم تفاوت شارژر اصلی با تقلبی را تشخیص دهیم؟! با وجود این سوالات، تشخیص شارژر تقلبی و اصلی کار آسانی است که شما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و برای انجام آن نیز فقط باید کمی توجه کنید. در ادامه این گزارش از نمناک شما را با روش های تشخیص شارژر تقلبی از اصلی آشنا خواهیم ساخت که بی ش می تواند کاربرد موثری در انتخاب شما داشته باشد.

1- لوگو شرکت سازنده بر روی شارژر

تشخیص شارژر اصلی

اولین چیزی که می تواند فورا نظر شما را به خود جلب کند، لوگو شرکت سازنده است که در این گزارش ما تصمیم گرفتیم تا از شارژر سامسونگ استفاده کنیم. از این رو برای تشخیص شارژر تقلبی سامسونگ باید کمی عمیق تر لوگوی روی شارژر را مشاهده کنید. این لوگو باید به بهترین شیوه ممکن بر روی شارژر پرینت شده باشد که حتی ذره ای جوهر در اطراف آن وجود نداشته باشد.

2- نوشته های روی شارژر

شارژر اصلی

اینک نوبت به بررسی تمام اطلاعات و نوشته های بر روی شارژر رسیده است. خب همان گونه که مشاهده می کنید، شارژر سمت راست تصویر با جوهر بیشتر و با وضوح بهتری چاپ شده است. همچنین شما می توانید با بررسی نوشته های روی شارژر تفاوت شارژر اصلی و تقلبی را به راحتی متوجه شوید.

3- درزهای شارژر

شارژر اصلی

درپوش بالایی شارژر که دارای لوگو سامسونگ است، باید به گونه ای برش داده شود که هیچ اثر دندانه ای روی آن وجود ندارد که در تصویر ذیل کاملا واضح است. تمام درپوش بالایی باید بصورت یک دست و یکنواخت در جای خود قرار بگیرد که در تصویر می توانید نمونه یک شارژر تقلبی را مشاهده کنید.

4- شارژر اصلی سامسونگ ساخت کجاست؟

شارژر سامسونگ

کشور سازنده شارژرهای سامسونگ کشور چین می باشد و این شارژرها با خروجی های مختلف طراحی و ساخته می شوند. بنابراین باید در حین خرید شارژر باید میزان ولتاژ خروجی را ببینید و بر اساس گوشی خود خریداری کنید تا باتری آسیب نبیند. از این رو اگر گوشی شما Fast Charge باشد، وقتی شارژر تقلبی را به آن متصل می کنید، در اصل به باتری گوشی آسیب میرسانید!

5- محل قرار گیری پورت USB شارژر

شارژر تقلبی سامسونگ

همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید،برای شارژرهای این مدلی سامسونگ محل قرار گیری صحیح و درست پورت USB در بالای نوشته و اطلاعات شارژر باید باشد و در غیر اینصورت شارژر تقلبی می باشد.

آموزش تصویری تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی

3.9605
این مطلب مفید بود ؟472133
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : شارژ گوشی
9 نظر به ثبت رسیده است
ممسعود 1397-08-24
فقط تو کارتون گوشی اصلیه نوشته های روش هم حک شکست.بقیه قلابیه
94
مهدی1397-01-24
اصلا شارژر اصلی وجود ندارد. فقط شارژر فابریک تو کارتن گوشی اصلیه. تو بازار همه کپیه. شارژر اصلی نوشته هاش چاپی نیست تو رفتگیه و یه برچسب کد QR داره.
278
محمد1397-01-06
اینطور نمیشه اصل رو از تقلبی تشخیص داد این مواردی که مقایسه شد تو شارژر های تقلبی هم رعایت میشه.
373
عمو اکبر1397-04-19
محاله .... هم کابل هم شارژر اصلی زمین تا اسمون با فیک فرق داره شاید قیمت هاشون یکی باشه ولی کاردکرد عمرا
910
sara1396-08-30
فکر نمی کنم شارژر تقلبی باعث خراب شدن گوشی بشه چون دیگه همه شارژرا در بازار همه تقلبی شدن و همه هم استفاده می کنن
3221
پویا 1396-03-23
عالی بود عالی
102
هیمن1396-02-17
دستتون درد نکند عالی بود
122
fatemeh1396-01-19
مرسی عالی بود
153
احسان1395-12-09
خدا خیرتون بده خیلللللللللللللی خوب بود . حالا مطمن شدم کابل و شارژری که گرفته بودم درست و اصل بوده ممننننننننننننننووووووووووووووووووووون .
195
وبگردی