پولدار شدن
هر وقت صحبت از پولدار شدن میشود یک سرمایه بسیار زیاد در ذهن افراد برای شروع کسب و کار و رسیدن به ثروت نقش میبندد که باید گفت سرمایه زیاد تنها راه پولدار شدن نیست.

چگونه با همان سرمایه ای که داریم پولدار شویم ؟

برای پولدار شدن تنها داشتن تلاش و پشتکار کافی نیست بلکه افراد موفق برای پولدار شدن بیشتر از ذهن و قدرت تفکر خود بهره می گیرند و راه درست را انتخاب می کنند. پولدار شدن مهارت ساده ای نیست و به تلاش، شانس، مهارت و صبر نیاز دارد. در این بخش از نمناک شما را با روش های پولدار شدن که اکثر میلیونرهای جهان آنها را باور داشته و به همه پیشنهاد می کنند آشنا خواهیم نمود.

روش هایی مناسب برای پولدار شدن

یک کسب و کار یاد بگیرید:

برای اینکه پولدار شوید شما نباید دائما به فکر تغییر شغل خود باشید بلکه باید ، دست از این شاخه به آن شاخه پریدن بردارید و بر روی یک کار تمرکز کنید. کار در حوزه کاری خودتان سبب می شود ارتباطات و تجربه لازم را به دست بیاورید.

آینده کسب و کارتان را بسنجید:

برای ثروتمند شدن کسب و کاری را انتخاب کنید که بازارش رو به رشد باشد و آینده کسب و کارتان را بسنجید. بنابراین کسب و کارهای پر رونق الان که در آینده وجود ندارند را آغاز نکنید. پس از ورود به کسب و کار مورد نظر خود ، بیاموزید و آن قدر حرفه ای شوید که کسی بهتر از شما در آن زمینه وجود نداشته باشد.

روش پولدار شدن

استقلال داشته باشید:

بعد از انتخاب کسب و کار مورد نظرتان و کسب مهارت در آن ، اکنون می توانید کاملا مستقل شده و برای خودتان کار کنید. برای شروع یک کسب و کار لازم است ابتدا اندکی سرمایه داشته باشید. پس قبل از راه اندازی کسب و کار کم کم بستر کسب و کار خودتان را آماده نمایید.

کسب و کارتان باید منحصربه فرد و مفید باشد:

محصول یا خدمتی که شما ارائه می دهید باید منحصربه فرد و مفید باشد و بتواند زندگی ها را تغییر بدهد تا سریع پولدار شوید.

از شکست نترسید:

جلوگیری از همه ی اشتباهات و مشکلات غیرممکن است، بنابراین از شکست نترسید. از شکست هایتان درس بگیرید و هیچ گاه به خاطر شکست عقب نشینی نکنید بلکه با اراده ای محکم بار دیگر تلاشتان را از سر بگیرید.

چگونه پولدار بشم

علاقه مندی را فراموش نکنید:

اگر شما کسب و کاری را شروع کنید که به آن علاقه مند نباشید مطمئنا شکست خواهید خورد. پس کاری را شروع کنید که بیش از حد به آن علاقه مند بوده و آن را با تمام وجودتان دوست داشته باشید.

«تفکر سیستمی» را در ذهن خود پرورش دهید:

برای پولدار شدن باید تفکر سیستمی داشته باشید تا بتوانید روابط علّی و معلولی ای را تشخیص دهید زیرا سیستم روابط علّی و معلولی به شما کمک می کند فرصت ها را بشناسید . تفکر سیستمی به شما امکان تحلیل اطلاعات و ترسیم فرصت را می دهد.

زمان را هدر ندهید:

هیچگاه وقت خود را بیهوده تلف نکنید و از زمان خود بهترین استفاده را کنید. افراد ثروتمند، از ساعت های آزاد خود استفاده کافی می کنند و هیچگاه فرصت ها را از دست نمی دهند. آنها حتی اگر می خواهند وقتشان را صرف گذراندن در فضای مجازی کنند سعی می کنند ، این گذراندن وقت برایشان سودمند باشد.

برای پولدار شدن

مهارت های ارتباطی و قدرت مذاکره را بیاموزید:

روی زبان بدن خود کار کنید و اصول جدید مذاکره را بیاموزید تا بتوانید بر روی دیگران تاثیر بگذارید و دایره ارتباطات خود را افزایش دهید. فن بیان و بسیاری مهارت های دیگر نیازمند تمرین و مطالعه هستند. هرچه دایره ارتباط شما گسترش یابد و تاثیرگذاریتان بیشتر شود، در کارتان موفق تر خواهید شد و پولدار می شوید.

در زمان درست شغلتان تغییر داده و کارآفرین شوید:

برای اینکه بتوانید سرمایه ی بزرگی را برای آینده ی خود رقم بزنید، کسب و کار خود را به راه بیندازید اما بی گدار به آب نزنید. برای راه اندازی یک کسب و کار شما به سرمایه نیاز دارید پس تا زمانی که سرمایه لازمتان را جمع آوری نکرده اید ، به فکر خارج شدن از کار فعلیتان نباشید.

حرفه درست را انتخاب کنید:

اگر به تازگی می خواهید به حرفه ای وارد شوید، شغلی را انتخاب کنید که در آینده شما را به پول بیشتری برساند.

در هزینه های خود صرفه جویی نمایید:

برق، گاز و سایر خدمات بر بودجه ماهانه شما تأثیر می گذارند. پس میزان مصرف خود را کاهش دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. لامپ های اضافه را خاموش کنید، آب را با فشار کم باز کنید، درجه پکیج یا بخاری را کم کنید.

پولدار شدن بدون سرمایه

از افراد منفی دوری کنید:

برای مئوفقیت و پولدار شدن لازم است از افراد منفی گرا دوری کنید و با افرادی معاشرت نمایید که افکار مثبت دارند و شما را تشویق می کنند.

از رسانه های اجتماعی کمک بگیرید:

برای موفقیت در کسب و کار راه اندازی شده تان، از برنامه های اینترنتی و فضای مجازی بهترین استفاده را کنید و وبلاگ ها و حساب های کاربری ای را راه اندازی نمایید و به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید. برای فروش محصولات و تولیدات خودتان یک وب سایت طراحی کرده و محصولات تولیدی خودتان را در آن عرضه کنید و سفارش بگیرید این کار باعث می شود محصولاتتان همیشه مشتری داشته باشد.

در اینستاگرام تبلیغات را قبول کنید:

برای پولدار شدن می توانید در اینستاگرام حساب کاربری راه اندازی نمایید و کمی فعال تر باشید، فالوور جمع کنید. پس از اینکه بازدیدکننده های پیج اینستاگرامتان بالا رفت ، می توانید تبلیغات را قبول کنید و درآمد داشته باشید. بسیاری از شرکت های بزرگ تر حاضرند در وبلاگ ها و حساب های کاربری ای که بازدیدکننده مناسبی دارند تبلیغ کنند.

ارزان بخرید، گران بفروشید:

می توانید محصولات ارزان بخرید و بعد در وبلاگ یا حسابی که مخصوص این کار ساخته اند، تبلیغ کنید و آنلاین بفروشید.

پولدار شدن راحت

ارز خرید و فروش کنید:

خرید و فروش ارز به صورت اینترنتی می تواند درآمد خوبی داشته باشد. خرید و فروش ارز در شرایط اقتصادی بی ثبات سود بیشتری دارد.

بدون فکر خرید نکنید:

با فکر و منطق خرید کنید و هیچ گاه پول و سرمایه خود را صرف چیزهایی که نیاز ندارید، نکنید. بنابراین پیش از خرید فکر کنید و بیاندیشید خرید این وسیله سود و منفعتی برای من دار یا خیر و سپس اقدام به خرید کنید.خرید بلیط لاتاری ، خرید سیگار، خرید تنقلات ، جراحی پلاستیک و... از مورد غیر ضروری هستند که پول ما را هدر می دهند.

قرض نگیرید:

قبل از اینکه بدهی جدیدی بالا آورید، بدهی قبلی خود را پرداخت نمایید. اگر از عهده بازپرداخت یکی از بدهی های خود برنمی آیید، از گرفتن وام یا قرض جدید خودداری کنید. ابتدا بدهی هایی که نرخ بهره بالاتری دارند را تصفیه کنید تا سریع تر از زیر بار بدهی خارج شوید تا لازم نباشد هر ماه مقداری از پولتان هدر رود.

مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید:

راز ساده و در عین حال مهمی که بارها در بخش های مختلف موفقیت نمناک گفته ایم این است که برای موفق شدن هزینه های زندگی خود را کاهش دهید و این پول را پس انداز نمایید. ممکن است با قطع هزینه های زندگی حس خوبی نداشته باشد اما رشد پس انداز و سرمایه گذاری خوشحالتان می کند.

مهارت ثروتمند شدن

با تولید محتوا پولدار شوید:

اگر توانایی نوشتن دارید، برای پول دراوردن از ذوق و اندیشه پویا برای نگارش استفاده نمایید و مطالب خوب و مفید بنویسید زیرا برخی از شرکتها و موسسات تمایل دارند برای تبلیغ حرفه و کار خود و یا عرضه مطالب خوب و مفید پول بپردازند و شما می توانید با نوشتن در خصوص حرفه آنها و یا نوشتن برای سایت هایی که کار انتشار مطالب مختلف را انجام می دهند کسب درآمد کنید.

سئو کار حرفه ای بشوید:

با دانستن اصول و قواعد سئو می توانید در موتور های جستجو بالا بیایید. برای بالاتر بردن رتبه سایت خود در در موتورهای جستجو ، قرار دادن مقالات در سایت های دیگر، پست گذاشتن در تالارهای گفتگو، نشانه گذاری اجتماعی و انتشار اخبار به روز و مهم تاثیرگذار است. زمانی که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بالا رفت ، شرکت ها و عرضه کننده محصولات برای تبلیغات کارشان به شما رجوع می کنند و از این راه کسب درآمد خواهید نمود.

از تبلیغ های یوتیوب استفاده کنید:

با استفاده از امکانات ویدئویی موبایل خود، ویدئوهای آموزشی و سرگرم کننده در یوتیوب آپلود کنید و پس از جمع آوری مخاطب قبل از ویدئوها تبلیغ پخش کنید و از این راه کسب درآمد نمایید.

با کارگزاری سرمایه گذاری مشاع پولدار شوید:

برای دستیابی به این شغل پر درآمد باید با تولید کنندگان و بازاریابان ارتباط تلفنی برقرار کنید و روابط عمومی خوبی داشته باشید و بتوانید فروش محصولات آنها را بالا ببرید.

برنامه پولدار شدن

خرید و فروش وب سایت نیز شما را پولدار خواهد نمود:

خرید و فروش وب سایت نیز شما را پولدار خواهد نمود. برخی وب سایت ها بعد از مدتی به دلایل مختلف از ادامه فعالیت منصرف می شوند شما می توانید این وب سایتها را بخرید و با کمی تغییر آنها را گرانتر بفروشید. بهتر است سراغ وب سایت هایی که بازدید کمی دارند ، بروید و آنها را ارتقاء داده و بفروشید.

معلم و مربی اینترنتی شوید:

اگر تخصصی دارید که می توانید آن را ارائه دهید، به معلم و مربی اینترنتی تبدیل شوید و از این راه پول در بیاورید زیرا مشغله و فرصت اندک سبب شده بعضی افراد تمایل به استفاده از آموزش های مجازی داشته باشند.

عکس هایتان را به سایت ها و وبلاگ های مرتبط بفروشید:

اگر عکاسی بلد هستید و به این هنر علاقه دارید ، می توانید عکس های خود را به سایت ها و وبلاگ های مرتبط بفروشید و درآمد خوبی به دست آورید.

مدیر شبکه های اجتماعی شوید:

امروزه کسب و کارهای اینترنتی رونق پیدا کرد ه و برخی کاربران میلیون ها نفر عضو دارند و خودشان به دلیل مشغله نمی توانند همزمان به همه امور برسند و نیاز به استخدام مدیر و یا مشاور شبکه اجتماعی برای هدایت و مدیریت فیس بوک ، ایستاگرام و توئیتر دارند تا فالوئر ها یشان کم نشوند و آنها را از ارائه محصولات جدید مطلع سازند. یک مدیر موفق در شبکه اجتماعی باشید، باید ایده های جذاب و خلاقانه ارائه دهید و با ابزارهای تبلیغ و جذب مخاطب آشنا باشید تا به جذب فالوئر های بیشتر کمک کنید.

ایده برای پولدار شدن

هنرهای دستی و خانگی خود استفاده نمایید:

بسیاری از افراد به هنرهای دستی علاقه مند بوده و پول خوبی برای برخی از هنرهای خانگی میدهند. با توجه به مهارت هایی که دارید اقدام به ساخت هنرهای دستی و خانگی کنید. با سرمایه اولیه اندک این کار را آغاز نمایید و مواد اولیه بخرید مطمئن باشید پس ازفروش چند عدد از کارهای دستی خودتان میتوانید سود خوبی داشته باشید و مواد اولیه مورد احتیاج کارهای بعدی را با پول فروش کارهایتان به دست آورید.این هنرهای دستی را می توانید از طریق اینترنت بفروشید.

خدمات بفروشید:

برای پول درآوردن بدون نیاز به سرمایه اولیه خدمات ارائه شده خود را به فروش برسانید. برخی از مردم نیاز به یک حسابدار متخصص دارند و برخی نیاز به شخصی برای نگهداری از کودکان و میانسالان دارند، یا برخی نیازمندند کسی چمن های منزلشان را کوتاه کند و ... . برای شروع این کار ، تبلیغاتی را در مناطق سکونت خود انجام دهید و خدمات ارائه شده را در آن بنویسید.

برنامه ریزی کنید:

برای پولدار شدن و موفقیت در کسب و کار برنامه ریزی بسیار پراهمیت است زیرا با برنامه ریزی درست امکانات ، زمان و حرکت بعدی شما مشخص و هدایت شده خواهد بود و راحت تر به اهداف خود می رسید و به ثروت رویایی خود دست می یابید.

تلاش و پشتکار داشته باشید:

برای ثروتمند شدن باید تلاش و پشتکار مداوم داشته باشید. آنقدر سعی و تلاش داشته باشید تا اگر در آینده به کار ها و فعالیت خود نگاه کردید به خود نگویید اگر تلاش میکردم ، موفق تر بودم.

پولدار شدن 

ایده های خود را بنویسید:

افراد پولدار اهداف خود را مکتوب می کنند. اگر هدف شما پولدار شدن است، این هدف را نوشته و یک برنامه عملی برای رخ دادن این اتفاق ایجاد کنید.

کمتر بیرون غذا بخورید:

برای اینکه پولدار شوید نباید پول های خود را هدر دهید پس از رفتن روزانه به کافه و غذاخوردن در بیرون از خانه صرف نظر کنید و در خانه غذاهای خوشمزه بپزید و میل کنید و پول خود را برای زمان بازنشستگی پس انداز کنید.

از پول دیگر افراد استفاده کنید:

برای افزایش ثروت خود از پول دیگران استفاده نمایید. اگر فرد ریسک پذیر و باهوشی باشید، می توانید میزان این سرمایه ی را چند برابر کنید.

وسایلی را که استفاده نمی کنید بفروشید:

برای پول درآوردن، چیزهایی که نیاز ندارید یا از آنها استفاده نمی کنید، را بفروشید. شاید با فروش این وسایل تعجب کنید زیرا در برخی مواقع، پولی که در این وسایل خوابیده بسیار بیشتر از پولی است که فکر می کنید.

کمتر به سفر بروید:

برای ارتقای وضعیت مالی از رفتن بهسفرهای غیر ضروری خودداری نمایید زیرا این سفرها هزینه زیادی دربر داشته و با صرف نظر کردن از آنها می توانید پول قابل توجهی پس انداز کنید.

دو حساب بانکی مجزا داشته باشید:

اگر می خواهید پولدار شوید دو حساب بانکی برای خودتان باز کنید. حساب اول به هزینه و خرج و مخارج زندگی اختصاص داشته باشد و حساب دوم به سرمایه گذاری و پس انداز اختصاص یابد. بدین طریق هر ماه پس از گرفتن حقوق 20 تا 50 درصد حقوق دریافتی خود را در حساب سرمایه گذاری یا پس انداز واریز کنید و باقی را صرف خرید نیاز و مایحتاج زندگی تان کنید.

چند شغل و درآمد داشته باشید:

اگر درآمدتان کافی نیست یک شغل نیمه وقت یا دور کاری پیدا کنید و پس از اتمام کار اولتان به یک کار دیگر بپردازید و از این راه درآمد کسب کنید. با افزایش میزان پس اندازتان و رسیدن به هدف خود یکی از شغل ها را رها کنید و سرمایه گذاری کنید.

چگونه پولدار شویم ؟ پاسخ میلیونرها را بخوانید

4.416
این مطلب مفید بود ؟142
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی