جذب مادرشوهر
رابطه بد با مادرشوهر مشکلات بسیاری در زندگی مشترک ایجاد می کند. اما با راهکارهایی کاربردی میتوانید رابطه صمیمی با مادرشوهر و همچنین همسرتان داشته باشید.

راههای موثر جذب مادرشوهر و محبوب شدن نزد او

بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط درست با مادر شوهر با مشکل مواجه هستند و نحوه جذب او را نمی دانند . عروس زیرک با سیاست های خاص خود به راحتی می تواند در دل مادرشوهرش جای باز کند . اگر شما نیز در برقراری ارتباط خود با مادرشوهرتان دچار مشکل هستید در این بخش از خانواده پلاس نمناک با ما همراه شوید تا نکات مهمی برای روش جذب مادرشوهر بیاموزید.

قضاوت نکردن از قبل:

متاسفانه در بسیاری از خانواده ها ، تصویرهای ذهنی ، بحث ها و صحبت های غلط در مورد خانواده همسر به خصوص مادرشوهر وجود دارد که از همان کودکی در ذهن دختر و پسرها حک می شود.

این تصورات نادرست از قبل باعث می شود که قبل از شروع زندگی مشترک ، در مورد مادرشوهر و خواهرشوهر ، قضاوت عجولانه ای صورت گیرد و نتیجه چنین تصوراتی جز فضای کینه و کدورت میان عروس و خانواده شوهر نخواهد بود.

ایجاد ارتباط صمیمی:

اگر طوری رفتار کنید که مادرشوهر و دیگر اعضای خانواده مطمئن شوند که با خانواده محترم و صمیمی وصلت نموده اند باعث تقویت ارتباط عاطفی و محبت در آنها نیز خواهد شد. اما در صورتی که از ابراز محبت طفره روید ، این احساس میان شما خدشه دار خواهد شد.

مادرشوهر و عروس

بیان غیرمستقیم نیازهای خود:

قرار نیست که با خانواده همسرتان مبارزه کنید. هر صحبت مشکلی دارید با همسرتان درمیان بگذارید تا ره حلی پیدا کند . گاهی اوقات نیاز است که سکوت کنید . مثلا زمانی که میان اعضای خانواده همسرتان ، اختلافی رخ داده باشد.

هرگز از خواهر شوهرهایتان بدگویی نکنید:

برای هر مادری فرزندانش بسیار مهم و در اولویت هستند. برای آنها مهم است که دخترانش بهتر از دیگران و حتی عروس خانواده باشد . به همین دلیل توصیه می کنیم هرگز از خواهر شوهر خود نزد دیگران و مخصوصا مادرشوهرتان بدگویی نکنید.این کار شاید برای شما حکم درد و دل باشد و یا دلتان خنک شود اما قطعا مادرشوهرتان را ناراحت و عصبانی خواهد کرد و شاید تهدیدی برای ارتباط شما و همسرتان کند.

احترام گذاشتن همیشه در جمع بیشتر دیده می شود. مثلا در مهمانی های مهم مادرشوهرتان به منزل آنها رفته و تا حد ممکن به او کمک کنید ، سر سفره ابتدا غذا را به او تعارف کنید . در جمع از خوبی های او بگوئید.این کارهای ساده صمیمیت و رابطه شما را بهتر خواهد کرد.

توجه به سه عنصر مهم:

سه عنصر تعهد ، دوست داشتن و صمیمیت را در نظر داشته باشید. با تکیه بر این عناصر، یک رابطه خوب با مادر شوهرتان را برنامه ریزی کنید، اندیشه های بد، قدرت تشخیص و تصمیم گیری درست را از شما سلب می کند.

ارتباط خوب با مادرشوهر

شناخت تفاوت های فرهنگی:

گاهی اوقات افراد به طور غیر عمدی مشکلاتی را ایجاد می کنند که ناشی از تفاوت فرهنگی میان دو خانوده می باشد. مسائل دیگری مانند تفاوت در روابط اجتماعی، تفاوت در ظاهر و لباس پوشیدن، تفاوت عمیق در دستپخت و تفاوت در نحوه اداره ی زندگی می تواند زمینه ساز مشکلات جدی شود. بنابراین شناخت تفاوت ها ضروری است. از روی عمد بر شرایط فرهنگی خود پافشاری نکنید.

داشتن احساس مسئولیت:

به طور فرض اگر مادر خود شما مریض باشد چقدر برای دلجویی و رسیدگی به او زمان اختصاص می دهید . در مورد خانواده همسرتان به خصوص مادر همسرتان نیز باید این گونه باشید . البته تعادل را در مورد هر دو خانواده رعایت کنید . فراموش نکنید که مادرشوهر شما ، عزیزترین فرد زندگی یعنی همسرتان را با مشکلات بسیار پرورش داده است.

شناخت نقاط ضعف خود:

یکی از نکات مهم در ایجاد رابطه دوستانه با خانواده همسر ، شناخت نقاط ضعف و تلاش برای برطرف نمودن آن است.دختری که در منزل پدری ، فردی زودرنج ، عصبی یا پرخاشگر است ، مطمئنا این طرز رفتار را پس از ازدواج نیز خواهد داشت . بنابراین نمی توان انتظار داشت که بر روی رفتار خود کنترلی داشته باشد و برای مادرشوهرش دلبری کند.

این شخص با کوچکترین مشکلی سریع از کوره در رفته و در نتیجه باعث دعوا و جدل میان خود و خانواده شوهرش می شود .اولین قدم این است که شخصیت خود را به طور واقع بینانه ارزیابی کرده و در صورت داشتن رفتارهای نادرست در جهت کنترل آنها تلاش کنید.

خانواده شوهر

خود را جای او بگذارید:

با وجودی که همه موارد جهت ایجاد ارتباط خوب و صمیمی را با خانواده همسر باز هم در برخی شرایط، اتفاقاتی رخ می دهد که دچار مشکل می شویم. بهترین راه حل این است که مسئله را برای خود توضیح دهیم به شکل کاملا منطقی ببینیم که مشکل اصلی آنها با من یا بالعکس چه می باشد. سپس مشکل را از زاویه دید مادرشوهر یا خواهرشوهر ببینیم و به آن فکر کنیم.

بعد با بررسی دوباره ببینیم که این مسئله چقدر دارای اهمیت است. گاه نیاز است که برخی ناراحتی ها و مشکلات را نادیده بگیریم و از کنار آنها عبور کنیم زیرا چشم پوشی از اشتباهات دیگران، آرامش ذهنی و روحی بسیاری در ما به وجود می آورد. اگر مشکل جدی باشد بهتر است که با همسرتان در میان بگذارید تا راه حل های متفاوتی برای رفع آن پیدا کنید.

همراه بودن با مادر شوهر:

یکی از نکات مهمی که هر پسر و دختری باید آن را رعایت کنند حفظ ادب و احترام نسبت به افراد بزرگتر است. هرگز با با رفتاری به دور از ادب و الفاظ دور از شأن یک انسان با وقار با خانواده همسرتان سخن مگوئید.

اگر مادر شوهر شما دوست دارد گاه با او در آشپزی ، خرید یا نظافت هنمراه باشید حتما این کار را انجام دهید زیرا باعث افزایش بسیار صمیمیت میان شما و او می شود . فقط توجه داشته باشید که این کار را همیشه انجام ندهید زیرا انتظارات نامعقولی ممکن است از شما داشته باشند . البته جنبه و ظرفیت افراد متفاوت است و شناخت ظرفیت هرکس به شما در برنامه ریزی بهتر کمک می کند.

برقراری ارتباط خوب با همسر:

مشکل بسیاری از عروس های جوان این است که با مشاهده کوچکترین بدرفتاری و ناراحتی از طرف خانواده همسر ، با خود او بدرفتاری می کنند . اشتباهات مادر شوهر را نباید به پای همسرتان بنویسید. همسرتان با مادر خود ارتباط بسیار عمیقی دارند اما درست نیست که فرزندی را به دلیل رفتارهای بد مادرش تنبیه نمائید.

روش درست این است که با همسر خود بدون متهم نمودن او، در مورد ناراحتی های پیش آمده صحبت کنید و از او راه حل بخواهید. مثلا این گونه سخن بگوئید:عزیزم میدونم که تو تمام تلاشت رو می کنی که به من خیلی خوش بگذره، اما اتفاقی افتاد که خیلی من رو ناراحت کرد.وقتی امشب رفتیم خونه مامان ، احساس کردم اصلاً به من توجهی نداره، چند جمله بیشتر با من صحبت نکرد.

این گونه سخن گفتن را می توان جور دیگر نیز انتقال داد:میدونی چیه؟ همتون مثل هم هستید.حیف من که خودم رو بدبخت کردم و عروس خانواده ی شما شدم.مادرت که امشب عین بت زهرمار بود.

خوب وقتی دلش نمیخواد من رو ببینه مجبوری ما رو میبری اونجا که گند بزنی به حال همه؟». هر چقدر ارتباط شما با همسرتان خوب و صمیمی باشد او بیشتر از قبل هوای شما را خواهد داشت.

ارتباط خوب با همسر

رفتارهای که دوست داری برای آنها نیز دوست داشته باش:

برخی از نوعروس ها با ورود به یک جمع از اینکه می بینند همسرشان با خواهر و مادر و دیگران گرم گرفته و خوشحال است ناراحت می شوند . شاید با خود تصور کنند که من فردی غریبه در جمع آنها هستم و یا دوست ندارم شوهرم با مادر گرم بگیرد.

به همین دلیل پس از بازگشت به خانه ، جنجال به راه می اندازند . اما اگر این تازه عروس ها بپذیرند همانگونه که خود دوست دارند با اعضای خانواده اشان راحت بوده و شاد باشند ، همسرشان نیز هم این تمایل را دارند . در این شایط بسیاری از کدورت ها نیز رفع می شود.

همسرتان نباید به مادر خود بی احترامی کند:

حتی اگر با خانواده همسرتان قطع ارتباط کرده باشید همسرتان حق ندارد به مادر خود بی احترامی کند . از او بخواهید حداقل هفته ای یکبار برای مدت کوتاهی به دیدار مادرش برود و رفتارهای نیکوی با او داشته باشد . این کار علاوه بر جلب رضایت خدا موجب آموزش درست به فرزتپندان شما نیز می شود تا در هر شرایطی به والدین خود احترام بگذارند.

احترام در رابطه:

ددر اکثر مطالب خانواده پلاس نمناک به این مهم اشاره می کنیم که رابطه خود را با احترام آغاز کنید و منتظر پیش قدم شدن کسی نمانید .احترام به بزرگتر اصل مهم در ایجاد ارتباط درست است .کسی که به دیگران احترام می گذارد فرد محترمی است و هر کس که در جستجوی احترام باشد باید خود در ابدا احترام دیگران را حفظ کند.

احترام به مادرشوهر

حس حسادت مادرشوهر را برانگیخته نکنید:

برخی از رفتارها می تواند حس حسادت مادرشوهر را تحریک کند. بالاخره شما پسر او را گرفته و از آن خود کرده اید. برخی رفتارها مانند در آغوش کشیدن و بوسیدن همسرتان در حضور دیگران و به خصوص مادر شوهر، حس حسادت او را شاید تحریک کند. به همین دلیل بهتر است محبت خود را در خلوت به او نشان دهید و در حضور دیگران کاملاً محترمانه با همسرتان رفتار کنید.

با مادرشوهرتان در جنگ روانی نباشید:

گاهی اوقات برخی از مادرشوهرها به دلایل تجربه های تلخ گذشته یا مشکلات شخصی نه تنها با عروس بلکه با دیگران نیز رفتار درستی ندارند که ممکن است با خود تصور کنید از روی عمد این رفتارها را برای آزار شما انجام می دهد.

در این وضعیت قبل از هر تصمیمی با خود بگوئید او می خواهد مرا اذیت کند، آیا من دارم مطابق میل او عمل می کنم؟ آیا اجازه می دهم رفتار های او مرا آزاد دهد؟ . پاسخ منفی به این سوال یعنی شما کنترل زندگی خود را در اختیار دارید و به تنهایی توان مدیریت مشکلات را دارید. اما در صورت پاسخ مثبت شما ، هر چه سریعتر با یک روانشناس با تجربه مشورت کنید.

هدیه دادن را فراموش نکنید:

در ایام خاصی از سال مادرها دوست دارند که فرزندان در کنار آنها باشند . بهترین کار در 2 یا 3 روز ، تهیه هدیه برای مادرشوهرتان است . هدیه ای مناسب که زیاد گران نباشد اما کیفیت خوبی داشته باشد . این هدیه ها که در روز تولد ، روز مادر و قبل از سال نو به مادرشوهرتان می دهید برای او بسیار لذت بخش خواهد بود.

هدیه مادرشوهر

خبر چینی ممنوع!!!

اگر همسرتان به راحتی صحبت های شما را به مادر خود انتقال می دهد نباید در مورد مادرشوهرتان و رفتارهای ناراحت کننده او با همسرتان صحبت کنید. در صورت سخت شدن شرایط ، به یک روانشناس مراجعه کنید. خبرچینی کردن فقط شرایط را بدتر می کند.

نکات مهم برای رفتار با مادر شوهر

  1. زمانی که مادرشوهرتان برای شما کاری انجام می دهد از او بابت رفتارهای خوبش تشکر کنید و هرگز فکر نکنید که این کارها وظایف او است و به خاطر پسر خود انجام داده است.
  2. در صورت ناراحت بودن از موضوعی به ظاهر کوچک، با همسرتان صحبت کنید. این درد و دل ها باید با جر و بحث های بی فایده متفاوت باشد.
  3. ذهن خود را از مسائل و مشکلات دیگران با مادرشوهرهایشان خالی کنید و همواره با ذهنیت مثبت به مادرشوهر خود فکر کنید و این ذهنیت مثبت را نیز به مادرشوهرتان انتقال دهید.
  4. زمانی که مادرشوهرتان مهمان شما است در کنار او نشسته و با او صحبت کنید. همچنین اگر دوست داشته باشد که در کارهای منزل آشپزی به شما کمک کند ، مانع نشوید . این رفتارها برای شناخت بهتر و ایجاد روابط صمیمانه بسیار موثر است.
  5. به طرز تفکر او احترام بگذارید و هر توصیه ای را یک حمله شخصی ندانید و در مقابل آن گارد نگیرید . او فقط تمایل به مفید بودن برای شما دارد.
  6. احترام مادرشوهرتان را در هر شرایطی حفظ کنید . به هر حال او از شما بزرگتر و با تجربه تر می باشد و ممکن است روزهای سختی را درگذشته تجربه کرده باشد.
  7. خود را به جای مادرشوهرتان قرار دهید و تنها به این فکر کنید که او برای تربیت و پرورش همسرتان چقدر زمان گذاشته است ، به همین دلیل است که نسبت به افراد تازه وارد در زندگی پسرش حساس می باشد.
  8. اگر بچه دار شدید به مادرشوهرتان فرصت کمک به نگهداری از فرزندتان را بدهید .شاید دوست دارد که نوه خود را کمی لوس کرده و به او شیرینی و تنقلات بدهد . رابطه خود را بر اساس احترام بنا کنید و هرگز برای احترام گذاشتن منتظر اقدام او نباشید .بزرگ تر و کوچک تری اصل مهم و فراموش نشدنی در این رابطه است.
  9. همانند تولد مادر خود تولد مادرشوهرتان را نیز فراموش نکنید و برای او نیز هدیه بخرید . همچنین همان اندازه که به دیدار مادرتان می روید برای دیدن مادرشوهرتان نیز وقت بگذارید.
  10. در مناسبت های مختلف به مادرشوهرتان هریه یا کارت تبریک بدهید و جملات محبت آمیز به او بگوئید. از کلمات رسمی و خشک استفاده نکنید و صحبتهای خود را با کلمات محبت آمیز بیان کنید.

راه و روش جذب مادرشوهر و محبوب شدن در دل او

4.510
این مطلب مفید بود ؟91
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی