حقایقی در مورد روباه
روباه ها جز حیوانات وحشی به شمار می آیند که البته حقایق خواندنی در رابطه با آن ها وجود دارد، در ادامه از حقایق جالب در مورد روباه ها آگاه می شوید.

حقایقی در مورد روباه ها

کره زمین خانه و محل سکونت حیوانات بسیار زیادی با نژادها و انواع مختلفی هستند که در طبیعت و جنگل ها و حتی گاها برخی از آنها توسط انسان ها نگهداری می شوند و این رابطه جالب و دیدنی میان دو موجود مختلف کره زمین با یکدیگر می باشد. با این حال حیوانات به دو دسته حیوانات اهلی و حیوانات وحشی تقسیم می شوند.

اما حیوانات بطور کلی زمانی تصمیم به حمله و مقابله با دیگر موجودات و حیوانات می گیرند که جان خود و هم نوعان خودشان را در خطر مشاهده کنند و در غیر اینصورت تا هم اکنون تمام حیوانات از بین می رفتند و در حال حاضر هیچ حیوانی وجود نداشت!

با این حال یکی از حیواناتی که حیوانی وحشی تلاقی می شود، می توان به روباه ها اشاره نمود که بی شک حیواناتی بی حاشیه نیستند و شنیدن اسم آنها شاید کمی ترسناک برای هر یک از ما باشد. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک شما را با برخی حقایق جالب و خواندنی از روباه ها آشنا سازیم که می تواند برای هر یک از ما جالب باشد. همراه ما باشید.

حقایق جالب در مورد روباه ها

1- روباه ها از نژاد سگ ها هستند؟

یکی از بزرگترین سوالات هر شخص در مورد روباه ها این است که آیا این حیوانات از نژاد و خانواده سگ ها هستند یا خیر؟ شاید باور این برای شما کمی سخت باشد، اما روباه ها از خانواده سگ ها محسوب می شوند!

2- تفاوت روباه ها با سایر سگ ها در چیست؟

روباه ها در حقیقت تنها خانواده ای از سگ ها هستند که می توانند همانند گربه ها پنجه های خود را برای حمله به بیرون بیندازند و قدرت حمله و هوش آنها نسبت به سایر سگ ها بسیار زیاد می باشد و در حمله از دقت بسیار زیادی استفاده می کنند.

حقایق روباه ها

تفاوت روباه ها با سگ ها

3- بهترین منطقه زندگی برای روباه ها کجاست؟

روباه ها دارای انواع مختلفی می باشند که زندگی برای آنها سخت نیست و می توانند در هر نقطه ای از کره زمینی به اسانی زندگی کنند. برای مثال می توان روباه ها را در حومه شهرها، جنگل ها، کوه ها، چمنزارها، قطب شمال و قطب جنوب نیز حتی مشاهده نمود.

4- حقیقتی جالب در مورد توله روباه های تازه متولد شده!

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، توله روباه ها در بدو تولد قادر به مشاهده، راه رفتن و حتی شنیدن نیستند و مادرشان باید از آنها نگهداری به عمل آورد و وظیفه شکار در بدو تولد آنها بر عهده سرپرست خانواده آنها می باشد!

5- ورزشی به نام " ورزش شکار روباه "

متاسفانه برخی از کشورها هستند که به شکار روباه ها مشغول هستند و این شکار را یک ورزش می دانند. از این رو در سال 2004 میلادی قانونی در انگلستان ثبت شد که دیگر هیچ شکارچی نمی تواند روباه ها و سگ ها را شکار کند. با این حال در برخی کشورها همانند ایرلند، آمریکای شمالی و استرالیا آزاد و قانونی می باشد و شکارچیان می توانند سگ و روباه شکار کنند!

6- غذای روباه ها چیست؟

روباه ها حیواناتی هستند که هر چیزی شامل توت ها، کرم ها، عنکبوت ها، موش ها، پرندگان و... را نیز می توانند بخورند و برای آنها تفاوت زیادی ندارد. همچنین اگر این حیوانات در شهر و یا حومه شهر زندگی کنند، آشغال ها را می خورند و در صورت داشتن غذای اضافی سعی خواهند کرد تا میزان اضافی را در یک چاله دفن کنند و در مواقع ضروری از آنها استفاده نمایند.

زندگی روباه ها

غذا روباه ها 

7- کدام گونه از روباه ها می توانند از درخت بالا بروند؟

همان گونه که گفته شد، روباه ها خود نیز دارای گونه های مختلفی می باشند و در میان این گونه های مختلف، تنها روباه خاکستری می تواند از درخت بالا برود!

8- روباه ها یکی از اجتماعی ترین حیوانات!

روباه ها یکی از اجتماعی ترین نوع حیوانات در کره زمین هستند که در رشد و پرورش توله های خود بسیار دقیق و هوشمندانه تلاش می کنند و این به نوعی است که حتی آنها برای نجات جان اعضای خانواده خود نیز ممکن است جان خود را به خطر بیندازند.

9- شنوایی خارق العاده روباه ها!

روباه ها همان گونه که گفته شد، یکی از حیوانات باهوش و دقیقی هستند که می توانند صداهای مختلف را حتی از فاصله 36.5 متری بشنوند و این در نوع خود خارق العاده و بی نظیر می باشد!

10- روباه ها از سریعترین دونده های کره زمین می باشند!

روباه ها یکی از قوی ترین و سریعترین دونده ها در میان سایر دوندگان می باشند و آنها می توانند حتی به سرعت 72 کیلومتر در ساعت برسد و این یکی از دلایلی است که می توانند در زمان کوتاهی طعمه را شکار کند.

شنوایی روباه ها

حقایق بسیار جالب و خواندنی از روباه ها

11- مدت زمان بارداری روباه ها چقدر است؟!

روباه های مادر زمانیکه باردار می شوند، تنها در طی 53 روز فارغ می شود!

12- تحمل روباه ها در آب و هوای سرد!

روباه های به دلیل خزه های بدنشان می توانند در سردترین شرایط زندگانی هم زنده بمانند و حتی آنها می توانند در دمای منفی 70 درجه سانتی گراد نیز طاقت بیاورند.

13- وزن و طول روباه ها چقدر می باشد؟

روباه ها به دلیل میزان فعالیت و تحرک بالای خود، اکثرا دارای وزن متوسط 11 کیلوگرم و طول 86 سانتی متری بدون دم را دارا می باشند.

حقایقی جالب و خواندنی در مورد روباه ها

4.5220
این مطلب مفید بود ؟19921
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ح.ب/ف.ن
برچسب : حیات وحش
وبگردی