پیری مغز
پیری مغز یکی از مشکلاتی است که در سنین بالا دچار آن می شویم، اما مصرف برخی مواد غذایی می تواند تاثیرات معجزه آسایی در جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر داشته باشد و سرعت پیری مغز را کاهش دهد.

کاهش پیری مغز با ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3

میزان امگا 3 بر این مساله تاثیر می گذارد که آیا ویتامین های B می توانند کاهش مغز را آهسته کنند یا خیر.

در حالی که تحقیقات پیش از این ثابت کرده بودند که مکمل های ویتامینی می تواند به کاهش رشد ذهنی افراد مسن با مشکلات حافظه کمک کند، یک تیم بین المللی در حال حاضر متوجه شده است که داشتن سطوح بالاتر اسیده ای چرب امگا 3 در بدن شما می تواند تاثیر ویتامین های B را افزایش دهد.

این تیم، بیش از 250 نفر را با اختلال شناختی خفیف (MCI) مطالعه کردند. MCI زمانی است که عملکرد مغز در پایین ترین حدی است که معمولاً برای دوران فرد انتظار می رود، اما برای مداخله در زندگی روزمره به اندازه کافی مهم نیست.

در حالی که به اندازه جنون نیست، اما اگر درمان نشود اغلب به جنون تبدیل می شود.

پیری زودرس مغز

کاهش پیری مغز 

ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش پیری مغز

قبلاً متوجه شده ایم که ویتامین های B، قادر به کند کردن یا جلوگیری از ضعف مغز و کاهش حافظه در افراد با MCI باشند. این در افرادی که سطح هوموسستین بالاتر از حد متوسط دارند، یک عامل مربوط به وضعیت ویتامین B است که ممکن است برای مغز سمی باشد.

دانشمندان ابتدا دریافتند که ارتباطی بین سطوح امگا 3، هوموسستین و سرعت مغزی وجود دارد. می خواستیم بفهمیم که آیا ویتامین های امگا - 3 و B ممکن است که برای جلوگیری از زوال شناختی با یکدیگر تعامل داشته باشند یا خیر.

در آغاز این مطالعه، به هر فرد مجموعه ای از آزمایش ها برای اندازه گیری شناخت آن ها داده شد و تست خون برای تعیین میزان اسیده ای چرب امگا 3 که معمولاً در ماهی های چرب یافت می شود، به دست آمد:

دوکوزاهگزانوئیک اسید (مرجع پشتیبانی مرجع) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA).

شرکت کنندگان به دو گروه تصادفی تقسیم شدند، که یک مکمل ویتامین B یا قرص دارونما را در طول دو سال دریافت کردند.

عملکرد شناختی آن ها نیز ارزیابی شد و نتایج در مقایسه با نتایج مبنا از ابتدای این مطالعه مقایسه شد. دریافتیم بر روی افرادی که سطح پایینی از امگا 3 دارند، ویتامین ها هیچ تاثیری نداشتند. اما برای افرادی که میزان امگا 3 بالایی دارند، ویتامین های B در جلوگیری از زوال شناختی در مقایسه با دارونماها بسیار موثر بودند.

پیری مغز چیست؟

روش هایی برای کاهش پیری مغز  

این نتیجه که جزئیات کامل آن را در بخش سلامت نمناک خواندید ، یافته های قبلی ما را تکمیل می کند که ویتامین های B و امگا 3 باعث کاهش سرعت آتروفی مغز در MCI می شود.

این تیم همچنین نشان داد که سطوح DHA ممکن است مهم تر از سطح EPA باشند، اگرچه هشدار می دهند که تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود که آیا این درست است یا خیر.

مرحله بعدی بررسی این مساله خواهد بود که آیا ارائه ترکیبی از ویتامین های B و مکمل های 3 می تواند MCI را به بیماری آلزایمر تبدیل کند یا خیر. این یک گام مهم در پیش گیری از بیماری آلزایمر است. ما امید بالایی داریم که این قضیه کارساز باشد، اما بدست آوردن چنین مطالعاتی آسان نیست.

این نتایج به ما کمک می کنند که از مصرف ویتامین های B بهره مند شویم و این نشان می دهد که آن ها تنها ممکن است شناخت را در افرادی که دارای سطح بالای امگا 3 در خون خود هستند، بهبود بخشند.

ویتامینی مفید برای مغز

کاهش پیری مغز با ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3

با این وجود، این یافته ها حاکی از آن است که برای برخی افراد مسن تر ترکیبی از مکمل های روغن ماهی و ویتامین های B ممکن است به بهبود فکر و حافظه کمک کند.

همانطور که این مطالعه نشان می دهد، رابطه بین تغذیه و سلامت مغز پیچیده است و باید تلاش های تحقیقاتی زیادی را برای کمک به درک نقشی که رژیم غذایی و تغذیه می تواند در کاهش خطر زوال عقل ایفا کند، ببینیم.

 

کاهش پیری مغز با ویتامین B و اسیدهای چرب امگا 3

4.821
این مطلب مفید بود ؟201
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : medicalxpress / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی