هواشناسی

باد و باران و خاک در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار : 5 شهریور 1402کد مطلب : 2620زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده و وزش باد و خاک در برخی استان‌ها همچنین افزایش دمای هوا طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور خبر داد.

ایسنا:صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:امروز (5 شهریور) در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان، ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده گاهی رعد و برق رخ خواهد داد.

وی افزود:دوشنبه (6 شهریور) در جنوب استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده و رعد و برق و سه‌شنبه (7 شهریور) در شمال غرب سواحل غربی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه (8 شهریور) در برخی مناطق شمال غرب سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:پنجشنبه (9 شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

وی افزود:طی روزهای یکشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت:طی سه روز آینده در نوار شمالی کشور روند تدریجی افزایش دما و چهارشنبه در این نواحی کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد:امروز دریای خزر و طی دو روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:آسمان تهران فردا ( 6 شهریور) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( 7 شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش وزش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت:طی امروز و فردا (5 و 6 شهریور) اهواز با دمای 45 و 46 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای 11 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام/م

باد و باران و خاک در برخی استان‌ها

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : هواشناسی
وبگردی