شستشوی مرغ
شستشوی مرغ قبل از طبخ آن می تواند خطرات جدی را به همراه داشته باشد، در ادامه از خطرات جدی و عوارض شستشوی مرغ قبل از طبخ آن مطلع خواهید شد.

عوارض و خطرات جدی شستشوی مرغ خام قبل از پخت

شستشوی مرغ قبل از طبخ آن خطرناک است، بر اساس تحقیقات جدید کارشناسان سلامت شستن مرغ قبل از پخت باعث پخش شدن باکتری خطرناکی می شود که ایجاد بیماری و مسمومیت می کند.

چرا مرغ خام را نباید قبل از طبخ بشوییم؟

شستشو مرغ قبل از پخت و پز یک روش معمول است که ما این کار را برای زودودن آلودگی ها و باکتری های مرغ انجام می دهیم اما متخصصان غذا و ایمنی توصیه می کنند این کار را انجام ندهید و می گویند انجام این کار می تواند شما را بیمار و دچار مسمومیت کند. مرغ خام دارای باکتری های بسیار خطرناکی مانند "کمپیلوباکتر و سالمونلا" است که می تواند باعث معده درد، اسهال و مسمومیت شدید مواد غذایی شود. و یکی از شایع ترین علل مسمومیت غذایی است.

 عوارض شستشوی مرغ

خطرات شستشوی مرغ قبل از طبخ 

شستن مرغ خام قبل از پختن می تواند خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را از باکتری های کمپلوباکتر افزایش دهد.آب شستشو مرغ ​​می تواند باکتری ها را روی دست ها، سطوح کار، لباس و تجهیزات آشپزی پخش کند.

قطرات آب می توانند بیش از 50 سانتیمتر در هر جهت بپاشد. تنها چند سلول کمپیلوباکتر برای ایجاد مسمومیت غذایی لازم است. کمپیلوباکتر شایع ترین علت مسمومیت غذایی در انگلستان است.اکثر موارد عفونت کمپیلوباکتر از مرغ ناشی می شود . حدود 50 درصد از مرغ های فروخته شده در انگلستان باکتری دارند.مسمومیت با کمپیلوباکتر می تواند شکم درد، اسهال شدید و گاهی استفراغ را بین دو تا پنج روز ایجاد کند.

چگونه از مسمومیت کمپیلو باکتر جلوگیری کنید :

1. مرغ خام را درست پوشانده و خنک نگه دارید

مرغ خام را بسته بندی کنید و آن را در قفسه های پایین فریزر قرار دهید تا آب آن روی مواد غذایی دیگر نریزد و آنها را آلوده نکند.

 بسته بندی مرغ

بسته بندی کردن مرغ خام 

2. مرغ خام را نشویید

پخت و پز هر گونه باکتری موجود، از جمله کمپیلوباکتر را می کشد، در حالی که شستن مرغ می تواند آلودگی ها را پخش کند.

3. وسایل مورد استفاده را بشویید

به طور کامل شستشو و تمیز کردن تمام ظروف، تخته گوشت و سطوح مورد استفاده برای تهیه مرغ خام. پس از حمل مرغ خام، دست ها را کاملا با صابون و آب گرم بشویید. این کمک می کند تا از گسترش کمپیلوباکتر جلوگیری کنید.

 خطرات شستن مرغ

جلوگیری از مسمومیت کمپیلو باکتر

4. مرغ را به طور کامل بپزید

اطمینان حاصل کنید که مرغ تا قبل از سرو کاملا پخته شده است .مرغ را خرد کرده و اطمینان حاصل کنید که همه ی قسمت های آن پخته است.

مهم نیست چقدر آب گرم استفاده می کنید، گوشت خام هم چنان باکتری دارد. مقدار آب آشامیدنی، آب گرم یا آب لیمو مقدار زیادی از آن را از بین نخواهد برد. تنها راه کشتن باکتری های مضر در پرنده این است که آن را در درجه حرارت 165 درجه فارنهایت طبخ کنید.

** پیشنهاد می شود قبل از طبخ کامل مرغ یکبار آن را داخل آب به طور کامل بجوشانید و سپس آب استفاده شده را دور ریخته و سپس مرغ را به روش دلخواه طبخ کنید.**

 

مسمومیت وحشتناک با شستشوی مرغ قبل از پخت

3.688
این مطلب مفید بود ؟6325
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : nhs / timesofindia / wideopeneats / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی