وام یک میلیون تومانی

رفع ابهامات از وام یک میلیون تومانی

تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1399کد مطلب : 26589زمان مطالعه : 2 دقیقه
سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی جزئیاتی از وام یک میلیون تومانی برای یارانه بگیران را تشریح کرد.

ایلنا:حسین میرزایی در پاسخ به این سوال که با توجه شرایط موجود برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی آیا به طور قطع سیم کارت باید به اسم سرپرست خانوار باشد، اظهار داشت:حتما سیم کارت باید به اسم سرپرست خانوار باشد چراکه نظام بانکی کشور باید رضایت فرد را بابت دریافت وام و کسر خودکار اقساط از یارانه فرد دریافت کند. 

وی افزود:برای انجام این اقدام دو راه وجود دارد؛ مراجعه حضوری به شعب بانک ها و امضای اسناد و ایفای تعهد برای بازپرداخت اقساط و اعلام رضایت و پذیرش ضوابط اعلامی دولت به صورت غیرحضوری. اگر راهکار اول را بخواهیم اجرا کنیم، با فاجعه ملی مواجه خواهیم شد و 25 میلیون سرپرست خانوار را در شرایطی که تلاش بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، باید راهی شعبات بانک ها کنیم. 

میرزایی درباره راهکار دوم اظهار داشت:در این روش سرپرست خانوار به صورت غیرحضوری احراز هویت می شوند و با کمترین زمان ممکن و در دسترس ترین ابزار که ارسال یک پیامک حاوی کد ملی از طریق سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است، رضایت را از سرپرست خانوار دریافت کرده ایم. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره تکلیف افرادی که در یک خانواده یارانه خود را از هم جدا کرده اند چیست؟ آیا به هر نفر وام یک میلیون تومانی تعلق می گیرد یا اینکه جداسازی یارانه با سرپرست بودن خانوار تفاوت حقوقی دارد، گفت:افرادی که یارانه خود را جدا کرده اند و حتی اولین یارانه را هم دریافت نکرده اند، می توانند با سیم کارتی که به نام سرپرست است، کد ملی خود را به 6369 پیامک کنند و مشمول دریافت این وام شوند. 

سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی تاکید کرد:به هر خانواری که در سازمان هدفمندی یارانه ها به عنوان یک خانوار یارانه بگیر ثبت شده است، مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد که نقدی بوده و قابل برداشت است. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا زنان بدسرپرست هم شامل این طرح هستند؟ چرا که ممکن است همسران شان هم جداگانه اقدام به گرفتن وام نمایند؟ اظهار داشت:زنان سرپرست خانوار، در صورتی که در لیست یارانه بگیران باشند، مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

انتهای پیام/م

رفع ابهامات از وام یک میلیون تومانی

2.52
این مطلب مفید بود ؟11
برچسب : یارانه نقدی
وبگردی