جوان نابینا که در کمال ناباوری موج سواری می کند
درکو رابلو جوان نابینایی است که در کمال تعجب موج سواری می کند، او که در بدو تولد نابینا شده است به خاطر علاقه خود و آرزوی پدرش به سمت موج سواری آمده و بسیار موفق است.

جوان نابینایی که موج سواری می کند

موج سواری از ورزش های هیجان انگیز و نشاط آور است و در عین حال بسیار مشکل است و دل و جرات خاص خود را می خواهد. آیا به نظر شما باورکردنی است که یک جوان 23 ساله نابینا به صورت حرفه ای موج سواری کند؟

بله درکو بسیار توانمند است و با اینکه نمی تواند ببیند با انگیزه فراوان و اعتماد به نفس به سمت این ورزش آمده است و موفق هم شده است.

حتی پیش از تولد درکو رابلو، پدرش آرزو داشت او یک موج سوار شود و حتی به یاد « درکو هو » (نخستین موج سوار اهل هاوایی که در رقابت های بین المللی شرکت کرد) نام پسرش را درکو گذاشت. هرچند درکو در بدو تولد به دلیل فشار چشم بالا بینایی اش را از دست داد و رویای پدرش باید به فراموشی سپرده می شد.

جوان نابینایی که موج سواری می کند

خود این جوان برزیلی هم همیشه می خواست موج سواری کند؛ بنابراین وقتی در 17 سالگی از آرزوی پدرش باخبر شد، تصمیم گرفت آن را محقق کند.

جوان نابینا که در کمال ناباوری موج سواری می کند

درکو که اکنون 23 سال دارد، می گوید:نخستین بار پدرم مرا تشویق و در اولین تجربه همراهی ام کرد. ما صبح زود به دریا رفتیم. به علاوه او مرا در یک دوره ی آموزش موج سواری هم ثبت نام کرد. خودم هم با دوستانم زیاد تمرین می کردم. آن ها هم همیشه مرا عضوی از خودشان می دانستند. من برای موج سواری به صدای امواج گوش می دهم. هر موجی صدای متفاوتی ایجاد می کند؛ بنابراین می توانم تصمیم بگیرم که روی تخته به سوی کدام موج حرکت کنم. شما هم اگر رؤیایی دارید باید خودتان را باور کنید در غیر این صورت از پس عملی کردن آن بر نخواهید آمد. من معتقدم خداوند به همه ما حواس قوی داده است. پس با اشتیاق و پشتکار از آن ها استفاده کنید.

موج سواری جوان نابینای برزیلی

جوان نابینا موج سواریحرفه ای انجام می دهد

موج سواری ، جوان نابینا که در کمال ناباوری موج سواری می کند + تصاویر

3.67
این مطلب مفید بود ؟52
برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان -/ ن.م
وبگردی