اثرات سیگار بر جنین
اثرات سیگار بر جنین بر کسی پوشیده نیست اما بررسی های جدید نشان می دهد دود سیگار مادران باردار موجب تحریک سیستم عصبی جنین می شود و مشکلات بدی را برای او به وجود می آورد.

اثرات سیگار بر جنین بسیار خطرناک است

تماس با دود سیگار در دوران بارداری اثرات سوء روی رشد سیستم عصبی جنین بر جای می گذارد. سیگار کشیدن می تواند موجب بروز مشکلاتی بلندمدت برای کودکتان شود. سیگار کشیدن در دوران بارداری می تواند موجب به دنیا آمدن نوزاد کم وزن، زایمان زودرس، یا حتی مرگ نوزاد شود.
سیگار کشیدن در دوران بارداری ، علت 20 تا 30 درصد از به دنیا آمدن نوزاد با وزن کم، 14 درصد از زایمان های زودرس و 10 درصد از مرگ و میر نوزادان تخمین زده شده است.

نوزادانی که به واسطه تماس مادر با دود سیگار در دوران بارداری در معرض نیکوتین قرار می گیرند با مشکلات عصبی چون واکنش های حسی، فیزیولوژیکی، حرکتی و تمرکزی ضعیف مواجه می شوند.

اثرات سیگار بر جنین بسیار خطرناک است

این حقیقت که سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری یا قبل از آن چه تاثیرات منفی بر جنین می گذارد بر کسی پوشیده نیست اما برخی افراد این موضوع را جدی نمی گیرند.

 این تصاویر که طی سونوگرافی از جنین مادرانی گرفته شده است که سیگار می کشیدند به خوبی نشان می دهد سیگار با جنین چه می کند

 گفته می شود سیگار کشیدن مادر باعث می شد دهان جنین بیشتر تکان بخورد تا حدی که حرکت کند و ممکن است لب شکری شود یا بیشتر دست خود را به سمت صورتش بیاورد و آن را لمس کند.

تصاویر وحشتناک از اثرات سیگار بر جنین 

محققان علت این حرکت غیرعادی جنین را اختلال در عملکرد سیستم عصبی مرکزی او می دانند. این سیستم حرکات و واکنش های فیزیکی کلی بدن جنین به خصوص حرکات صورت را کنترل می کند.

 سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری عملکرد سیستم عصبی جنین را با مشکلاتی روبه رو می کند که در این تصاویر به خوبی قابل مشاهده است. یافته های مطالعاتی که وضعیت جنین را در زنان باردار سالم و سیگاری بررسی کرد نشان داد نیکوتین چند برابر بیشتر از عواملی همچون فشار روحی و افسردگی می تواند سلامتی جنین را تحت تاثیر قرار دهد.

 این تصاویر از جنین هایی گرفته شده است که مادرانشان در دوران بارداری دخانیات استعمال می کردند و یا در معرض دود سیگار بوده اند در بین هفته های 24 و 36 بارداری گرفته شده است.

 این جنین ها در ابتدای بارداری کاملا سالم بودند اما با گذشت چند هفته کم کم این مشکلات در آن ها بروز کرد.

عکس های ناراحت کننده از اثرات سیگار بر جنین

4.744
این مطلب مفید بود ؟413
برگرفته از جام جم نیوز -/ ن.م
وبگردی