تولد عجیب
کوسه ی ماده ی تنها که از نوعی منقرض شده باقی مانده بود با تخم گذاری موجب شگفتی شد. تولد عجیب اگر با موفقیت انجام شود پدیده ای باور نکردنی خواهد بود.

تولدی عجیب از کوسه ماده بعد از 2 سال تنهایی

کوسه ی ماده ای که در دو سال گذشته با هیچ کوسه ی نر دیگری در ارتباط نبوده است بکرزایی کرد. این کوسه یکی از تنها بازماندگان تقریبا منقرض شده ی خودش است که در مرکز تحقیقات نگهداری می شده است. اگر نوزادان با موفقیت متولد شوند ، دو کوسه با خلقتی عجیب و ماورا طبیعی خواهند بود.او به زودی صاحب دو دختر می شود.

تخم گذاری کوسه ماده تنها

تخم گذاری کوسه ماده تنها و تولد عجیب

 تخم های بارور که در تصویر مشاهده می کنید با عنوان پدیده ی جدید به نام " تولد از باکره" شناخته شده اند که به تازگی در کوسه های بارور دیده شده است.

 دکتر گوک مسئول پژوهشکده مونیخ در این رابطه گفت :این پدیده را " بکرزایی" می نامند که تا قبل از سال 2008 در میان کوسه ها شناخته نشده بود و هیچ گزارشی مبنی بر این پدیده از این حیوانات آب زی نداشتیم.

 تولد عجیب

 تولد عجیب نوزاد کوسه ماده با پدیده ی بکرزایی

بکرزایی چیست که منجر به تولد عجیب می شود؟

بکرزایی در هر جاندار ، اعم از اینکه تک جنسی باشد یا هرمافرودیت ، بسیار اتفاق می افتد البته زمانی که نتوانند جفت مناسبی پیدا کنند. بیشتر چنین گامتهای ناموفقی پس از اندک زمانی متلاشی می شوند. اما در موارد استثنایی ، گامتهای منفرد می توانند رشد کنند و افراد بالغ طبیعی بوجود آورند. این پدیده را بکرزایی (Parthenogenesis) گویند. از آنجا که هیچ جاندار نری در این نوع تولید مثل شرکت ندارد تا ماده ژنتیک خود را به اشتراک بگذارد، فرزندان حاصل کاملا شبیه مادر هستند و در واقع یک کلون هستند. در طبیعت کلونها در نتیجه تولید مثل غیر جنسی پدید می آیند. بکرزایی ، شکل ویژه ای از کلون کردن است که به انواع تولید مثل تعلق دارد.

تولد عجیب ، تولد عجیب و بکرزایی کوسه ی ماده ای که 2 سال تنها بود + عکس

4.218
این مطلب مفید بود ؟153
منبع : نمناک /ن
برچسب : کوسه
وبگردی