نکاتی برای حفظ سلامتی

نکاتی برای حفظ سلامتی - سری 15

کد مطلب : 26855زمان مطالعه : 4 دقیقه
سایت نمناک روزانه برای شما نکاتی را بیان می کند که با رعایت کردن آنها می توانید تندرست و سالم باشید - سری پانزدهم این نکات را بخوانید.

نکات مهم برای سلامتی بدن

اشعه خورشید منبع اصلی دریافت ویتامین D برای بدن به شمار می رود و کمبود این ویتامین در دختران منجر به چاقی و کوتاهی قد آنان می شود


زمانی که احساس گرما می کنید، آب سرد ننوشید، زیرا این آب سبب التهاب غشایی داخلی معده و حلق می شود.


برای برطرف کردن پُف زیر چشم هایتان
در یک کاسه کمی آب خنک ریخته و چند قطره روغن ویتامین E به آن اضافه کرده و خوب مخلوطشان کنید. دو تکه پنبه را در این مخلوط خیس کرده و برای 20 دقیقه روی چشم هایتان بگذارید


نور آزاد شده از صفحه تلفن های همراه باعث فرستادن پیام هایی به ذهن ما می شود که ذهن ما را فعال نگاه می دارد و باعث می شود تا دستور آزادسازی مواد شیمیایی به هنگام خواب در بدن به تعویق بیفتد و برای خواب ما مشکل آفرین می شود. اگر می خواهید شب ها راحت و آسوده بخوابید تلفن همراه خود را در اتاق دیگری و دور از دسترس خود قرار دهید.


روشن شدن موها و نه سفیدی آنها به علت تماس مستمر موها با نور آفتاب، کم خونی ناشی از فقرآهن، فقر ویتامین12 B و درمان با اینترفرون اتفاق می افتد و با رفع این عوامل و مشکلات، موها به رنگ قبلی برمی گردند.


چاقی بزرگترین سوتغذیه قرن است


خوردن 5 نوع میوه و سبزیجات در روز باعث سلامتی و تندرستی شما می شود


در هوای آلوده پیاز زیاد بخورید/پیاز برای پوست، موهای سر، کلیه ها و مثانه مفید است و علاوه بر اینکه محرک قلب است، باکتری کش است و سنگ کلیه را خرد می کند/پیاز خام برای رفع ناراحتی های ناشی از آشامیدن آب های مختلف در هنگام مسافرت و جلوگیری از ناراحتی های ناشی از هوای آلوده، مفید است


کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.‎


از قرار دادن مسواک در دستشویی خودداری کنید. زیرا میکروب‎ها به علت رطوبت بالای این وسایل در پرز مسواک لانه کرده و موجب بیماری‎های دهان و دندان می‎شوند.


عوارض کفش پاشنه بلند
1- کمر درد
2- فشار پا
3- راه رفتن نامتعادل
4- بیماری های ستون فقرات
5- فرورفتگی ناخن های پا


سوپ جو ترکیب کاملی از پروتئین،کربوهیدرات،مواد معدنی و ویتامین هاست که خوردن آن در ماه رمضان علاوه بر تأمین نیاز غذایی بدن جلوی یبوست را هم می گیرد
سوپ جو حاوی مواد مختلفی از جمله جو، هویج، گوجه فرنگی و انواع سبزی است و هر یک می تواند تأمین کننده بخش زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی، املاح و نیازهای بدن باشد.


اگر از بی خوابی رنج می برید و شب ها نمی توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید، متخصصان تغذیه توصیه می کنند یکی دو ساعت قبل از خواب چند دانه نارنگی میل کنید.


خوراکی های بنفش حاوی «پروآنتی سیانیدین» یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها هستند. این ترکیب ها مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان های رایج زنان می شوند. از طرفی مصرف این خوراکی ها مانع رسوب چربی در دیواره رگ ها شده و به این ترتیب خطر بروز سکته قلبی و مغزی کاهش می یابد

گیلاس،توت فرنگی و آلوی ساه از منابع آن هستند


پوست خیار محتوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها، فیبر غیرمحلول و پتاسیم موجود در خود خیار است. پوست خیار همچنین محتوی بیشتر «ویتامین کا» موجود در خیار است. پس دفعه آینده خواستید سالاد درست کنید پوست خیار را نکنید.


در آوردن کفش ها به کاهش فشار عصبی کمک می کند

ورزش و تندرستی

نکات مهم سلامتی بدن


قبل و بعد از هر وعده ی غذایی تان یک لیوان آب بنوشید. بجای نوشیدن نوشابه به نوشیدن آب روی بیاورید. فقط از این طریق خودتان را از 3 تا 7 کیلو اضافه وزن در هر سال بیمه می کنید. همچنین نوشیدن آب باعث خواهد شد بیشتر احساس سیری کنید و جلوی شما را از حمله ور شدن به وعده های سنگین غذایی می گیرد


آنتی اکسیدان های موجود در جعفری باعث کاهش آسیب های رادیکال های آزاد می شود که باعث ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شوند. این سبزی معطر همچنین به کاهش خطر سکته ی مغزی نیز کمک می کند


آیا می دانید سرعت سفید شدن مو در سیگاری ها،چهار برابر افراد غیر سیگاری است


به غیر از کسانی که به دلایل خاص پزشکی مجبور به حذف یا کم کردن مصرف بعضی مواد غذایی هستند، دلیلی ندارد کسی کربوهیدرات ها را برای همیشه از رژیم خود حذف کند. تنها مغز شما به 130 گرم کربوهیدرات در طول روز نیاز دارد و گذشته از این، مصرف آنها برای ساخت سروتونین که خلق و خو و تعادل وزن را کنترل می کند، در بدن ضروری است.


نکاتی برای رژیم لاغری :
-همیشه صبحانه بخورید
-فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید
-قفسه ها را از اقلام چاق کننده پاک کنید
-آهسته وزن کم کنید
-یادداشت غذایی روزانه داشته باشید
-به اندازه کافی بخوابید


قدرت چای سبز در افزایش میزان سوخت و ساز بدن و کمک به کم کردن وزن، ثابت شده است که می توانید آن را به صورت سرد و یا گرم به همراه مقداری عسل یا شیرین کننده دیگر که قند کمی دارد، بنوشید.


گرما دشمن اصلی ویتامین ها است. هرچه گرما تند و طولانی مدت باشد ویتامین های بیشتری از بین می رود. ویتامین C و ویتامین B1 در برابر گرما حساس تر هستند. اجازه ندهید مدت طولانی غذاهایتان روی شعله ی ملایم باشد و از چند بار گرم کردن آن ها بپرهیزید.


تحقیقات نشان داده است نوشیدن روزانه سه وعده چای که دارای ترکیبات پلی فنول می باشد ، برای بهبود اگزمای خفیف ، خارش و علائم قبیل آن نقشی قابل توجه دارد.


نارنگی حاوی مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت عضلانی، دستگاه گوارش و سیستم عصبی موثر است.
نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است.

نکاتی برای حفظ سلامتی - سری 15

4.614
این مطلب مفید بود ؟131
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک - /م
وبگردی