سیروس قهرمانی

درگذشت “سیروس قهرمانی” اولین پهلوان ایران + تصاویر

تاریخ انتشار : 26 بهمن 1394کد مطلب : 27017زمان مطالعه : 2 دقیقه
“سیروس قهرمانی” اولین پهلوان ایرانی که بیش از 60 سال شیرهای درنده را رام می کرد،سرانجام در سن 78 سالگی به علت عارضه قلبی درگذشت.

 درگذشت سیروس قهرمانی رستم قرن بیستم

سیروس قهرمانی معرکه گیری بود که در سال های 1330 تا 1340 با انجام حرکات محیرالعقول در شیراز به شهرت رسیده بود در سن 78 سالگی به کام مرگ فرو رفت،

قهرمانی اولین پهلوان ایرانی بود که توانست شیرهای درنده را رام کند و آنها را به نمایش در اورد,و به همین سبب شهرت جهانی پیدا کرد تا جایی که آوازه او به کشورهای دیگر رسید و با اجرای نمایش های مهیج نفس را در سینه تماشاچیان حبس می کرد و علاقه مندان را از همه جا برای دیدن نمایش هایش به شیراز می کشاند.

وی با سفر به هندوستان از خانم گاندی دو فیل هدیه گرفت و پس از نمایش در پاکستان، کویت و... چندین قلاده شیر و بیش از 40میمون سوغات اورد.

سیروس قهرمانی

رستم قرن بیستم علاوه بر مبارزه و نمایش با شیرها و قدرت نمایی با فیل ها به پاره کردن زنجیر و سینی های فلزی هم می پرداخت و به علاوه ان مهارت خاصی در نگه داری چندین خودرو درحال حرکت با دستهایش را داشت، وی حتی چندین بارهم کامیون های سنگین را از روی بدنش عبور داده است.

سیروس قهرمانی

سیروس قهرمانی پهلوانی بود که بدلیل مساعدتهای مالی به نیازمندان و مشارکت در ازادی زندانیان غیر عمد در بین مردم محبوبیت پیدا کرد و همیشه سیرک های او مملو از جمعیت بود.

سیروس قهرمانی

قهرمانی 300هکتار زمین داشت که 20هکتارش را به باغ وحشی برای نگهداری بیش از 100قلاده شیر و حیوانان گوناگون اختصاص داده بود و بخش اعظمی از زمین ها را برای ساخت بیمارستان انتقال خون و نهضت سوادآموزی وقف کرد.

سیروس قهرمانی

یادگاران این پهلوان بزرگ 9دختر و دو پسر هستند که پسرها هم ادامه دهنده راه این قهرمان ارزشمندند.

سیروس قهرمانی

افتاب عمر این پهلوان بلند آوازه شیرازی پس از 78 سال خودنمایی در پسین یکشنبه 25بهمن ماه غروب کرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

درگذشت سیروس قهرمانی اولین پهلوان ایران + تصاویر

4.9110
این مطلب مفید بود ؟1073
برگرفته از جام جم آنلاین - / ل
وبگردی