مهران احمدی
مهران احمدی بازیگر توانمند کشورمان که با فیلم نفس در جشنواره فجر امسال حضور داشت از علت سیمرغ نگرفتنش گفت.

علت سیمرغ نگرفتن مهران احمدی

مهران احمدی بازیگر شیار 143 با ادعایی عجیب عنوان کرد: یقین پیدا کردم به من سیمرغ نمی دهند. 

مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شباهت ها و تفاوت های دو فیلم «شیار 143» و «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار که در هر دوی آن ها نقش آفرینی کرده گفت:قطعا تمایزات و شباهت هایی وجود دارد؛ اما شباهت های آن به صداقت، سادگی و نوع رئالیته ای که در ساختار هر دوی آنها وجود دارد ربط پیدا می کند و من این نوع فیلم ها را دوست دارم، اما بزرگترین وجه تمایز متفاوت بودن نوع روایت آن هاست.

مهران احمدی در فیلم شیار 143

 
وی افزود:چون ساختار دو فیلم «شیار 143» و «نفس» با هم فرق دارد، نمی توان آن ها را با هم مقایسه کرد. در نتیجه هیچکدام بر یکدیگر برتری ندارند و در راستای ساختار خودشان قضاوت می شوند؛ اما در کل «نفس» را بیشتر دوست دارم.
 
وی در مورد دلیل انتخابش برای بازی در فیلم «نفس» عنوان کرد:در ابتدا لطف خانم آبیار و دوستان باعث همکاری شد و دوم اینکه تجربه خوب ما در فیلم «شیار 143» باعث شد تا تجربه های بعدی را نیز با هم انجام دهیم. در کل و در فیلم «نفس» ارتباطی که باید بین کارگردان و بازیگر اتفاق بیفتد به خوبی در فیلم دیده می شود و این همکاری شکل نزدیک تری به خود گرفت.
مهران احمدی در فیلم نفس
 
این بازیگر درباره اهمیت گرفتن سیمرغ از جشنواره فیلم فجر گفت:زمانی که از سیمرغ حرف می زنید، خنده ام می گیرد و مطمئنم به من نمی دهند. از طرفی چند نفر آدم قابل اعتماد در گوشی به من گفتند سیمرغ را به تو نمی دهند. من دروغ بلد نیستم و اولین باری است که این حرف را می زنم به آنها گفتم چرا؟ گفتند نمی دهند دیگر. به این جهت شد که یقین پیدا کردم به من سیمرغ نمی دهند.
 
مهران احمدی
 
احمدی حضور بازیگر چهره در کمک به فروش فیلم ها را این گونه تحلیل کرد:قطعا بی تأثیر نیست؛ اما در سینمای امروز ما و مقوله مخاطب و گیشه، فقط بازیگر موثر نخواهد بود و به طور قطع به فیلم خوب برمی گردد. البته دو نوع دسته بندی برای فیلم ها وجود دارد. یک نوع از آثار مخاطب عام دارند؛ اما نوع دیگری از مخاطب هستند که فیلم های با اصالت سینمایی را دوست دارند و برای دیدن آن ها به سینماها خواهند رفت. این نمونه مخاطب اصلا نگاه نمی کند که مهران احمدی یا هر بازیگر دیگری در فیلم مورد نظر نقش آفرینی کرده است؛ بلکه باورپذیری، همذات پنداری و کیفیت بالا و ساختار خاص سینمایی آن را در نظر می گیرند.

رازی که مهران احمدی برای اولین بار از سیمرغ فاش کرد

3.36
این مطلب مفید بود ؟42
برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان -/ ک
برچسب : مهران احمدی
وبگردی