بیکاری در محل کار
اگر می خواهید زمان بیکاری را به خوبی بگذرانید، از آن برای بالابردن اطلاعات خود استفاده کنید. مقاله و مطلب بخوانید. در مورد هر چه که دوست دارید بیشتر بدانید، جستجو و مطالعه کنید.

پر کردن اوقات بیکاری در محل کار

در بسیاری از محیط های کاری، فصل ها یا ماه هایی هستند که ممکن است وظایف شما کم شود یا زمان های خالی بیشتری داشته باشید. در این مواقع احتمالاً به این فکر می کنید که چه کاری انجام دهید که زمان برایتان زودتر سپری شود. اما در ادامه این مطلب 5 پیشنهاد برای شما داریم که می توانید در این زمان های مُرده آنها را انجام دهید.

برای جانشین احتمالی خود برنامه های کاری خود را بنویسید
اگر به هر دلیلی یک روز نتوانید خود را به محل کار برسانید، چه اتفاقی می افتد؟ برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، بهتر است شرکت یا سازمان شما، بداند که دقیقا چه کاری را چگونه انجام می داده اید.
این برنامه در واقع توضیحی از کار شما را شامل می شود. سعی کنید این کار را ماهیانه انجام دهید و کارهایی که تمام شده اند را از این برنامه خارج کنید. اگر این برنامه را تا الان تهیه نکرده اید، الان این کار را انجام دهید. باور کنید وقتی کار خود را ترک می کنید، زندگی برای شما آسان تر می شود و البته رئیس تان نیز عاشق کارکردن و حُسن وظیفه شما خواهد شد. اگر این برنامه را دارید، آن را به روز کنید. به روز رسانی این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است و از به وجود آمدن اشتباهات در کار جلوگیری خواهد کرد.

محل کار

استفاده از اوقات بیکاری در محل کار


ایمیل ها را سازماندهی کنید
حتی اگر تمام ایمیل های خود را در بایگانی نگه داری می کنید باز هم نیاز است که بعضی از آن ها را در کامپیوتر خود برای استفاده های بعدی ذخیره و برخی را پاک نمایید. ایمیل هایی که مورد احتیاج است را ذخیره کنید. تمامی جواب هایی که در پروژه های مختلف دریافت کرده اید را به همراه تمام ایمیل های مهم، نگه دارید.حتی به ایمیل هایی که قبلا آن ها را در گروه “بعداً چک شود”، دسته بندی کرده اید نیز سر بزنید. قرار نیست مرور دوباره این ایمیل ها سال آینده باشد. شاید همین حالا نیز وقت مناسبی برای بررسی آنها به نظر برسد.

با همکاران و یا مشتریان خود تماس بگیرید

در زمان هایی که وقت آزاد دارید تلفن را بردارید و با مشتریان و سرمایه گذاران تماس برقرار کنید. با یک صحبت کوچک شروع کنید و سپس موضوع را به سمت اینکه در مورد همکاری با شما چه فکری می کنند و یا موضوعی که تا پیش از آن مورد بحث بوده است، پیش ببرید. با این کار اعتماد، روحیه همکاری و روابط را محکم تر خواهید کرد. البته توجه کنید شخصیت کسانی که با آن ها تماس می گیرید جوری باشد که از تماس تلفنی ناراحت نشوند و همینطور زمان مناسبی را انتخاب کرده باشید. ممکن است تماس با دیگران بدون اطلاع قبلی و در زمان نامناسب باعث تسریع گذر زمان برای شما شود، اما شاید عاملی برای هدر رفتن زمان آنها شود. در این صورت نتیجه نهایی، معکوس خواهد بود!

مطالعه

پرکردن اوقات بیکاری در محل کار با مطالعه

مطالعه داشته باشید
اگر می خواهید زمان را به خوبی بگذرانید، از آن برای بالابردن اطلاعات خود استفاده کنید. مقاله و مطلب بخوانید. در مورد هر چه که دوست دارید بیشتر بدانید، جستجو و مطالعه کنید. در جریان آخرین مطالبی که مربوط به کار شماست، قرار بگیرید. با همیشه اطلاع داشتن و یادگرفتن، اعتبار خود را در سازمان افزایش داده اید و همینطور موقعیت های کاری بهتری را پیش رو خواهید داشت.

زمان های بیکاری در محل کار را چگونه سپری کنیم؟

1.916
این مطلب مفید بود ؟610
برگرفته از salemzi.com
وبگردی