راهنمای تعویض پلاک
اگر تصمیم به گرفتن نوبت اینترنتی برای تعویض پلاک خودرو و سایر وسایلنقلیه دارید، در این گزارش با راهنمای قدم به قدم دریافت نوبت “تعویض پلاک” آشنا خواهید شد.

چگونه نوبت اینترنتی برای تعویض پلاک بگیریم؟

تعویض پلاک در چند وقت اخیر بصورت حضوری بود و این به نحوی که شما می توانستید به شعب در طی بازه زمانی مشخص مراجعه کنید و درخواست خود را با ارائه مدارک مورد نیاز ثبت کنید. اما بعد از شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان کرونا در سرتاسر کشور، تصمیم بر این شد تا شعب تعویض پلاک فرآیند کاری خود را تغییر بدهند و بصورت اینترنتی به مراجعین خود نوبت بدهند که هم تعداد مراجعه کنترل شده تر خواهد بود و هم از همهمه و شلوغی و انتشار ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

از این رو اگر شما تصمیم به تعویض پلاک، احراز هویت محل سکونت، سند مالکیت المثنی، فک رهن، اصلاح مشخصات، پلاک المثنی و... دارید، باید بصورت اینترنتی در سامانه نوبت دهی تعویض پلاک نوبت بگیرید و سپس در روز و زمان مشخص شده، به شعب تعویض پلاکی که خودتان مشخص کرده اید، حاضر شوید و درخواست مدنظر را ثبت کنید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از نمناک قصد داریم شما را بصورت قدم به قدم با راهنمای نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی آشنا سازیم. همراه ما باشید.

در قدم اول باید وارد سامانه نوبت دهی مراکز تعویض پلاک شوید.

قدم دوم؛ از قسمت بالا سمت چپ که در تصویر ذیل مشخص شده است، باید گزینه ثبت نام کاربران را انتخاب کنید. همچنین اگر از قبل در این سامانه حساب کاربری خود را ایجاد نموده اید، باید گزینه ورود را انتخاب کنید.

تعویض پلاک

قدم سوم؛ در این مرحله باید شماره تلفن خود را به همراه شماره امنیتی را وارد کنید و سپس عضویت را بفشارید.

گرفتن نوبت تعویض پلاک

قدم چهارم؛ کد تائید برای سیم کارت شما ارسال خواهد شد. آنرا در این بخش وارد کنید و سپس بر روی عضویت کلیک کنید.

حساب تعویض پلاک

قدم پنجم؛ هم اکنون باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، رمز عبور و کد امنیتی را وارد کنید و سپس گزینه تکمیل عضویت را بفشارید.

درخواست نوبت تعویض پلاک

قدم ششم؛ اینک حساب کاربری شما ایجاد شده است و وارد پنل شخصی خود در سامانه تعویض پلاک شده اید.

دریافت نوبت تعویض پلاک

قدم هفتم؛ در میان گزینه های منو اصلی این سامانه، می بایست گزینه صفحه نخست را طبق تصویر ذیل انتخاب کنید.

نوبت دهی تعویض پلاک

قدم هشتم؛ استان، شهر، نوع خدمات و نوع وسیله نقلیه را باید با انتخاب هر یک از گزینه های موجود، انتخاب نمائید و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

نوبت دهی تعویض پلاک

قدم نهم؛ وارد پنجره جدیدی خواهید شد که در این بخش می توانید از بخش اول، یعنی بخش فیلتر، فیلترهای جدیدی شامل استان، شهرستان، خدمات و وسیله نقلیه را به جستجو خود اضافه کنید. سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید.

دریافت نوبت تعویض پلاک

قدم دهم؛ لیست مراکز تعویض پلاک در انتهای صفحه به شما نمایش داده است که بر اساس موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارید، نزدیک ترین مرکز را انتخاب کنید. اما برای ثبت نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک باید بر روی گزینه دریافت نوبت که در هر مرکز قرار گرفته است کلیک کنید.

تعویض پلاک اینترنتی

قدم یازدهمم؛ روز مدنظر را از میان گزینه های سبز رنگ انتخاب کنید.

تعویض پلاک اینترنتی

قدم دوازدهم؛ ساعت مدنظر را انتخاب کنید.

گرفتن نوبت تعویض پلاک

قدم سیزدهم؛ نوع پلاک و شماره پلاک را بصورت دقیق وارد کنید. در قسمت پائین، شرایط و مدارک لازم برای شما نمایش داده شده اند که باید تمام آنها را به همراه داشته باشید و به مرکز تعویض پلاک تحویل دهید. در صورت مطالعه این بخش، باید تیک گزینه مشخص شده در تصویر را فعال کنید و سپس گزینه ثبت نوبت را انتخاب کنید.

نوبت تعویض پلاک

قدم چهاردهم؛ نوبت دهی شما با موفقیت انجام شد که توصیه می شود گزینه چاپ رسید نوبت را انتخاب کنید و نوبت را با استفاده از دستگاه پرینتر، پرینت کنید و به همراه داشته باشید. همچنین اینک پیامکی را از طریق این سامانه دریافت خواهید کرد که شامل اطلاعات اصلی نوبت شما در مرکز مشخص شده می باشد.

تعویض پلاک ، راهنمای جامع نوبت دهی آنلاین تعویض پلاک

4.225
این مطلب مفید بود ؟214
منبع : بخش خبری نمناک/ف.ن
برچسب : پلاک خودرو
وبگردی