خواب دیدن زنان در بارداری
زنان باردار در این دوران خواب های عجیبی را تجربه می کنند و مدام به دنبال تفسیر خواب و کابوس های شبانه خود هستند.با رایج ترین رویاها و کابوسهای دوران بارداری آشنا شوید.

 کابوس مشترک زنان باردار و تفسیر هر یک

خواب زنان باردار گاهی دچار اختلال می شود که بسته به سیتم بدنی و شرایط روحی آنها متغییر است . کابوس بخشی از این اختلالات است که برای تمام زنان دنیا آن هم در برخی موارد کاملا به طور مشابه رخ می دهد. در دوران بارداری دیدن کابوس های عجیب و ترسناک معمول است طوری که گاهی مادران را با عرق سرد از خواب بیدار می کند.روانشناسان بالینی بیان می کنند از آنجا که تغییرات هورمونی خواب را مختل می کنند، رویاها می تواند آزاردهنده و به یاد ماندنی به خاطر بیداری های مکرر باشد.به خاطر همه تغییرات و اعمال فشار بر زنان در دوران بارداری، محتوای رویا نیز بیشتر عجیب و غریب می شود. در این بخش از بارداری و نوزاد در نمناک چند مورد از رایج ترین رویاهای دوران بارداری را مطالعه کنید.

خواب دیدن زنان باردار

خواب آب:

رویاها فقط برای ما اتفاق نمی افتد، بلکه ما آن ها را ایجاد می کنیم.رویای آب به ویژه در طول سه ماهه اول چون کیسه آمنیوتیک با مایع پر می شود، شایع است.

روانشناسان بیان می کنند:" هر زمانی که ما رویایی در مورد مایعات و آب داریم معمولا احساسات انسان است که به شکل آب دیده می شود.اگر آب کثیف و یا تیره است، احتمالا به این معنی است که مطمئن نیستید چه احساسی نسبت به بچه دار شدن دارید. به طور مشابه، یک رویا در مورد موج سونامی که خارج از ساحل معلق است به این معنی است که یک تغییر احساسی در زندگی شما رخ می دهد.

خواب های مربوط به جنسیت کودک : 

بیایید این را کنار بگذاریم:رویاها، گوی های بلورین نیستند که به مادران جنسیت فرزندش را بگویند ؛ فکر کردن درباره جنسیت اساسا نشان می دهد که شما در مورد مسائل جنسیتی فکر می کنید.

خواب هایی در مورد بسته شدن نطفه:

در آغاز بارداری، خواب ها ممکن است در مورد بسته شدن نطفه باشد . در سه ماهه اول، نوزادان ممکن است شبیه حیوانات کوچکی که در طول دوره بارداری رشد می کنند، نشان داده شوند. به گونه ای که می توانید تقریبا به عنوان یک ارزش تکاملی به آن نگاه کنید، زیرا بارداری نه ماه زمانی است که یکی از گونه ها آماده محافظت و مراقبت از فرزندان خود می شود که در حال به دنیا آمدن است."

خواب های مربوط به تولد :

هنگامی که یک زن در سه ماهه سوم خود وارد می شود، ممکن است رویاهای بیشتری در مورد زایمان و تولد واقعی داشته باشد حتی اگر رویاها، تفاسیر  و تعبیر غیر واقعی یا مریضی باشند (مثل زایمان در فضای عمومی و دیدن اعضای بدن نوزاد که از زیر لباس بیرون می آیند). این تصویر ذهنی می تواند نشان دهد که یک زن نگران از دست دادن کنترل یا چیزهایی است که طبق برنامه پیش نمی رود. اما آن ها می توانند نشانه این باشند که او هیجان زده است تا بچه اش را ببیند.

خواب دیدن زنان باردار

خواب های مربوط به زایمان حیوانات و یا اشیا بی جان :

درک کردن در مورد زایمان بچه گربه ها یا حتی یک مسواک اصلا عجیب نیست. این یک گرایش طولانی مدت در رویاهای دوران بارداری است . به نظر می رسد این فکرکاملا بدیهی یا نمادی از کودک باشد، اما بیشتر مردم آن را درک نمی کنند." آن ها واقعا فکر می کنند خواب دیدن حیوان بد و پیش بینی کننده اتفاق وحشتناکی است که رخ خواهد داد، در حالی که این یک آمادگی داخلی برای پرورش و مسئولیت های بارداری است.

خواب هایی درباره گرفتار شدن :

زنان حتی ممکن است  خواب به دام افتادن یا غرق شدن در آب را داشته باشند، که راهی برای مادر باردار است تا با نوزادش که در رحم گیر افتاده است، آشنا شود

هم چنین می تواند این باشد که شما وقتی به مادر می شوید آزادی خود را از دست می دهید. با این وجود، شما یک فرد وابسته دارید که باید به مدت 18 یا چند سال از آن حمایت کنید این تولد زندگی شما را تغییر می دهد.

فراموش کردن خواب های کودک :

اضطراب ناشی از بارداری می تواند باعث شود که زنان بدترین سناریوها را تصور کنند به طور تصادفی کودک را بدون مراقبت رها کردن این یک ترس طبیعی است و می تواند نتیجه افزایش مسئولیت والدینی باشد که با پدر و مادر شدن همراه است.

نیلسن بیان کرد:"من همیشه زنان را تشویق می کنم تا این رویاها را در سطح عاطفی تفسیر کنند، نه سطح محتوا".

کابوس ها در مورد آسیب فیزیکی به شما یا کودک :

هر فردی که از یک دوره عدم قطعیت، ترس یا تغییر می گذرد، می تواند کابوس ببیند، اما رویاهای ناخوشایند یا ترسناک در طول دوران بارداری شکل خاصی به خود می گیرند. زنان اغلب خواب می بینند که زندگی یا زندگی نوزاد خود را در شرایط حاد به خطر بیندازند.بسیاری از اوقات، بعد از اینکه مادران باردار با وحشت بیدار می شوند، می توانند نگرانی های خاصی را به خاطربیاورند.

برخی روانشناسان بر این باورند که خواب های دوران بارداری طبیعی و نشان از افسردگی پس از زایمان است به همین سبب بهتر است بیشتر مراقب خانم ها در دوران بارداری و پس از آن باشیم .

خواب دیدن زنان باردار

علت های کابوس در دوران بارداری :

1. اضطراب:

بارداری می تواند اضطرابی بی پایان باشد این را با تغییرات فیزیکی و احساسی که تجربه می کنید، ترکیب کنید نمی توانید به آن ها کمک کنید اما علل کابوس را بررسی کنید ، چنانچه در نمناک اشاره کرده ایم اضطراب می تواند در بسیاری از موارد مانند موارد زیر ایجاد شود:

یک والد خوب بودن می تواند شما را نگران کند.

سلامت بودن نوزاد دلیل معتبری برای اضطراب شما است.

ترس و یا تصورات از زایمان دشوار می تواند به اضطراب شما بیافزاید.

2. مشکلات خواب:

مشکلات بارداری و خواب دست به دست هم می دهند و موقعیت فرد باردار را بدتر می کنند.

زمانی که خواب شما مختل شده و یا زمانی که بیدار می شوید و اغلب در طول شب به خواب می روید، می توانید رویاهای خود را به روشنی به یاد بیاورید.

ممکن است به دلایل زیر شب هنگام بیدار شوید:

  • شما باید در طول شب چندین بار بیدار شوید چون نیاز دارید سرویس بهداشتی بروید.
  • هورمون ها می توانند باعث عصبانیت درونی شوند و شما را در ساعات غیرمعمول بیدار کنند.
  • اضطراب می تواند شما را شب بیدار نگه دارد.
  • احساس ناراحتی ناشی از بارداری می تواند منجر به بی قراری شب شود.
  • ممکن است احساس خوبی نداشته باشید.
  • سوزش قلب یک مشکل بزرگ بارداری است که به علت افزایش فشار بر ریه ها و معده وجود دارد آن می تواند شما را در تمام ساعات بیدار نگه دارد.
  • همچنین شما می توانید در دوران بارداری از سندرم پاهای بی قرار (RLS)رنج ببرید. در این شرایط، شما احساس ناخوشایندی در پاهای خود دارید که تنها با حرکت بهتر می شود.
  • همچنین می توانید تنفس سختی رل تجربه کنید این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که رحم رو به رشد فشار بیشتری بر دیافراگم وارد می کند.
  • خستگی و حالت تهوع نیز می تواند باعث ایجاد اختلال در خواب شما در دوران بارداری شود.
  • حرکت جنین نیز می تواند باعث ایجاد خواب آشفته شود.

خواب دیدن زنان باردار

3. نقش کورتیزول :

برخی مطالعات نشان می دهند که میزان کورتیزول در نحوه تجربه / تحریک احساسات هنگام خواب، نقش دارد. کورتیزول نوعی هورمون است , هنگام زایمان سطح آن افزایش می یابد و می تواند در زمان خواب به سطوح بالایی برسد هنگامی که خواب می بینیم سطح کورتیزول افزایش و به اوج خود می رسد.

نحوه مدیریت کابوس ها در دوران بارداری :

خواب را در دوران بارداری از دست ندهید . خیلی زیاد در این مورد مطالعه نکنید مگر اینکه در سلامتی شما تداخل ایجاد کند. 

رویاهای بد و یا کابوس در دوران بارداری می تواند نمایشی از حالت عاطفی و روحی شما در این زمان حیاتی در زندگی باشد. کابوس ممکن است فقط نشان دهنده اضطراب، ترس و نگرانی باشد.

در چنین موردی می توانید درباره هر گونه نگرانی های بهداشتی با پزشک خود صحبت کنید. در مورد رویاهای خود و اضطراب مربوطه با شریک زندگی صحبت کنید. تبادل افکار بین شما و همسرتان می تواند راهی برای کاهش ترس های شما باشد وقتی ترس برطرف می شود، خواب های بد نیز ناپدید می شوند.

خواب زنان باردار و کابوس ترسناک مشترک بین زنان باردار + درمان

3.547
این مطلب مفید بود ؟3314
منبع : huffpost / mombirthcentre / foxnews / سبک زندگی نمناک/ن/ف
وبگردی