تست تصادف
تصاویر زیر نتایج تست تصادف خودروهای پژو 208 و پژو 206 می باشد،این تصاویر جریان تحقیقات تخصصی متخصصان ایمنی خودرو ثبت شده است.

تست تصادف پژو 208 و 206

اکثر خودروهای دنیا در کشورهای آمریکا و اروپا تست تصادف می شوند،تست های تصادف به این صورت انجام می گیرد که خودرو حین تصادف چه خسارت های جانی به همراه خواهد داشت.تست تصادف که توسط EURO NCAP در اروپا و در آزمایشگاه تحقیقات ترابری انجام می شود، مهم ترین معیار تعیین ایمنی خودروهای تولید شده در دنیا است.

تست تصادف یورو NCAP از ابتدا تاکنون تغییراتی را در امتیاز دهی تجربه کرده است. در حال حاضر تست تصادف NCAP شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابر پیاده و همچنین تجهیزات ایمنی می شود.

اما در سال های اولیه این تست شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال و ایمنی عابر پیاده می شد که ابتدا تست ایمنی سرنشینان خردسال و سپس تجهیزات ایمنی به این تست اضافه شد. این تست به تدریج تبدیل به استاندارد اصلی در زمینه ایمنی خودرو شده است و مشتریان، تولیدکنندگان و سازمان های استاندارد در دنیا به EURO NCAP استناد می کنند.

تست تصادف 206 و 208

تست تصادف پژو 206 در روش های قدیمی EURO NCAP انجام شده است و تنها دارای امتیاز ایمنی سرنشینان و ایمنی عابر پیاده می شود. اما پژو 208 در سال های 2012، 2013 و 2015 تحت نظر EURO NCAP تست شده است و از هر چهار شاخص امتیازی ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابر پیاده و تجهیزات ایمنی می شود.

تست تصادف

ایمنی سرنشینان بزرگسال

اولین موضوعی که برای خریداران و تولیدکنندگان اتومبیل بسیار اهمیت دارد حفظ ایمنی سرنشینان است. وقتی راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند از مسافرت و رانندگی با خودروی خود لذت بیشتری خواهند برد.

در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال، حفظ سر، پاها، کمر، لگن، و گردن سرنشینان جلو اهمیت دارد.

پژو 206 در این تست توانسته 25 امتیاز کسب کند که 11 امتیاز برای برخورد جلو و 14 امتیاز برای برخورد از بغل را بدست آورده است.

پژو 208 در تست ایمنی سرنشینان بزرگسال با کسب 31.8 امتیاز توانست 88 درصد ایمنی را تامین کرده و در رده بسیار خوبی قرار بگیرد.

بدین ترتیب در ایمنی سرنشینان بزرگسال پژو 208 حدود 27 درصد رشد داشته و همچنین میزان آسیب هایش به کمترین حالت نزدیک شده است.

ایمنی عابر پیاده

ایمنی عابر در تصادف هایی که با عابر یا با خودروهای دیگر انجام می شود یکی از مهم ترین موارد است. در برخورد دو اتومبیل اگر خودرو به سمت چپ یا راست بچرخد احتمال آسیب رساندن به عابر پیاده زیاد است. همچنین ایمنی عابر پیاده در نواحی مختلف خودرو متفاوت است.

در تست ایمنی عابر پیاده، ایمنی عابر در برخورد به شیشه های جلو و جلوی خودرو، چراغ و ناحیه جلوپنجره و هچنین سپر خودرو مورد تست قرار می گیرد.

در این تست پژو 206 امتیاز 11 را کسب کرده است و مشخصات دیگر از جزئیات این تست به خاطر تست شدن در دوره های قبلی EURO NCAP در دسترس نیست.

اما پژو 208 در این تست، رشد 100 درصدی نسبت به پژو 206 داشته و امتیاز 22 را کسب کرده است. پژو 208 در بخش بالا 12.5 امتیاز در بخش کاپوت 3.5 امتیاز و در بخش سپر یا پایه ماشین امتیاز 6 را بدست آورده است.

ایمنی سرنشینان خردسال

ایمنی سرنشینان خردسال به ویژه نوزادان در تست تصادف مهم است. این معیار از دوره دوم بررسی های EURO NCAP به معیارهای تست تصادف اضافه شد. این تست با قراردادن عروسک کودک در نگهدارنده خردسالان روی صندلی عقب انجام می شود.

این تست برای پژو 208 امتیاز 38.5 و درصد 78 را در بر داشته است. پژو 208 در بخش بهره وری تست تصادف 21.5 امتیاز، شاخص های ایمنی 5 امتیاز و بررسی نصب CRS است.

تست تصادف پژو 208
تست تصادف

ابزار ایمنی

همه خودروهای تولید شده در دنیا دارای تعدادی ابزارهای ایمنی برای حفظ سلامت سرنشینان و بدنه خودرو هستند که هر چه تعداد و صحت این ابزار بالا باشد، ایمنی خودرو به بهترین سطح ممکن نزدیک می شود و در تست ها و بررسی های مختلف به عنوان یک امتیاز خاص قرار می گیرد.
پژو 208 در تست ابزار ایمنی 83 درصد از شاخص های موجود را داشته و امتیاز 5.8 را کسب کرد. این خودرو در ابزار سرعت 1 امتیاز در ابزار کنترل ثبات الکترونیکی 2.8 امتیاز و یادآوری کمربند صندلی 2 امتیاز کسب کرد.

تست تصادف دو خودروی پژو 208 و 206 + تصاویر

4.26
این مطلب مفید بود ؟51
برگرفته از اخبار بانک - / ل
برچسب : محصولات پژو
وبگردی