جوان خوشگل
بعد از انجام مراقبت های زیبایی ضد چروک و زیبایی چشم و پوست پیشانی حالا نوبت گونه ، لب ، دندان هایتان است که با روش های خانگی و کم هزینه به مرز جوانی و خوشگلی برسند.

داشتن پوست و چهره ی جوان و خوشگل با ماسک های طبیعی و روش های خانگی

 در بخش دوم مطلب جوان و خوشگل شدن پوست و چهره با استفاده از راههای طبیعی ، ماسک های خانگی و روش های طب سنتی به نیمه ی پایینی صورت یعنی بعد از چشم ها رسیدیم. در بخش قبلی گفتیم که چطور چروک و مشکلات پوست را در پیشانی و اطراف چشم رفع کنیم حالا می رسیم به پوست روی گونه ها و اطراف بینی و دهان. این قسمت از پوست صورت بیشتر دچار ناهمواری های حاصل از جای جوش ، زخم ، منافذ باز پوست و .... هستند که برای رفع آنها از ماسک های گیاهی و فوق العاده خانگی استفاده خواهیم کرد.

برای جوان و خوشگل شدن منافذ باز پوست را درمان کنید 

ماسک های رفع منافذ باز پوست

ماسک لیمو :به کمک یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 عدد سفیده تخم مرغ، یک ماسک صورت شگفت انگیز تهیه کنید. این یک ماسک عالی برای بستن منافذ باز پوست می باشد. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای درمان و رفع منافذ باز پوست هفته ای 2 بار از این ماسک ساده و عالی پوست استفاده نمایید.

ماسک چای سبز :استفاده از ماسک ساده مانند ماسک چای سبز کافئین و خاک رس منافذ را کوچکتر کرده ترشح چربی را کاهش میدهد . یا ماسک مخلوط شیر با ژلاتین.پروتئین حیوانی با ژلاتین درمانی برای منافذ بزرگ پوست است.

جوان و خوشگل پوست

جوان و خوشگل شدن پوست با ماسک بستن منافذ باز پوست

جوش شیرین:  برای استفاده از جوش شیرین برای بستن منافذ باز پوست کافیست یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید. سپس صورت خود را با صابون شسته و بعد از این محلول بر روی پوست صورت خود ماساژ داده و بعد از 2 تا 3 دقیقه با آب سرد بشویید.

سرکه سیب :سرکه سیب قابض و تونر طبیعی پوست است. علاوه بر این، منافذ پوست را کاهش می دهد و تعادل PH پوست را بازیابی می کند. علاوه بر آن، خاصیت ضد میکروبی و ضدالتهابی دارد که به درمان آکنه هم کمک می کند.

مقدار مساوی از سرکه سیب ارگانیک و آب را با هم مخلوط کنید.

یک توپک پنبه ای را در آن بخیسانید و آن را به صورت خود بزنید.

بگذراید چند دقیقه روی صورت بماند.

برای بهترین نتیجه، این کار را هر شب پس از تمیز کردن و شستن صورت انجام دهید. پس از آن از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. پس از چند هفته متوجه بهبود پوست صورت خود می شوید.

ماسک خیار :  یک عدد خیار تازه را رنده کنید و آب آن را بگیرید. یک توپک پنبه ای را در آن بخیسانید و آب خیار را به پوست خود بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی صورت بماند و پس از آن، صورت را بشویید. می توانید به آن کمی گلاب یا آب لیمو هم اضافه کنید. آن را به پوست بزنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک آب نارنج و گلاب:ماسک آب نارنج و گلاب”ماسک ترمیم منافذ پوست” یکی از قدیمی ترین روشهای بستن منافذ پوست است.

ماسک عسل و ماست: یک قاشق ماست و عسل را به پوره یک عدد آووکادو افزوده و کاملا مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید. بعد از 20 دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. در این ماسک خواص مرطوب کنندگی آووکادو با خواص ضدباکتریایی عسل و اثر تسکین کنندگی ماست ترکیب می شود و باعث پاکسازی، کاهش التهاب و لطافت پوست شده و منافذ پوست را منقبض می کند.

ماسک عسل

ماسک عسل برای جوانی و خوشگلی پوست

طرز تهیه ماسک رفع جای جوش صورت برای جوان و خوشگل شدن

یک قاشق چایخوری عسل

یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه

نصف قاشق چایخوری دارچین

نصف قاشق چایخوری جوز هندی

تمام مواد را به هم ترکیب کنید تا حالت خمیر به خود بگیرد. اگر پوست حساسی دارید، آب لیمو را حذف و یا رقیق کنید. در چنین حالتی، کمی عسل به ترکیب اضافه کنید تا سفت تر شود. افراد مبتلا به تلانژکتازی، آکنه روزاسه و انواع دیگر بیماری های پوستی از استفاده از این ماسک خودداری کنند.

 ترکیب به دست آمده را روی پوست صورت به استثنای ناحیه اطراف چشم و دهان پخش کنید. اجازه دهید این ترکیب 30 دقیقه یا حداقل 10 دقیقه (اگر تحمل سوزش ناشی از آن را نداشتید) بر روی پوست بماند.

حس سوزش به وجود آمده تنها پنج دقیقه باقی می ماند و سپس از بین می رود. در نهایت، صورت را با آب گرم شسته و از کرم همیشگی تان استفاده کنید. فراموش نکنید که نمی توانید از این ماسک به عنوان لایه بردار استفاده کنید.

ماسک ضد جای جوش :برگ کلم یا برگ ترب یا پونه را کوبیده و ضماد اندازید، یا زرنیخ واشق را با آب کوبیده با سرکه، ضماد گذارید. شاه بلوط، مازو، اقاقیا هر یک از اینها را که می خواهید کوبیده و با آب گرم خمیر کرده و ضماد اندازید، مواظب باشید که محل جوش شکافته نشود. برگ جعفری و برگ تلفونی را کاملا له کنید این مخلوط له شده را به اضافه کمی عسل به صورت ماسک به پوست خود بمالید، این عمل را هر روز به مدت 40 دقیقه تکرار کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید تا آثار جوش ها از بین برود. (کمپرس با جوشانده تخم جعفری نیز برای از بین بردن آثار جوش ها مفید می باشد.

بهترین روش برجسته شدن گونه ها برای جوان و خوشگل شدن

برجسته شدن گونه ها

با برجسته شدن گونه ها جوان و خوشگل شوید

 ورزش برجسته شدن گونه ها

لب ها را غنچه کنید و تا 10 بشمارید، استراحت کنید و دوباره این حرکت را تا 10 بار انجام دهید.

با لب های بسته، لبخند آرامی بزنید و بعد سعی کنید گونه ها را به سمت داخل دهان و دندان ها بکشید.

برای انجام این نرمش به آینه نگاه کنید. لب بالای تان را جمع کنید؛ در واقع گوشه لب ها به سمت بالا باشد و حالا عضلات گونه را به سمت چشم ها حرکت دهید. در این مرحله سعی کنید لب بالا، بینی تان را لمس کند. تا 10 بشمارید و در همین حالت بمانید. استراحت کرده و بار دیگر نیز این حرکت را تکرار کنید.

لب ها و دندان ها را بسته نگه دارید و لب بالا را باد کنید(درست مثل مواقعی که گونه ها را مثل بادکنک باد می کنیم). همین حالت را حفظ کنید و تا 10 بشمارید. حالا این حالت بادکنکی را به گونه چپ منتقل کنید و تا 10 بشمارید و بعد از آن هم به لب پایین و باز هم تا 10 بشمارید. در نهایت، این بادکنک خودساخته را به گونه راست ببرید و برای آخرین بار تا 10 بشمارید.

بعد از استراحت کافی، 5 بار دیگر نیز تمام این مراحل را طی کنید.

به آرامی نیشگون های ریز از بالا و پایین گونه خود بگیرید. بشگون های کوچک باعث ورم و آسیبدیدگی نمی شود اما باعث سرخ شدن طبیعی گونه ها و براق تر نشان داده شدن آن می شود.

سیب را تکه تکه کرده و با استفاده از مخلوط کن سیب ها را له و نرم نمایید. سیب له شده را برروی پوست گذاشته و برای 15 تا 30 دقیقه بگذارید باقی بماند.

بهترین روش برجسته شدن لبها برای جوان و خوشگل شدن

اولین روش، لایه برداری طبیعی لب ها می باشد زیرا با لایه برداری لبها علاوه بر اینکه پوست مرده ی لبهایتان از بین می رود و جریان خون نیز در آن قسمت تحریک شده و بیشتر به لب ها می رسد و لبها را صورتی می کند باعث ایجاد یک تورم لایه برداری می شود و این تورم باعث بزرگ شدن لبها می شود ، شما می توانید مقداری شکر یا قند روی لبهایتان بمالید وسپس به کمک برس یک مسواک لبهایتان را برس بکشید.

برجسته شدن لبها

روش های برجسته شدن لبها برای جوانی و خوشگلی چهره

همچنین می توانید از شکر قهوه ای نیز استفاده کنید ولی بخاطر داشته باشید که حتما بعد از لایه برداری و شستن لبهایتان مقداری نرم کننده یا مرطوب کننده ی طبیعی نیز به لبهایتان بمالید تا رطوبت خود را از دست ندهد برای این کار نیز می توانید از روغن نارگیل ، بادام یا زیتون نیز استفاده نمایید.

یک کپسول ویتامین E را باز کنید و محتویاتش را روی لبها و اطراف دهان بمالید. این کار را قبل از خواب انجام داده و صبح بشویید .لبهای شما به طرز جالبی برآمده و متورم به نظر خواهند رسید.

 هر سه روز یک بار از پوست لبتان لایه برداری کنید تا سلول های مرده ی پوست لبتان از بین رفته و لبتان نرم و صاف شود. می توانید از یک اسکراب لب که از عسل، شکر و وازلین تشکیل شده است برای لایه برداری استفاده کنید.

برای اینکه لب هایتان نرم شود، یک چای کیسه ای را در آب داغ فرو ببرید. چای را خارج کرده و اجازه دهید حرارتش کم شود. سپس حدود 3 دقیقه چای را بر روی لب های خود بگزارید. این کار در نرم کردن لب هایتان معجزه خواهد کرد.

عالی ترین روش های سفید شدن دندان ها تا جوان و خوشگل شدن

سفید شدن دندان ها

جوان و خوشگل شوید با روش های سفید شدن دندان ها

 یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.

 پوست پرتقال و برگهای درخت برگ بو؛ این دو سفید کننده طبیعی دندانها که غیر معمول تر از بقیه موارد هستند می توانند رسوبات روی دندانها را تاحد زیادی برطرف کرده و دندانها را درخشان تر کنند شما می توانید به نوبت هر یک از آنها را به طور خشک یا به صورت پودر ترکیبی با یکدیگر روی دندانها بگذارید.

 سرکه سیب رقیق کمک می کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. او توصیه می کند که سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب را به یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن را با یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و طبق معمول مسواک بزنید.

 یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چایخوری جوش شیرین و 5 تا 10 قطره اسانس طبیعی نعناع به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. این نعناع، خاصیت خوشبو کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه های شما را سالم نگه می دارد.

جوان خوشگل ، بهترین نسخه ها و ماسکهای زیبایی صورت ، دندان ها و لبها

521
این مطلب مفید بود ؟210
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
وبگردی