خوشبو کننده
خوشبو بودن خانه به خصوص در عید نوروز می تواند حس خوبی را به میهمانان القا کند و شما می تواند با استفاه از شمع، وانیل، پوست میوه و غیره خانه را خوشبو کنید.

خوشبو کردن خانه در ایام عید با روش های کاملا طبیعی

در عید و دید و بازدید هنگام ورود به برخی خانه ها، بوی بسیار مطبوع و دل انگیزی به مشام می رسد . برای خوشبو شدن خانه حتما لازم نیست که از مواد شیمیایی که برای سلامتی ما مضر است ، استفاده نمایید بلکه می توانید ،برای خوشبو کردن خانه و خوشبو نگه داشتن آن از مواد طبیعی و ارزان قیمت استفاده کنید. در این بخش از نمناک رازهایی برای خوشبو کردن خانه را آورده ایم تا با استفاده از آنها خانه ای خوشبو در عید نوروز داشته باشید تا در ذهن مهمانان خانه شما به عنوان خانه ای تمیز و خوشبو حک شود.

ترفندهایی برای عطرآگین کردن محیط خانه

عطرآگین کردن محیط خانه با گل های معطر

با آمدن فصل بهار برای بهاری کردن خانه خود و ایجاد بوی خوش در خانه گل های مطعر مانند:گل مریم، فلزیا، یاس، شبو، نرگس و... بخرید و آن ها را در بخش های مختلف خانه قرار دهید تا عطر خوش گلها در همه ی بخش های خانه پخش شود.

عطرآگین کردن محیط خانه با استفاده از شمع

برای معطر کردن فضای خانه می توانید از شمع استفاده کنید. برای این کار شمع ها را در برخی فضاهای مشخص و هوشمندانه قرار دهید. قرار دادن شمع در کمد لباس سبب می شود عطر خوب شمع جذب شود تا با باز کردن درب کمد رایحه خوش پارچه و لباس ها به مشام برسد. شما می توانید از شمع های معطر استفاده کنید و یا با چسباندن ترکیبات گیاهی معطر مثل دانه های قهوه، چوب دارچین، رزماری و.... به بدنه ی شمع ها، شمع های معطر بسازید و به سادگی خانه تان را خوشبو کنید.

شمع

عطرآگین کردن محیط خانه با عود

برای عطر آگین کردن فضای خانه در صورت عدم حساسیت می توانید از عود کمک بگیرید. عودها به راحتی در فروشگاه ها در دسترس هستند. در صورت استفاده از عود از رایحه های خنک و آرام مثل جنگل شروع کنید تا اذیت نشوید.

عطرآگین کردن محیط خانه با جوش شیرین

برای خوشبو نمودن خانه ، جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید و دستمال پارچه ای نرم را به آن آغشته کنید و وسایل داخل خانه تان را با آن تمیز کنید.

خوشبو نمودن خانه با وانیل

برای اینکه هوای خانه شما مطبوع و خوشبو شود ، کمی وانیل در کاسه حاوی آب بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد.

وانیل

خوشبو نمودن خانه با اسپری و یا عطر

اگر می خواهید خیلی راحت و آسان خانه خود را عطر آگین نمایید ، یک یا 2قطره از اسپری یا عطر مورد علاقه تان را روی حباب لامپ خاموش اسپری کنید تا زمان روشن شدن چراغو داغ شدن آن هوای خانه بوی عطر بگیرد.

خوشبو نمودن خانه با خوشبو کننده ماشین

به دریچه هواکش خانه یک خوشبو کننده ماشین بزنید تا با روشن شدن هواکش و با گردش هوا و پره ها، عطر خوش درون فضا پخش شود.

عطرآگین کردن محیط خانه با پوست میوه ها

برای خوشبو شدن خانه باقیمانده پرتقال یا لیمو ترش را با پوست در آب بریزید و بگذارید چند ساعت بجوشد.

پوست میوه

عطرآگین کردن محیط خانه با مواد و گیاهان خوشبو

برای اینکه خانه ای خوشبو داشته باشید ، دارچین، بابونه، میخک، ترنج، نعناع کوهی یا هندی، وانیل، اسطوخودوس، اکالیپتوس، گل رز، اسفند، کندر، زنجبیل تازه و یا روغن آنها را درون ظرفی از آب بریزید و روی حرارت بگذارید، بعد از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و از بوی متصاعد شده از آن لذت ببرید.

خوشبو کردن خانه با لیمو

برای اینکه خیلی راحت و سریع خانه تان خوشبو شود، قبل از ورود مهمان ها به خانه مقداری آب و آب لیموترش را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی پرده ها یا مبل ها و در فضای خانه اسپری کنید، بوی خوش لیمو در خانه تان بپیچد.

استفاده از گیاهان خانگی

برای اینکه همیشه هوای خانه تان تمیز و خوشبو باشد ، چند گل و گیاه آپارتمانی بخرید و آنها را در گوشه و کنار خانه قرار دهید. گیاهان با تولید اکسیژن، سموم و منواکسید کربن را کاهش می دهند.می توانید چند شاخه اکالیپتوس تازه یا خشک را در یک گلدان بگذارید و اتاق خود را برای مدت زمانی طولانی خوشبو کنید.

خوشبو کننده خانه

خوشبو کردن خانه با چای کیسه ای عطری

برای عطر آگین نمودن فضای خانه خود سه یا چهار چای کیسه ای عطری در پشت درب، بچسبانید . زمانی که احساس کردید عطر چای از بین رفته است یک یا دو قطره اسانس عطر به کیسه ها بزنید.

خوشبو کردن خانه با نی های پخش کننده عطر

اگر می خواهید خانه شما بوی خوش و مطبوعی دهد ، از نی های پخش کننده عطر استفاده نمایید و بوی اتاق را با عطر مورد علاقه خود تازه کنید.

روش های طبیعی خوشبو کردن خانه در ایام عید نوروز

4.230
این مطلب مفید بود ؟255
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/م.ح
وبگردی