پوست عالی

پوست عالی می خوای باید بدونی که..

کد مطلب : 28527زمان مطالعه : 3 دقیقه
پوست عالی یعنی یک پوست جوان ، زیبا ، شفاف و صاف. برای داشتن یک پوست عالی باید چه کار کرد؟ اصلی ترین رازهای حفظ زیبایی پوست و چهره در 7 راز خلاصه می شوند که برایتان می گوییم.

7 ترفند برای داشت پوست عالی

 رسیدن به یک پوست عالی نیاز به صرف هزینه و مراقبت های سخت ندارد. باور داشته باشید که افرادی که پوستی زیبا دارند به صورت روتین عاداتی را در برنامه زندگی خود دارند که یکی ازعلل اصلی داشتن پوستی زیبا و سالم است. با این ترفندهای ساده آشنا می شوید.

پاک کننده های ملایم برای داتشن پوست عالی

صبح زود زمانی که از خواب بیدار می شوید بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا روغن و چربی موجود بر روی پوست را از بین ببرید.

حفاظت از پوست عالی در برابر آلاینده های محیط

همیشه از آنتی اکسیدان های مختلف برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از آسیب سلولی که توسط آلاینده های محیطی بر روی پوست ایجاد می شود، استفاده کنید. مواردی همچون اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آسیب به پوست شما شود. آنتی اکسیدان های عمومی در محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C ، E، فلورتین، فرولیک اسید و ترکیبات گیاهی مانند رسوراترول ، چای سبز و انواع قهوه است.

این افراد هرگز استفاده از ضد آفتاب را فراموش نمی کنند:

زمانی که می خواهید به بیرون از منزل بروید حتما از ضدآفتاب ها استفاده کنید. بهتر است از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که SPF سی یا بالاتر از آن را دارند زیرا تاثیر بهتر و بیشتری بر روی پوست خواهند داشت. شما می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید که دارای ضد آفتاب هستند.

ضد آفتاب

ضد آفتاب برای داشتن پوست عالی لازم است

صاحبان پوست عالی همیشه گردن، سینه و دست های خود را می پوشانند:

هرگز استفاده از آنتی اکسیدان ها و ضد آفتاب ها را بر روی گردن، قسمت بالایی قفسه سینه و دست ها فراموش نکنید. این قسمت ها نیز همانند صورت در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار دارند. معمولا افراد مراقبت از این قسمت ها را فراموش می کنند اما همان طور که ذکر شد این قسمت ها نیز همانند صورت در معرض اشعه و آلاینده های محیطی قرار دارند.

اگر پوست عالی می خواهید نباید جوش های صورت را دستکاری کنید:

زمانی که صبح زود با دیدن جوش های قرمز صورت خود عصبانی می شود بهتر است به آن ها دست نزنید. شما می توانید از یخ برای کاهش التهاب آن استفاده کنید و سپس از کرم های مخصوص جوش صورت استفاده نمایید که حاوی سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پراکسید یا گوگرد است و می تواند جوش را خشک کند. برخی از محصولات حتی حاوی ترکیبات پنهان کننده هستند.

با پوست عالی از یک صبحانه رنگین استفاده کنید:

یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات همچون توت و برگ های سبز می تواند باعث درخشندگی پوست شود. توت های مختلف را به نان، ماست یا اسموتی خود اضافه کنید تا بتوانید از خواص آنتی اکسیدانی و ویتامین C آن بهره مند شوید. همچنین اگر مصرف الکل، شکر و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید پوست بهتر و شاداب تری خواهید داشت. اگر نسبت به گلوتن حساسیت دارید یا نمی توانید از لبنیات استفاده کنید، آن ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

پوست عالی با نوشیدن آب :

زمانی که بدن شما آب کافی نداشته باشد، پوست ظاهری خشک و خسته به خود می گیرد. سعی کنید همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. نوشیدن آب را فراموش نکنید. قبل از خوردن قهوه در صبحانه خود، یک لیوان آب بنوشید.

پوست عالی می خوای باید بدونی که..

4.444
این مطلب مفید بود ؟395
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از تناسب اندام /ن
وبگردی