هواشناسی

باد، باران و خاک در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار : 28 مهر 1402کد مطلب : 28544زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی استان‌ها و از دوشنبه پایدار جوی در اکثر مناطق کشور خبر داد.

مهر:صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(28 مهر) در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، برخی مناطق اردبیل، زنجان و زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد؛ شدت بارش در استان مازندران است.

وی افزود:شنبه(29 مهر) در ارتفاعات مازندران و شرق خراسان رضوی و یکشنبه(30 مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه و سه‌شنبه (1 و 2 آبان) در اکثر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی پنج روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان رشد ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق، برخی ساعات وزش باد شدید موقت و گاهی گردوخاک رخ می‌دهد.

کی ادامه داد:طی 24 ساعت آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت:امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد:آسمان تهران فردا (29 مهر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد در برخی نقاط غبار صبحگاهی با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه ( 30 مهر) صاف و گاهی وزش باد و در برخی نقاط غبار صبحگاهی با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت:طی امروز و فردا (28 و 29 مهر) اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام/م

باد، باران و خاک در برخی استان‌ها

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی