در مورد ماهی ها
ماهی ها موجودات آبزی مهره داری هستند که دارای حدود 30 هزار گونه در جهان می باشند و جالب است از حقایقی که در مورد آن ها و زندگی شان وجود دارد بدانید.

حقایقی در مورد ماهی ها

از گسترده ترین و بزرگترین دنیاهایی که در کره زمین وجود دارند و شاید بیش از 90 درصد ما انسان ها آنرا از نزدیک مشاهده نکرده ایم، دریاها و اقیانوس ها هستند که از عمق بسیار زیادی برخوردار هستند و درون خود از میلیون ها موجود آبزی در ابعاد بزرگ و کوچک مراقبت به عمل می آورند که این نشانه ای بر گستردگی آن می باشد.

با این حال این موجودات آبزی یکی از بزرگترین منابع تغذیه ای برای انسان ها هستند که سالانه چند ده تن از این موجودات آبزی در طی برنامه ای مشخص توسط صیادان مجاز، صید می شوند و از این رو نیازهای ما را برطرف و تامین می کنند. اما جالب است بدانید هم اکنون که در حال زندگی در قرن بیست و یکم میلادی هستیم، علیرغم ساخت تجهیزات و دستگاه های بروز، هنوز تعداد زیادی از موجودات آبزی شناخته نشده باقی مانده اند!

به همین دلیل است که هر چند مدت یکبار، شاهد خبرهایی حاکی از کشف موجود آبزی ناشناخته در اعماق آب ها هستیم که این خبرها نیز نشانه ای از گستردگی آب های جهان هستند! از این رو حقایق گوناگون و جالبی در مورد ماهی ها وجود دارند که شاید اطلاع از آنها بتوانند ما را شوکه نمایند. 

از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک شما علاقمندان به دنیای موجودات آبزی را با برخی حقایق جالب و شنیدنی آشنا سازیم که می تواند دید شما را نسبت به این موجودات آبزی تغییر دهد. همراه ما باشید.

در مورد ماهی ها

در مورد ماهی ها بیشتر بدانید

حقایقی در مورد ماهی ها

1- چند گونه ماهی در جهان وجود دارد؟

همان گونه که گفته شد تعداد زیادی ماهی در ابعاد بزرگ و کوچک در آب ها زندگی می کنند که هنوز تعداد اندکی از آنها شناخته نشده هستند. اما طبق گزارشاتی که تاکنون انجام شده است، اعلام گردیده است که چیزی نزدیک به 30 هزار گونه موجود آبزی در جهان وجود دارند که این باور نکردنی و عجیب است!

2- عجیب ترین ماهی که کمی شوکه کننده است!

عجیب ترین ماهی در میان موجودات آبزی، ستاره های دریایی هستند که شاید در ابتدا برای شما عجیب نباشند. اما جالب است بدانید که این موجودات آبزی به هیچ وجه در بدنشان خون و مغز ندارند!!

3- حقیقتی در مورد پلک ماهی ها

یکی دیگر از حقایقی که می توان در مورد ماهی ها اشاره کرد، وجود یا عدم وجود پلک در آنها می باشد که تمام ماهی ها دارای پلک نیستند و این مورد تنها در میان کوسه ها یک موضوع استثنایی می باشد و تنها کوسه ها پلک دارند!

انواع ماهی ها

آیا ماهی ها پلک دارند؟

دانستنی هایی در مورد ماهی ها

4- سمی ترین موجود آبزی جهان؟

سنگ ماهی ها، گونه ای خاص و متفاوت از موجودات آبزی هستند که این ماهی سمی ترین و کشنده ترین ماهی جهان است و سم خود را از طریق باله های تیغ مانند خود به دشمنان خود میفرستد و می تواند موجود مقابل خود را بصورت آنی از پای در بیاورد. از این رو در صورت مشاهده این موجود آبزی به هیچ وجه به آن نزدیک نشوید!!

5- ماهی ها، اولین موجودات مهره دار کره زمین!

در میان تمام موجودات زنده بر روی کره زمین، جالب است بدانید طبق گزارشاتی که انجام شده است، اعلام شده استکه ماهی ها اولین مهره داران کره زمین هستند که زندگی بر روی کره زمین را آغاز کرده اند و این نشانه ای بر قدمت و طول عمر ماهی ها در دنیا می باشد.

6- کند ترین و سریع ترین موجودات آبزی جهان!

هر یک از موجودات آبزی، دارای سرعت مختلفی برای حرکت کردن دارند که در میان تمام موجودات آبزی، سریع ترین آنها، بادبان ماهی که از خانواده نیزه ماهی ها می باشند که بدن بسیار کشیده و باله پشتی همانند بادبان را دارند و این علتی بر سرعت بیش از حد آنها نسبت به سایر موجودات آبزی می باشد.

اما در مقابل، اسب های دریایی کند ترین و آهسته ترین موجودات آبزی ثبت شده اند که علت آنرا می توان باله های کوچک آن دانست.

ماهی عجیب

بادبان ماهی سریع ترین گونه ماهی

حقایق جالب دیگر در مورد ماهی ها

7- برخی از ماهی ها باید بصورت مداوم حرکت کنند!

ماهی ها گاها ثابت و بی حرکت هستند و شاید خیلی طول بکشد تا از جای خود حرکت نمایند. اما ماهی هایی همچون کوسه ها، محفظه ای برای ذخیره کردن اکسیژن ندارند. از این رو این دسته از ماهی ها دائما در تلاش و تکاپو این هستند تا بتوانند اکسیژن بدن خود را در حالت متعادل نگه دارند.

8- بارش باران ماهی !

یکی از رویدادهایی که سالانه در شهر یورو واقع در هندوراس رخ می دهد، " بارش باران ماهی " است که صدها تن ماهی از آسمان به زمین می ریزد و این واقعه کمی عجیب و شوکه کننده است!!

9- تنها ماهی ای که می تواند بدون آب زندگی کند!

شش ماهی یا " Lungfish " تنها ماهی ای است که می تواند بدون آب نیز زندگی نماید که به همین دلیل در میان هم نوعان خود خاص و منحصر بفرد است!

حقایقی شگفت انگیز در مورد ماهی ها

4.665
این مطلب مفید بود ؟605
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ف.ن/ز.ت
وبگردی