اسب
شاید تا بحال با شنیدن نام اسب یاد سرعت و قدرت و زیبایی این حیوان نجیب می افتادید،اما در این مطلب عکس هایی را جمع آوری کرده ایم که ویژگی خوش پوشی را هم به این حیوان نجیب اضافه می کند.

تا حالا اسب کت وشلوار پوش دیده اید؟

اسب توان بالایی در نگه داشتن تعادلش در هنگام دویدن دارد، همچنین می تواند بی درنگ خود را آمادهٔ نبرد یا فرار از دشمن کند. اسب ها می توانند به صورت ایستاده یا نشسته بخوابند.

اسب های زیبا

نژاد اسب بسته به خوی جانور، دارای سه دستهٔ مهم است:اسب های سرزنده یا «پُرحرارت» که می توانند در سرعت های بالا داشته باشند، اسب «خونسرد» مانند اسب های بارکشی و اسبچه که برای کار سنگین و سرعت کم مناسبند، و «اسب های خون گرم» که از ترکیب دو نژاد دیگر بدست آمده اند که برای سواری های با هدف ویژه آموزش می بیند و در اروپا معمول هستند. امروزه بیش از 300 گونه اسب در جهان وجود دارد که هرکدام برای هدف ویژه ای پرورش می یابند.

اسب های متفاوت

انسان و اسب در موردهای گوناگونی به صورت رقابتی یا غیر رقابتی با هم اندرکنش دارند؛ مانند کار به صورت اسب پلیس، کشاورزی، کارهای تفریحی و درمانی. از دیرباز اسب ها در میدان های جنگ کاربرد داشته اند و به همین دلیل فن ها و ابزارهای سوارکاری و کنترل اسب بسیار گسترده اند.

عکس اسب

محصولات بسیاری از اسب بدست می آید که از آن جمله می توان به:گوشت، شیر، مو، استخوان، پوست و برداشت مواد دارویی از ادرار مادیان باردار اشاره کرد. انسان ها برای اسب های اهلی، خوراک، آب، پناهگاه، مراقبت های پزشکی و نعل فراهم می کنند.

 

مطالب جالب
 

 

 

تا حالا اسب کت و شلوار پوش دیده اید؟

58
این مطلب مفید بود ؟80
برگرفته از باشگاه خبرنگاران/م.ن
برچسب : اسب
وبگردی