هواشناسی

هشدار هواشناسی برای شرق و جنوب شرق کشور

تاریخ انتشار : 23 مرداد 1402کد مطلب : 2892زمان مطالعه : 1 دقیقه
سازمان هواشناسی امروز دوشنبه با پیش بینی رگبار باران و وزش باد و گردوخاک، برای شرق و جنوب شرق کشور هشدار صادر کرده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی:امروز برای جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و گردوغبار، هشدار نارنجی صادر شده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

برای شمال و شرق و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان نیز با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفر‌های بین شهری احتیاط نمایند.

انتهای پیام/م

هشدار هواشناسی برای شرق و جنوب شرق کشور

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی