لاغری با شیر موز
ترکیب شیر و موز یکی از مغذی ترین نوشیدنی ها می باشد که تاثیر فوق العاده ای در کاهش وزن دارد اما باید زمان و نحوه مصرف آن را برای چاقی یا لاغری بدانید.

لاغری با شیرموز و یک رژیم عالی با این نوشیدنی خوشمزه

شیر و موز هر دو جزء مواد غذایی مغذی محسوب می شوند و هر کدام فواید بسیار زیادی برای سلامتی ما دارند . نوشیدن دو لیوان شیر موز همراه با یک رژیم غذایی متعادل می تواند به افزایش وزن و گاهی اوقات به کاهش وزن نیز کمک کند.

در واقع می توان گفت که شیرموز راهی برای تناسب اندام می باشد . پس بهتر است که این قسمت از تناسب اندام نمناک را تا آخر مطالعه کنید تا از همه ی نکات مربوط به رژیم غذایی شیر موز مطلع شوید.

فواید رژیم شیر و موز

فواید موز

موز حاوی ویتامین ها ، فیبرهای رژیمی و مواد معدنی می باشد . همچنین غنی از پتاسیم است که یک ماده حیاتی برای عملکرد مناسب بدن می باشد و همچنین حاوی فیبر بالایی است که بدن شما کمک می کند و باعث می شود از شر سم ها خلاص شوید.

نشاسته موجود در میوه موز به کاهش سایز بدن ، بهبود سوخت و ساز گلوکز و کاهش وزن کمک می کند و مهم تر از همه اینکه موز ها بسیار خوشمزه هستند و مصرف آن ها بسیار راحت است زیرا تقریباً در بیشتر ماه های سال در دسترس می باشند.

فواید شیر

شیر یکی از ضروری ترین اجزای تشکیل دهنده رژیم غذایی محسوب می شود و همچنین شیر غنی از پروتئین های کلسیم دار می باشد که به تقویت استخوان ها و ماهیچه ها می پردازد.

جدا از این که شیر برای تقویت استخوان ها مناسب است ، کلسیم موجود در آن همچنین می تواند به سیگنال های سلول عصبی نیز کمک کند . شیر پرچرب نیز به کاهش چاقی مرکزی بدن شما کمک می کند و همچنین فشار خون را می کاهد ، تولید انسولین را منظم می کند و میزان سوخت و ساز شما را افزایش خواهد داد.

فواید ترکیب شیر و موز

شیر و مور در کنار یکدیگر می توانند به اندازه کافی پروتئین ها ، ویتامین ها ، فیبرهای رژیمی و مواد معدنی را به بدن شما برسانند . بسیاری از افراد شیر موز را بعد از ورزش مصرف می کنند . اگر مقداری پودر کاکائو و یا پودر بادام را به شیر موز خود اضافه کنید ، می توانید میزان پروتئین و فیبر آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

شیر موز می تواند هم برای کاهش وزن و هم افزایش وزن مورد استفاده قرار بگیرد اما سوال اینجاست که چگونه می تواند این دو مورد را در کنار یکدیگر مدیریت کند که در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد.

لاغری با شیر موز

شیرموز چگونه به افزایش وزن کمک می کند ؟

برای افزایش وزن باید میزان کالری مصرفی خود را افزایش دهید . شیر موز می تواند تمام مواد مغذی از جمله ویتامین ها ، کربن ها ، کلسیم و فسفر را به بدن شما برساند اما در کنار آن باید در معرض نور خورشید هم قرار بگیرید تا ویتامین c به بدن شما برسد و جذب کلسیم و فسفر افزایش پیدا کند.

مصرف دو لیوان شیر موز دو بار در روز به افزایش وزن شما کمک می کند . به شرط اینکه وعده های غذایی شما نیز کاملاً مقوی و سرشار از پروتئین و ویتامین باشد.

شیر موز چگونه به لاغری کمک می کند ؟

رژیم شیر با موز برای کاهش وزن ، اولین بار برای افراد دیابتی تجویز شد . افراد مبتلا به دیابت ملزم شدند که به مدت سه روز از رژیم شیر و موز استفاده کنند . آن ها فقط حق داشتند که در طول روز سه بار شیر و موز بخورند . همچنین از آن ها درخواست کردند که هر روز باید فقط 1000 کالری مصرف کنند . البته که این رژیم غذایی به شدت سخت بود و انجام آن هرگز توصیه نخواهد شد.

پیشنهاد می کنیم که برای کاهش وزن حتماً از شیر پرچرب استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که شیر پرچرب بهتر از شیر کم چرب به کاهش وزن شما کمک می کند.

همچنین می توانید میوه موز را قبل یا بعد از مصرف شیر و یا همراه با آن مصرف کنید.

در کنار شیر موز باید فیبرها و پروتئین های دیگری را نیز به بدنتان برسانید.

به اندازه کافی آب بنوشید تا بدن شما مرطوب نگه داشته شود و به از بین بردن سموم بدن کمک کنید.

نمونه ای از رژیم غذایی شیر موز برای کاهش وزن

  • صبح زود ، بین ساعت 6 تا 7 و نیم، یک فنجان آب با دو قاشق غذاخوری شنبلیله.
  • صبحانه اصلی ، بین ساعت هفت تا هشت و نیم صبح ، یک فنجان شیر پرچرب و نصف یک عدد موز.
  • میان وعده صبح ، بین ساعت 10 تا 11 و نیم ، یک فنجان چای سبز همراه با دو عدد بادام .
  • ناهار ، بین ساعت دوازده و نیم تا یک و نیم ، یک فنجان شیر پرچرب همراه با یک عدد موز.
  • میان وعده عصر ، بین ساعت 4 تا 4 و نیم ، یک فنجان آب میوه تازه همراه با یک عدد موز.
  • شام ، بین ساعت هفت تا هفت و و نیم ، یک فنجان کوچک سبزیجات گریل شده ، همراه با نصف یک فنجان قارچ ، مقداری ماهی.
  • یک فنجان شیر گرم قبل از خواب.

فواید شیر برای لاغری

این رژیم غذایی چگونه عمل می کند ؟

  • دانه های شنبلیله سوخت و ساز گلوکز را افزایش می دهند.
  • آب آن نیز بدن شما را مرطوب می کند و مانع از جلوگیری سموم بدن می گردد.
  • چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است.
  • بادام یک چربی سالم است و به کاهش کلسترول کمک می کند.
  • برای وعده ناهار نیز شیر موز می تواند کالری شما را در سطح پایینی نگه دارد.
  • آبمیوه نیز ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر رژیمی بدن را تامین می کند.
  • همچنین می توانید در وعده های غذایی ، مقداری آب نارگیل نیز بنوشید تا الکترولیت های طبیعی بدن شما را تامین کرده و بدن شما را مرطوب نگه دارند . مصرف یک فنجان کوچک سبزیجات همراه با شیر موز برای شام نیز باعث می شود که احساس سیری داشته باشید.

برخی نکات مهم برای افزایش عملکرد رژیم لاغری شیر و موز

برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر رژیم لاغری با شیرموز رعایت نکاتی که در این رابطه در ادامه ی بخش تناسب اندام نمناک برایتان فراهم کرده ایم ضروری است پس اگر می خواهید که با شیر و موز وزن خود را کاهش دهید ، حتماً باید کمی ورزش سبک نیز انجام دهید.

  1. ورزش هایی مثل کار با وزنه های سنگین در چنین زمانی مناسب نیست زیرا میزان کالری رژیم شما بسیار کم می باشد. مثلاً بهتر است ورزش هایی مثل یوگا یا مدیتیشن انجام دهید.
  2. از مصرف قند و شکر های فرآوری شده دوری کنید . نوشیدنی های رژیمی را کنار بگذارید و غذاهای بسته بندی شده و آماده مصرف نکنید.
  3. میان وعده های ناسالم و غذاهای سرخ کردنی را کنار بگذارید.
  4. کمی دانه چیا به اسموتی شیر و موز اضافه کنید. همچنین می توانید پودر پروتئینی ، پودر کاکائو و یا شیره شکلات نیز به آن اضافه کنید . البته اگر قصد افزایش وزن دارید، این روش برای شما هم مفید می باشد.
  5. حداقل روزانه 3 لیتر آب بنوشید.
  6. شب ها 7 الی 8 ساعت بخوابید.
  7. خودتان را دور از استرس نگه دارید.
  8. روی اضافه وزن خود حساسیت بیش از حد نداشته باشید.
  9. اگر احساس ضعف کردید ، سریعاً این رژیم را کنار بگذارید و یا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.
  10. یک رژیم غذایی و ورزش سالم را دنبال کنید و همیشه فعال باشید.

رژیم شیر و موز

اگر قرار است این رژیم را برای کاهش وزن استفاده کنید ، حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید :

اول از همه اینکه ممکن است احساس ضعف به شما دست دهد و علت آن هم کمبود کالری در این رژیم غذایی می باشد . مدیریت این ضعف بدنی نباید بیش از حد سخت باشد . در غیر این صورت باید این رژیم را کنار بگذارید و یک وعده کامل مصرف کنید.

مادرانی که بچه شیر می دهند ، نباید از این رژیم استفاده کنند زیرا فاقد مواد معدنی مانند آهن ، زینک و ویتامین ها به اندازه کافی می باشد. در نتیجه باعث می شود که شیر شما به اندازه کافی مقوی نباشد.

برنامه رژیم شیر موز نباید بیشتر از سه روز استفاده شود زیرا باعث از دست رفتن مواد مغذی در بدن شما خواهد شد . دنبال کردن این وضعیت به مدت 3 روز می تواند به کاهش وزن 2 کیلوگرمی شما کمک کند.

اگر مایلید که دوباره کاهش وزن داشته باشید ، بهتر است یک فاصله یک هفتگی ایجاد کنید و بعد دوباره به این برنامه غذایی ادامه دهید.

لاغری با شیرموز هم ممکنه البته با این رژیم + برنامه

3.914
این مطلب مفید بود ؟113
منبع : livestrong / bollywoodshaadis / effective-weightloss / بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ن/ز.ت
وبگردی