باردار شدن
تغذیه خانمی که قصد باردار شدن را دارد به دوبخش تقسیم می شود ، خوراکی ها و مواد غذایی مقوی برای زود باردار شدن و رژیم غذایی دوران بارداری .

پیشنهاد چند خوراکی برای باردار شدن

هالی گرینیگر متخصص تغذیه در این باره این چنین می گوید:که حفظ سلامت بدن شما با خوردن غذاهای خوب و سالم بسیار مفید است. زیرا مواد مغذی از همه چیز براب شما مفیدتر می باشد. برای بالا بردن میزان انرژی شما و حتی عملکرد بهتر هورمون های شما تاثیر می گذارد. حفظ وزن سالم و متناسب نیز برای شما مهم می باشند. طبق اعلام انجمن ناباروری ، حدود 30% از علت های ناباروری به دلیل داشتن اضافه وزن یا کمبود وزن است. که تعادل هورمون ها را به هم می ریزند.
 
اگر شما تا به حال برای باردار شدن امتحان کرده اید و یا قصد انجام آنرا دارید، این 9 رژیم غذایی را از همین حالا شروع کنید.
 
1.پروتئین گیاهی
پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی سالم می باشد. اما به گفته وزارت کشاورزی ایالت متحده، بسیاری از امریکایی ها بیش از حد، از پروتئین حیوانی استفاده می کنند.محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد دریافتند که هر روز با استفاده از پروتئین سبزی یا پروتئین حبوبات و آجیل می توانند باروری را تقویت کنند.همچنین دریافتند که میزان ناباروری 39 درصد در زنانی که پروتئین حیوانی استفاده می کنند، بیشتر است.
 
باردار شدن
استفاده از خوراک های مقوی برای باردارشدن

استفاده از شیر پرچرب

2.چربی لبنیات؟
بله.گاهی اوقات توصیه های رژیم غذایی می تواند متفاوت از چیزی که فکر می کنیم باشد.محققان دریافتند که احتمال ناباروری تخمک گذاری در کسانی که حداقل یکبار در روز را از یکی فرآورده های لبنی مثل شیر پرچرب و پنیر و ماست و استفاده میکنند ، بسیار کم است. محصولات لبنی بخصوص شیر کم جرب، اثر متقابل با باروری دارند.کارشناسان هم دلیلی برای این موضوع پیدا نکرده اند اما نظریه ی آنها این است که حذف چربی از شیر تعادل هورمون های جنسی را تغییر می دهد و مانع تخمک گذاری می شود.
 
3.غذاهای آهن دار
اینکه قبل از باردار شدن، ذخایر آهن بدن خود را پر کنید، مهم می باشد.هنگاهمی که یک زن باردار می شود ، اغلب آهن بدن او توسط جنین جذب می شود ، که می تواند فرد را در معرض کم خونی بعد زایمان قرار دهد.این وضعیت سبب می شود که سلول های قرمز خون پایین تر از حد نرمال قرار گیرد.مطالعات نشان می دهند که باروری را می توان با خوردن غذاهای غنی از آهن ، به ویژه منابع گیاهی مانند؛ لوبیا،عدس، اسفناج و غلات غتی شده بهبود بخشید.متخصصان تغذیه اظهار دارند که بدای مصرف مولتی ویتامین و آهن با مزشک خود مشورت کنید.
و همچنین آزمایش خون برای کم خونی قبل از زایمان را توصیه میکند.
 
4.دانه های غنی و تصفیه شده
 
این دانه ها در رژیم غذایی شما می تواند به افزایش سطح فولیک اسید شما برای باردار شدن، کمک کند.در سال 1998،FDA مجوزی صادر کرد که همه محصولات حاوی دانه های غنی شده، با اسید فولیک تقویت شود. اسید فولیک یک ویتامین B است که به بدن کمک می کند تا سلول های جدید به وجود آورد.و وجود آن برای یک زن الزامی می باشد.
 
باردار شدن
چه نوع خوراکی هایی برای بارداری مفید است ؟
 
5. چای گیاهی
در حالی که بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که کافئین کم(کمتر از 300 میلی گرم در روز یا حدود دو فنجان)خوب است. دیگر کارشناسان اعتقاد دارن که این مقدار زیاد است ، یک متا آنالیز اخیر که در مجله اپیدمیولوژی اروپا منتشر شد.

خوراکی های مقوی و بسیار مفید برای باردار شدن

3.5210
این مطلب مفید بود ؟14862
منبع : بخش سبک زندگی نمناک / ن /ک.ک
وبگردی